Loading...

نزول دسته‌ جمعی قیمت سهام نمادهای خودروساز در بورس

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69990
1403/02/18
4650

نزول دسته‌ جمعی قیمت سهام نمادهای خودروساز در بورس

نزول دسته‌ جمعی قیمت سهام نمادهای خودروساز در بورس

این درحالی است که روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۳۲هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد سهم به ارزش ۲۴۹ میلیارد تومان موردمعامله قرار گرفت که نسبت ‌به روز یکشنبه با افزایش روبه‌رو و ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ‌بر ۲۶۷هزار میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز با کاهش ۵.۳۴۶ واحدی در محدوده ۳۲۵ هزار واحد قرار گرفت.

بورس باز هم ریخت!

روز دوشنبه و در جریان دادوستدهای بازار سهام، شاخص‌کل بورس با کاهش ۲۰.۶۴۷واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۹هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل‌ هم‌وزن نیز با افت ۶.۹۳۸واحدی در محدوده ۷۴۴هزار واحد ایستاد. در این بازار نیز ۶.۳میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۳.۹هزار میلیارد تومان معامله شد.

شاخص فرابورس هم با افت ۲۰۲واحدی در محدوده ۲۴هزار واحد قرار گرفت. در فرابورس نیز ۷.۷میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۷هزارمیلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند این روزها شاهد بلاتکلیفی در بازار سرمایه هستیم. سهامداران خرد هنوز تکلیف خود را با بورس و بازارهای موازی آن نمی‌دانند. درواقع معلق ماندن سرنوشت بازارهای موازی و چشم‌انداز نامشخص اقتصاد کشور همراه با ریسک‌های غیراقتصادی منجر به تداوم بی‌اعتمادی سهامداران به بورس شده است وتا زمانی که دولت به اتخاذ تصمیم درست در زمینه بازارهای مالی اقدام نکند، انتظار می‌رود بورس در هفته‌های آینده، متاثر از این موضوعات به روند فرسایشی خود ادامه دهد. در شرایط فعلی وضعیت متغیرهای اثرگذار بر بورس مجهول است و نمی‌توان انتظار رونق بورس همراه با آرامش را داشت.

ادامه عرضه خودور در بورس کالا

تالار خودرو بورس کالا امروز (۱۸اردیبهشت) میزبان عرضه ۵۰دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن‌دیزل شامل ۲۰ دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب ۶ تن بدون کاربری و ۳۰ دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین خواب‌دار ۶ تن بدون کاربری است. در این راستا مهلت ثبت‌سفارش ساعت ۸صبح امروز است.

به منظور مدیریت سفارش‌های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش‌های دریافتی را تا ساعت ۸:۳۰ روز عرضه خواهند داشت.

براساس این گزارش، میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان ۱۰درصد است.

همچنین هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت‌سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت‌سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده‌اند و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی خودرو خریداری کرده‌اند نیز امکان ثبت‌سفارش دارند.