Loading...

خودروی ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چیست؟

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70049
1403/02/18
9446

خودروی ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چیست؟

خودروی ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چیست؟

ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت پس از ادای سوگند، رسماً پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد تا برای یک دوره شش‌ساله دیگر این سمت را در اختیار داشته باشد. نکته جالب در مراسم تحلیف پوتین اما لیموزین مورداستفاده او است. این خودرو سنات نام دارد و محصول شرکت روسی آروس (Aurus) است. شرکت آروس موتورز متعلق به موسسهٔ مرکزی تحقیقات علمی خودرو و پیشرانهٔ خودروی روسیه (به‌طور مخفف NAMI) است و به‌عنوان پروژه‌ای برای کرملین توسعه پیدا کرد. نیروی محرک اصلی این پروژه رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین بوده است.

سنات در دو نسخهٔ مختلف تولید می‌شود که یکی از آن‌ها L700 نام دارد. این نسخه یک لیموزین است که صرفاً برای استفادهٔ مقامات دولتی در نظر گرفته شده است و آن را در مراسم تحلیف می‌بینیم اما نسخهٔ دیگر که S600 نام دارد برای خریداران معمولی ارائه می‌شود. البته لیموزینی که در این مراسم دیده می‌شود در نمای جلو تفاوت‌هایی با نمونه‌های قبلی دارد و به نظر می‌رسد با چراغ‌های باریک‌تر و طراحی جدید سپر و جلوپنجره، فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده باشد.

ک لیمو

آروس سنات به یک قوای محرکه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز است که با همکاری پورشه تولید شده است. این موتور که 590 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و به‌صورت استاندارد نیروی خود را به هر چهارچرخ می‌فرستد. این شرکت قصد دارد یک موتور 6.6 لیتری را هم برای سنات ارائه کند. این خودروی مجلل روسی در نسخه لیموزین که در اختیار پوتین و مقامات دولتی است، 6,620 میلی‌متر طول، 2,020 میلی‌متر عرض و 1,695 میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن آن در نسخه ضدگلوله به 6.2 تن می‌رسد.

پوتین در فوریه امسال نیز یک دستگاه از این لیموزین را به رهبر کره شمالی کیم جون اون اهدا کرد. روسیه همچنین قصد دارد تا پایان سال 2024 تولید سنات را در کارخانه سابق تویوتا در سن‌پترزبورگ آغاز کند. تویوتا اوایل سال گذشته مالکیت این کارخانه را به شرکت NAMI واگذار کرد که شرکت مادر آروس محسوب می‌شود.

نوشته خودروی ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چیست؟ اولین بار در چرخان پدیدار شد.