Loading...

آواتر 15 جدید؛ دست‌پخت نادر فقیه زاده برای رقابت با تسلا مدل Y

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70061
1403/02/19
7727

آواتر 15 جدید؛ دست‌پخت نادر فقیه زاده برای رقابت با تسلا مدل Y

آواتر 15 جدید؛ دست‌پخت نادر فقیه زاده برای رقابت با تسلا مدل Y

شرکت آواتر که همه آن را با نادر فقیه زاده به عنوان مدیر طراحی‌اش می‌شناسیم از کراس اور آواتر ۱۵ برای رقابت با تسلا مدل Y پرده‌برداری کرد.


این شرکت که حاصل همکاری چانگان، هواوی و CATL است آواتر ۱۵ جدید را در نیمه دوم سال جاری میلادی و با قوای محرکه تمام برقی و برقی مجهز به سیستم افزایش پیمایش عرضه خواهد کرد. جدیدترین محصول آواتر در قامت یک کراس اور فست بک با طراحی آیرودینامیک و برخی ویژگی‌های برجسته و خاص تولید خواهد شد.

آواتر شرکت نوپایی محسوب می‌شود و سال ۲۰۱۸ به عنوان جوینت ونچر مشترک چانگان و نیو تأسیس شد اما همان‌طور که می‌دانید نیو در ادامه به خاطر مشکلات مالی از این همکاری انصراف داد و در شرکت CATL جایگزین آن شد. در حال حاضر چانگان ۴۰ درصد سهام آواتر را در اختیار دارد درحالی‌که بیش از ۱۷ درصد سهام نیز به CATL و بخش باقی مانده نیز به سرمایه‌گذاران محلی اختصاص دارد. هواوی نیز جزو مهم‌ترین تأمین‌کنندگان این شرکت محسوب می‌شود.

آواتر ۱۱ و ۱۲

سبد محصولات کنونی آواتر از دو خودروی شاسی بلند آواتر ۱۱ و سدان ۱۲ تشکیل می‌شود اما همان‌طور که گفتیم شاسی‌بلند جدید آواتر ۱۵ نیز برای رقابت با محصول پرفروش تسلا راهی بازار خواهد شد. آن‌گونه که در تصاویر رسمی خودرو دیده می‌شود، چینی‌ها از پوشش‌های استتاری زیادی برای آواتر ۱۵ استفاده کرده‌اند هرچند با دقت می‌توان دنباله‌روی این خودرو از زبان طراحی شناخته شده شرکت را تشخیص داد.

نمای جلوی آواتر ۱۵ دارای ورودی هوای فعال در بخش پایینی سپر و چراغ‌های روز روشن LED است. در پروفایل جانبی نیز دوربین‌ها جای آینه‌های سنتی را گرفته‌اند و دستگیره در نیز طراحی متفاوتی دارند. آواتر ۱۵ یکی از چندین رقیب چینی تسلا مدل Y خواهد بود. این شاسی‌بلند میان سایز طولی در حدود ۴۷۵۰ میلی‌متر دارد و از پلتفرم CHN مشترک چانگان، CATL و هواوی استفاده می‌کند. این پلتفرم توانایی پشتیبانی از قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش پیمایش را دارد. از دیگر رقبای محصول موردبحث می‌توان به ژیپنگ G6، بی وای دی سانگ پلاس و سی لاین ۰۷ جدید اشاره کرد.

آواتر در تصاویر منتشر شده از خودروی جدید خود به محل تست آن نیز اشاره کرده است. با بررسی مختصات جغرافیایی روی تصاویر به شهر یاکشی در مغولستان می‌رسیم که بنا به گفته‌ها جزو سردترین شهرهای چین است و پایین‌ترین دمای آن به منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. چینی‌ها با این نوع تبلیغ می‌خواهند به توانایی‌های آواتر ۱۵ در آب‌وهوای نامساعد اشاره کنند. جزئیات بیشتر شاسی‌بلند جدید آواتر در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. همچنین باید دانست چینی‌ها به دنبال گسترش حضور در سایر بازارها هستند و می‌خواهند ابتدا راهی بازار تایلند شوند. آواتر همچنین بازارهای هدف خود را آسیای مرکزی، شمال آفریقا، جنوبی آمریکا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا اعلام کرده است. این خودروساز در آینده می‌خواهد وارد بازار اروپا نیز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۳ رای برچسب هااخبار خودرو الکتریکی جدید چانگان کراس اوور