Loading...

تغییر قیمت خودروهای GAC به خاطر افزایش هزینه‌های قانونی و دولتی

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70151
1403/02/20
8815

تغییر قیمت خودروهای GAC به خاطر افزایش هزینه‌های قانونی و دولتی

تغییر قیمت خودروهای GAC به خاطر افزایش هزینه‌های قانونی و دولتی

قیمت سه محصول وارداتی راسا موتور از برند GAC تغیر کرده و کمی افزایش یافته است اما این افزایش فقط به دلیل هزینه‌های قانونی و دولتی است که در سال 1403 بیشتر شده‌اند؛ بنابراین، افزایش قیمتی که در خودروهای این شرکت می‌بینیم هیچ ارتباطی با واردکننده نداشته و منفعتی برای راسا موتور به دنبال نخواهد داشت. یکی از دلایل رشد قیمت خودروهای GAC، افزایش 35 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث در سال جدید است.

علاوه بر این، مالیات بر ارزش‌افزوده نیز 1 درصد افزایش داشته است. در همین حال، دیگر هزینه‌ها مثل عوارض و هزینه‌های شماره‌گذاری هم در سال جدید حدود پنج میلیون تومان بیشتر شده است. یکی دیگر از عوامل که روی افزایش قیمت خودروهای وارداتی راسا موتور تأثیر گذاشته، افزایش هزینه 9 تا 10 برابری اسقاط خودروهای فرسوده طبق فرمول جدید برای برخی از خودروهای وارداتی است. به همین دلیل، قیمت سه محصول راسا موتور از برند GAC حدود 120 میلیون تومان بیشتر از قبل شده است.

بر این اساس، GAC امپو حالا با قیمت 21,683,998,000 ریال به فروش می‌رسد که حدود 118 میلیون تومان از قبل بیشتر شده است. شاسی‌بلند جذاب امکو نیز با قیمت 23,700,555,200 ریال به فروش می‌رسد که رشد حدود 120 میلیون تومانی را نشان می‌دهد. در همین حال، قیمت ارزان‌ترین محصول GAC در ایران یعنی شاسی‌بلند GS3 هم با حدود 117 میلیون تومان افزایش به 19,872,145,200 ریال رسیده است.

قیمت این خودروهای وارداتی در حالی فقط به خاطر هزینه‌های قانونی افزایش پیدا کرده است که ط سال جاری شاهد افزایش قابل‌توجهی در نرخ دلار بوده‌ایم که تأثیر مستقیمی روی قیمت خودروهای وارداتی می‌گذارد اما بااین‌وجود، راسا موتور فقط افزایش قیمت ناشی از هزینه‌های قانونی را اعمال کرده و هیچ‌گونه افزایش قیمتی دیگری برای خودروهای وارداتی GAC در نظر نگرفته است.

نوشته تغییر قیمت خودروهای GAC به خاطر افزایش هزینه‌های قانونی و دولتی اولین بار در چرخان پدیدار شد.