Loading...

تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شود

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70052
1403/02/19
4716

تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شود

تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شود
به گزارش صنعت ماشین،

 عباس علی‌آبادی دقایقی پیش در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: ساخت توربین در کشور نشان می‌دهد تحول عظیمی در حوزه  مهندسی مکانیک ایجاد شده که یک افتخار ماندنی است و نام آن در دنیا می‌درخشد، امروز به عنوان کشور دارای فناوری شناخته می‌شویم اما با وجود همه توانایی‌ها در بخش‌هایی مورد انتقاد هستیم.

وی افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی یک اقدام با ارزش است که در استان مرکزی شکل گرفته است و باید قدر این مهم دانسته شود. در سال جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است باید مردم حضور داشته باشند بنابراین در کنسرسیوم توسعه اقتصادی باید تمام سرمایه خرد مردم وارد شود تا همه مردم استان افتخار داشته باشند عضو این کنسرسوم شوند چراکه این صندوق سبب اجرای پروژه‌های بزرگ می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تعهد نخست همه مردم به محیط زیست است، یکی از اهداف ما همیشه در همایش‌ها توجه به محیط زیست است و بحث هوای پاک در همایش‌ها دنبال می‌شود، مهندسان مکانیک باید معضل‌های بزرگ کشور  مانند آب و هوا را حل کنند، به عنوان مثال یکی از بزرگترین چالش‌های اراک نیز مشکل برق است که حتی اگر نیروگاه مازوت وگازوئیل مصرف نکند همچنان پدیده اینورژن را خواهیم داشت،  مصرف انرژی در کشور بسیار بی رویه و اشتباه است، 93 هزار مگاوات نیروگاه در کشور برای کشور بسیار زیاد است و جزو پر مصرف ترین کشورها در انرژی هستیم و باید مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

علی‌آبادی بیان کرد: مهندسان باید ایده‌هایی ارائه کنند که مصرف انرژی را کاهش دهد. تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید برقی شود تا انرژی کمتری مصرف شود. نخستین خوردوها در سال 1346 برقی بودند. امروز ذخیره‌سازی انرژی یکی از اهداف دولت سیزدهم است، شهر اراک باید از آلودگی پاک شود بنابراین مهندسان استان باید طرح های مناسبی ارائه دهند تا آلودگی کاهش پیدا کند و مشکل آب اراک برطرف شود.

وی با بیان اینکه جهشی در کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مردم مشارکت داشته باشند و جهشی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه تولید جذاب باشد، ادامه داد: یکی از ابتکارات کشور این است که در دورانی که هیچ کسی در دنیا فکر نمی‌کرد با ایران ارتباط برقرار کند و به سمت ایران بیایند توانستیم 2 هزار و 200 بازرگان در کشور پذیرش داشته باشیم  این درحالیست که 3 هزار و 800 بازرگان متقاضی بودند اما تنها حدود 2 هزار نفر پذیرش شدند و نشان می‌دهد فرصت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است، وزارت صمت از صنایعی که صادرات انجام می‌دهد حمایت می‌کند. وزارت صنعت به کسی ارز پرداخت نمی‌کند، بلکه ارز باید خلق شود و هر شرکتی که از مسیر خلاقیت و ابتکار و مهندسی توانست کالا تولید و صادر کند ارز متعلق به خود شرکت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هر محصولی از کشور ایران خریداری نشود، اما دانشجویان ایران خریداری بسیاری دارند. مهندسی مکانیک در مقایسه با سایر علوم جلوه‌های جدیدی را خلق کرده است، هوش، انسان، ابزار و رباط مقصدی است که خداوند برای انسان تعیین کرده است و هوش انسانی باید بر هوش مصنوعی غلبه داشته باشد.

علی آبادی خاطرنشان کرد: تعداد 689 مقاله به کنفرانس رسیده که 423  مقاله با داوری بیش از 850 نفر و 94 دبیر تخصصی پذیرش شده است، بیشترین مقاله در زمینه ترمومکانیک و انتقال حرارت به دست رسیده است. در حاشیه این کنفرانس تعداد هفت نشست تخصصی، 4 کارگاه آموزشی و 5 سخنرانی کلیدی برگزار خواهد شد.