Loading...

زمان و تیراژ مونتاژ 5 خودرو چانگان و زوتی گروه خودروسازی سایپا اعلام شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69980
1403/02/17
4532

زمان و تیراژ مونتاژ 5 خودرو چانگان و زوتی گروه خودروسازی سایپا اعلام شد

زمان و تیراژ مونتاژ 5 خودرو چانگان و زوتی گروه خودروسازی سایپا اعلام شد

سال گذشته بود که طی مطلبی اختصاصی، از برنامه مونتاژ خودروهای برند چانگان و زوتی توسط گروه خودروسازی سایپا خبر دادیم. بعد از گذشت مدتی، سایپا این خبر را تایید کرد.

اما به تازگی، لیستی از برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا بدستمان رسیده که تیراژ و زمان مونتاژ خودروهای چانگان و زوتی را نشان می‌دهد. در این لیست، نام 4 خودرو از برند چانگان و 1 خودرو از زوتی دیده می‌شود.

نکته مهم این لیست، وجود نام کراس اوور لوکس یونی کی (UNI-K) بوده که نشان می‌دهد سایپا مونتاژ آن را به شرکت پارس خودرو محول کرده است. نکته بعدی، نبود نام مینی کراس اوور CS15 است که گفته می‌شد مونتاژ این خودرو در شرکت سایپا سیتروئن صورت خواهد گرفت. احتمال آن وجود دارد که لیست خودروهای سایپا سیتروئن بطور جداگانه تدوین شده و در این لیست نام CS15 دیده نمی‌شود.

لیست مونتاژ چانگان و زوتی در سایپا - پارس خودرو - زامیادلیست مونتاژ خودروهای چانگان و زوتی

طبق لیست فوق، چانگان CS55 پلاس در شرکت سایپا، چانگان CS35 پلاس، یونی کی (UNI-K) و زوتی DL5 در شرکت پارس خودرو و پیکاپ هانتر پلاس در زامیاد مونتاژ خواهند شد.

مونتاژ نسخه‌های تجاری و قابل تحویل به مشتری 2 کراس اوور CS35 پلاس و CS55 پلاس، از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. مونتاژ زوتی DL5 نیز از خردادماه در پارس خودرو برنامه‌ریزی شده است. سپس نوبت به پیکاپ هانتر پلاس می‌رسد که گویا در مرداد وارد خطوط مونتاژ زامیاد خواهد شد. درنهایت به یونی کی می‌رسیم که زمان آن نیز آذرماه اعلام شده است.

لازم به ذکر است که قطعات این خودروها به صورت SKD وارد ایران می‌شوند

چانگان سی اس 55 پلاس - CHANGAN CS55 PLUS سایپا چانگان سی اس 35 پلاس - CHANGAN CS35 PLUS پارس خودرو زوتی دی ال 5 - تی 300 - ZOTYE DL5 T300 پارس خودرو پیکاپ چانگان هانتر پلاس - CHANGAN HUNTER PLUS زامیاد چانگان یونی کی - CHANGAN UNI-K پارس خودرو

 

نوشته زمان و تیراژ مونتاژ 5 خودرو چانگان و زوتی گروه خودروسازی سایپا اعلام شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.