Loading...

معرفی کی ام سی A5، بازگشت SWM G01 با کرمان موتور

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70129
1403/02/20
6779

معرفی کی ام سی A5، بازگشت SWM G01 با کرمان موتور

معرفی کی ام سی A5، بازگشت SWM G01 با کرمان موتور

شرکت کرمان موتور مشخصات و ویژگی‌های کراس اوور جدید A5 را اعلام کرد. کی ام سی A5 نمونه ری‌برند شده همان SWM G01 سیف خودرو است که پس از چندسال غیبت قرار است با تغییرات اندکی توسط کرمان موتور روانه بازار شود.

به گزارش کارنامه، اگر چه برند اس دبلیو ام مدت کوتاهی مهمان بازار خودروی کشورمان بود اما کیفیت بالا و سواری قابل قبول کراس اوور G01 توانست آن را با استقبال خریداران مواجه کند. شرایط تحریم و ضعف طرف ایرانی باعث شد تا مونتاژ این خودرو پس از مدت کوتاهی متوقف شده و حجم زیادی از تعهدات معوق بر دوش سیف خودرو بماند. اکنون کرمان موتور با تغییر نام و برند این خودرو به دنبال مونتاژ مجدد آن رفته تا سهم خود را از بازار داغ کراس‌اوورهای چینی افزایش دهد.

مشخصات، امکانات و ویژگی‌های کی ام سی A5

کی ام سی A5 با طول ۴۶۷۰، عرض ۱۸۵۵ و ارتفاع ۱۷۴۰ و فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر خودرویی در محدوده ابعادی جک اس ۵ و هایما اس ۷ است. کرمان موتور این خودرو را با کیت اسپرت F عرضه می‌کند؛ پیش از این اس دبلیو ام G01 در دو تیپ معمولی و F اسپرت عرضه می‌شد. وزن A5 حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم و در خبری بد، تعلیق عقب آن میله پیچشی است.

کراس اوور A5 کرمان موتور به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ MPi مجهز است که با کاهش قدرت نسبت به گذشته اکنون می‌تواند ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گیربکس A5 نسبت به گذشته تغییر کرده و از ۶ سرعته اتوماتیک به ۷ سرعته دو کلاچه تبدیل شده که یک ضعف به حساب می‌آید. این موتور و گیربکس قابلیت انتخاب ۴ حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت، نرمال و برفی را بسته به شرایط مورد نیاز رانندگی دارند.

طراحی A5 حس و حالی کاملا اسپرت دارد؛ این الگو برخلاف اغلب کراس اوورهای بازار است و همین می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب A5 باشد. سقف پانورامیک، کنسول میانی مجهز به Cool Box، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تنظیم برقی صندلی راننده و دستی سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌ راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه‌های تهویه مطبوع سرنشیان عقب، شارژر وایرلس، آینه میانی الکتروکرومیک، ۶ ایربگ، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، فرمان برقی، فناوری LED در چراغ‌های خودرو، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، فرمان D-Cut، رادار نقطه کور، سامانه هشدار تصادف و خروج از خط، دوربین ثبت وقایع، نمایشگر مرکزی ۱۰.۴ اینچی و پشت آمپر دیجیتالی ۷ اینچی از امکانات مهم A5 هستند.

رقبا، قیمت و شرایط بازار کی ام سی A5

با بررسی مشخصات کی ام سی A5 شاهد تمایز جدی این کراس اوور خوش قیمت با رقبایی نظیر هایما اس ۵، اس ۷، ام وی ام ایکس ۵۵ پرو و تیگارد X35 هستیم. به نظر می‌رسد قیمت مناسب و پشتیبانی کرمان موتور بتواند بازار خوبی را در رنج پایین بازار کراس اوورهای چینی برای این خودرو دست و پا کند.

 

نوشته معرفی کی ام سی A5، بازگشت SWM G01 با کرمان موتور اولین بار در وبلاگ کارنامه. پدیدار شد.