کسانی که در سرگرمی ماشین هستند و قبلاً یک میراث خانوادگی یا ماشین قدیمی دبیرستانی خود را برای سرهم بندی کردن دارند، باید خود را خوش شانس بدانند. برای بسیاری از کسانی که عاشق خودروهای های قدیمی هستند اما به دلیل مشکلات مالی در حاشیه هستند، چشم انداز یافتن یک مدل قدیمی دوست داشتنی برای بازسازی، فقط یک رویا است. ما در اینجا به معرفی 10 مدل ازبهترین خودروهای دهه 1980 می پردازیم. از نظر بسیاری از افراد ، بازسازی شامل بازگرداندن یک خودروی متروکه با قطعات آسیب دیده یا گم شده به وضعیت جدید است. خبر خوب این است که خودروهای دهه 80 نسبت به خودروهای دهه 60 یا 70 هنوز وضعیت نسبتا خوبی دارند. یکی از جذابیتهای این سرگرمی، داشتن بخشی از دوران کودکیتان در خودرو است، و برای بسیاری از افراد، این به معنای آن است که دهه 1980 را به یاد بیاورید. در اینجا 10 ماشین برتر برای شروع جستجو برای امروز آمده است :
معرفی 10 مدل ازبهترین خودروهای دهه 1980
شورلت مالیبو
به هر جا بروید حداقل چند شورلت مالیبو 1978 تا 1982 را می بینید. این مدل های متوسط بسیار سبک تر از مدل های قبلی خود در سال های 1972 تا 1977 هستند، با تعداد زیادی قطعات در دسترس برای پشتیبانی از آنها، از جمله موارد عملکردی مانند موتور، گیربکس عقب و سیستم تعلیق، مهم است که یکی را انتخاب کنید که سبک شما باشد. بیوک، اولدزموبیل و پونتیاک نیز نسخههایی از همین خودرو را داشتند، به علاوه میتوانید سدانها و واگنهای چهار در را در زیر اکثر این برندها تهیه کنید.
موستانگ LX 5.0
از افراد زیادی که درگذشته در صحنه بودند، بپرسید آنها به شما خواهند گفت که موستانگ LX 5.0 خودرویی بود که بیشترین مسئولیت را برای بازگرداندن عملکرد واقعی دیترویت با قیمتی که افراد معمولی میتوانستند داشته باشند داشت. بر خلاف برادران GT گرانترشان، LX را میتوان با موتور 5 لیتری ویندزور V8 که 225 اسب بخار قدرت دارد، با قیمت مناسب سفارش داد، چون این روزها بسیاری از آنها درمعرض فرسودگی هستند و اکنون وقت خرید است. نگران پیدا کردن قطعات نباشید این خودروها به خوبی پشتیبانی می شوند.
پونتیاک توربو Pontiac Turbo Trans Am GTA
هنگامی که سومین نسل از فایربرد پونتیاک در سال 1982 (با Chevy Camaro بر روی همان پلت فرم) عرضه شد، حتی اگر آنقدرها هم قدرتمند نبود، موفقیت بزرگی داشت. با گذشت سالها، آنها سریعتر شدند و در سال 1989 (در بیستمین سالگرد ترانس ام) پونتیاک با نصب توربو 3.8 لیتری V6 از بیوک گرند ناسیونال 1987 در ترنس ام GTA Indy Pace Car، به نوعی غیرممکن را از بین برد. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، توان خروجی را به 250 اسب بخار رساندند، اما منتقدان آن دوره می دانستند که این قدرت به 300 اسب بخار نزدیک تر است – چیزی که در آن روز سابقه نداشت. تنها 1555 دستگاه ساخته شد. اگر بتوانید یکی از آنها را به دست آورید، با حداکثر سرعت 162 مایل در ساعت شما را شگفتزده خواهد کرد. در ادامه با معرفی 10 مدل ازبهترین خودروهای دهه 1980 همراه یوزرو باشید.
شورلت کامارو IROC Z/28
مسابقه بینالمللی قهرمانان – به اختصار IROC – یک سری مسابقهای بود که توسط راجر پنسکه ایجاد شد تا به رانندگان سری مسابقههای بزرگ جهان اجازه دهد تا با اتومبیلهایی که کاملاً آماده شدهاند در همان پیست رقابت کنند. زمانی که Chevy درگیر ساخت اتومبیل های مسابقه ای IROC با استفاده از شکل نسل سوم کامارو به عنوان یک قالب شد،همه چیز واقعاً پیش رفت. حرکت بازاریابی به Chevy اجازه داد تا نسخههای خیابانی (1985 تا 1990) را با روکشهای خاص، چرخها، اسپویلرها بسازد – اما همچنین سیستم تعلیق کوچک و تنظیم شده کوروت را با پورت تنظیمشده بسازد. IROC Camaro مورد استقبال خریداران قرارگرفت.
بیوک Buick Grand National GNX
شما در مورد GM G-body 1978 تا 1988 بسیار می شنوید. یک پلت فرم عالی اما پدربزرگ همه آنها باید بیوک رگال Grand National GNX 1987 باشد. فقط 547 واحد توسط ASC/McLaren ساخته شد – یا بهتر است بگوییم تبدیل شده اند. همانند Pontiac Turbo Trans Am GTA Indy Pace Car در سال 1989، GM کارهای زیادی انجام داد زیرا GNX با قدرت 276 اسب بخار بسیار دست کم گرفته شده بود. GNX با توربو، اینترکولر، انژکتورها، بازوی گشتاور عقب، سیستم تعلیق با کارایی بالا و چرخهای توری یورویی با قطر بزرگتر .
از خودروهای جدید چه خبر؟
شورلت مونت کارلو Chevy Monte Carlo SS Aero Coupe
شورلت مونت کارلو مسلماً شناخته شده ترین کوپه شخصی لوکس دهه 1980 است که مجهز به بلوک کوچک 305ci که در بین خریدارانی که به دنبال کارایی بالا هستند حتی با این سرعت محبوبیت دارد. نسکار محرک بزرگی در فروش مونت کارلو بود و در سال 1986 این مدل با شیشه عقب شیبدار در دسترس قرار گرفت. این طراحی آیرودینامیک سرعت را افزایش داد و ظاهری خاص به خودرو بخشید. برای تایید آنها برای نسکار، شورلت 200 دستگاه در سال 1986 و 3500 دستگاه برای سال 1987 ساخت.
پونتیاک Pontiac Grand Prix 2+2
پونتیاک به دلیل نام تجاری برادرش شورولت، به شدت به NASCAR علاقه داشت و از نسخه GM G-body – Grand Prix – برای مبارزه در مسیرهای سرعت استفاده می کرد. هنگامی که Chevy شیشههای aero-back را استفاده کرد، پونتیاک همین کار را برای گرندپری مدل سال 1986 انجام داد با دماغه و جلوپنجره مخصوص آیرودینامیک . این خودرو «2+2» نام داشت و در تعداد محدودی ( فقط 1118 عدد ) ساخته شد.
هرست اولدزموبیل کاتلس Hurst Oldsmobile Cutlass
Oldsmobile در دهه 1980 یک نسخه مشابه خاص از Cutlass را تولید نکرد. درعوض، آنها به سراغ جمعیت مسابقههای درگ رفتند و از طریق همکاری طولانیشان با Hurst Performance به ساخت مجموعه محدودی از Cutlasses Hurst Olds برای سالهای مدل 1983 و 1984 پیوستند. هرست که در تعداد قابل توجهی ساخته شده بود تا جستجو را تضمین کند (3001 دستگاه برای سال 1983 و 3500 دستگاه برای سال 1984 ساخته شد). در حالی که هیچ چیز خاصی در مورد بلوک کوچک ci307 Oldsmobile در زیر کاپوت وجود ندارد، اگزوز دوگانه ارتقا یافته، چرخهای کرومی و رنگ/گرافیک خاص آن را از بسیاری جهات دیگر متمایز کرده است. از میان تمام بدنههای G دهه 80، یکی از زیباترین خودروهای آن روزگار بودند.
Lincoln Mark VII
چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که لینکلن مارک VII فقط یک نسخه مجلل از موستانگ است. مارک VII که از سال 1983 تا 1992 بر روی پلت فرم بدنه فورد فاکس ساخته شد، به سبکی با سبک عصر فضا، کابینی راحت، و موتور بسیار مهم ویندزور V8 و اتوماتیک با سرعت AOD حرکت کرد. هنگامی که آنها را پیدا می کنید، اغلب ارزان تر از موستانگ های همان سال هستند و شکل بهتری دارند. بهترین بخش این است که آنها همان موتور، پیشرانه و قطعات موستانگهای بدنه فاکس همان سال را مصرف میکنند. آنقدر کمبود لینکلن وجود دارد که ما فقط توانستیم این یک عکس سیاه و سفید مربوط به دههها پیش را پیدا کنیم.
کرایسلر Chrysler Conquest TSI
برای ماشین شماره 10 ما میتوانستیم در مورد نسخههای K-car (شلبی GLH و GLHS) یا پیکاپ دوج داکوتا با موتور 318ci صحبت کنیم، اما وقتی کرایسلر میتسوبیشی استاریون با محرک عقب را وارد کرد، آن را Chrysler Conquestنامید. سپس قدرت را در تریم TSI (174 اسب بخار) با اینترکولر و انژکتورهای بزرگتر افزایش داد. Conquest TSI اگر سریعترین چیز در جادهها نیست، با ظاهری براق، گلگیرهای عریض و پیشرفتهای هوازی فراوان به نظر میرسد.
برای اطلاع از آخرین اخبار خودرو می توانید همراه یوزرو باشید.
برچسب هاتحلیل و بررسی خودرو