Loading...

چرا باید لاماری ایما هیبریدی بخریم؟

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69987
1403/02/17
7175

چرا باید لاماری ایما هیبریدی بخریم؟

چرا باید لاماری ایما هیبریدی بخریم؟

لاماری ایما از همان زمانی که در سال 1401 راهی بازار کشورمان شد، به لطف طراحی جذاب و پیشرانه قدرتمند، موردتوجه و استقبال خریداران قرار گرفت و به یکی از شاسی‌بلندهای پرفروش بازار ایران تبدیل شد. با وجود گذشت حدود دو سال از زمان عرضه ایما، این خودرو هنوز هم در برابر رقبای جدیدتر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بااین‌وجود، شرکت آرین پارس موتور به این اکتفا نکرده و نسخه هیبریدی لاماری ایما را هم به بازار فرستاده است. ازآنجایی‌که صنعت خودروسازی جهانی در حال حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و الکتریکی و کاهش وابستگی به بنزین است، این اقدام آرین پارس موتور را باید حرکت مثبتی تلقی کرد.

 

اما چه ایمای هیبریدی می‌تواند گزینه بهتری نسبت به نسخه بنزینی باشد؟ دلیل اول، قدرت بیشتر است. البته نسخه بنزینی با موتور 1.5 لیتری توربو GDI و 195 اسب بخار قدرت، یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای بازار کشورمان محسوب می‌شود اما در نسخه هیبریدی به لطف موتور الکتریکی، قدرت بیشتری ارائه می‌شود. این نسخه در کنار یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربو با 168 اسب بخار قدرت، به یک موتور الکتریکی با 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور هم مجهز است که مجموع قدرت چشمگیری را در اختیار راننده می‌گذارد. علاوه بر این، ازآنجایی‌که موتور الکتریکی تمام گشتاور خود را از همان ابتدای شروع حرکت ارائه می‌کند، خودرو شتاب اولیه بسیار سریعی را به نمایش می‌گذارد.

 

به همین دلیل است که ایما هیبریدی ظرف حدود 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران لقب گیرد. این قدرت و شتاب اما با مصرف سوختی به‌مراتب کمتر ارائه می‌شود که این هم یکی دیگر از مزیت‌های سیستم هیبریدی است. این خودرو به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها 5.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به اندازه وزن لاماری و همین‌طور قدرت و شتاب قابل‌توجهی که دارد، رقم بسیار چشمگیری محسوب می‌شود.

 

دلیل دیگر برای خرید ایما هیبریدی برخورداری از تجهیزات بیشتر است. در این نسخه شاهد ارائه هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی داخلی، درب صندوق برقی، چراغ‌های جلوی LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سردکن و ماساژور صندلی راننده، سنسورهای پارک جلو امکان تنظیم صندلی سرنشین جلو از عقب هستیم که لاماری را به خودروی بسیار کاملی از لحاظ امکانات تبدیل می‌کند درحالی‌که نقطه‌ضعف لاماری بنزینی کمبود امکانات است؛ بنابراین، با انتخاب ایما هیبریدی، نه‌تنها از قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر برخوردار خواهید شد بلکه از تجهیزات بیشتری هم بهره‌مند می‌شوید.

و درنهایت به‌عنوان آخرین دلیل برای خرید لاماری ایما هیبریدی هم می‌توان به طراحی جذاب‌تر اشاره کرد. البته ایما بنزینی به‌خودی‌خود طراحی جذابی دارد اما نسخه هیبریدی از ظاهر فیس‌لیفت بهره می‌برد که با تغییراتی بر جذابیت خودرو افزوده است. تغییرات اصلی این فیس‌لیفت در قسمت جلو صورت گرفته است. در اینجا هرچند چراغ‌های بدون تغییر باقی مانده‌اند اما مجموعه سپر و جلوپنجره به همراه کاپوت بازطراحی شده و حالا شاهد ورودی هوای بزرگ‌تر و خطوط تیزتری هستیم که نمایی تهاجمی‌تر از قبل ایجاد کرده‌اند. در عقب نیز جدید در کنار روکش پلاستیکی برجسته با خروجی‌های هوای تزئینی در طرفین و دیفیوزر بزرگ، لاماری را اسپرت‌تر از نسخه بنزینی جلوه می‌دهند.

نوشته چرا باید لاماری ایما هیبریدی بخریم؟ اولین بار در چرخان پدیدار شد.