Loading...

خرابی شیائومی SU7 صفرکیلومتر و ناتوانی کمپانی در تعمیر آن!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70157
1403/02/21
6695

خرابی شیائومی SU7 صفرکیلومتر و ناتوانی کمپانی در تعمیر آن!

خرابی شیائومی SU7 صفرکیلومتر و ناتوانی کمپانی در تعمیر آن!

یک دستگاه شیائومی SU7 صفرکیلومتر تنها پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد خراب شد و تکنسین‌های شرکت نیز نتوانستند آن را تعمیر کنند.


از زمان آغاز تحویل اولین خودروی شیائومی به مشتریان چینی ویدئوهای زیادی از تصادفات این خودرو و مشکلات آن منتشر شده است. البته شاید جدیدترین خرابی این خودرو جزو بدترین آن‌ها باشد. خودروی موردبحث تنها پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد از کار افتاده و تکنسین‌ها نیز نتوانسته‌اند آن را تعمیر کنند. در واقع این خودرو به منظور بررسی‌های بیشتر باید به کارخانه بازگردد.

در حال حاضر جزئیات زیادی از این واقعه منتشر نشده است اما چیزی که می‌دانیم این است که آقای ون مالک خودرو جزو اولین خریداران شیائومی SU7 بوده و بیش از یک ماه منتظر تحویل خودرو شده است. این خریدار بخت‌برگشته روز چهارم می خودروی خود را از مرکز تحویل شیامن ژینگ در فوجیان تحویل گرفته و دو روز بعد با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشته SU7 زمان حرکت با سرعت بالا خراب شده است. این خودرو تنها ۳۹ کیلومتر کار کرده و آقای ون خودرو را با یدک‌کش به مرکز تحویل بازگردانده است.

 

در ویدئوی منتشر شده، شیائومی SU7 آقای ون در شانه جاده پارک شده و چراغ‌های هشدار آن چشمک می‌زنند. داخل نمایشگرهای سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز پیام “خودرو باید متوقف شود، لطفاً کنار جاده توقف کرده و با مرکز سرویس آنلاین تماس بگیرید” به نمایش درآمده است. پس از این پیام نیز عبارت “سیستم درایو خودرو معیوب است و دنده نمی‌تواند تعویض شود.” ظاهر شده است. به این ترتیب خطایی وجود دارد که باعث می‌شود خودرو نتواند دنده‌های جلو و عقب را انتخاب کند. مرکز تحویل ژیانگ دریافت شکایت آقای ون را تائید کرده و گفته که فعلاً نمی‌تواند منشأ این مشکل را پیدا کند. بر اساس اخبار رسانه‌ها، این مرکز نمی‌تواند خودرو را تعمیر کند و SU7 باید به کارخانه عودت داده شود تا با بررسی‌های بیشتر علت خرابی آن مشخص گردد. نکته عجیب اینکه آقای ون پس از مشکل خودروی خود درخواست یک خودروی جدید را داشته و گفته است:

من یک خودروی جدید می‌خواهم و علاقه‌ای به بازگرداندن آن و دریافت پولم ندارم. من نمی‌خواهم یک سفارش جدید ثبت کرده و منتظر زمان تحویل بمانم.

به علت اینکه خودروهای در دست تولید شیائومی قبلاً به مشتریان دیگری فروخته شده‌اند بنابراین امکان تحویل خودروی جدید به این فرد وجود ندارد. ظاهراً سرویس مشتریان شیائومی در حال گفت‌وگو با آقای ون برای بازگشت مبلغ پرداختی برای خرید خودرو و همچنین جبران تمامی هزینه‌های صرف شده برای رساندن خودرو به مرکز تحویل است. باید دانست شیائومی در رده ششم فروش خودروهایی با قوای محرکه نوین و قیمت بالاتر از ۲۰۰ هزار یوان سال ۲۰۲۴ قرار دارد و این اتفاق در حالی رخ داده که اولین محصول خود را همین چند هفته پیش به دست مشتریان رسانده است. این چینی‌ها تا پنجم می امسال ۸۵۰۰ خودرو را تحویل داده‌اند.

البته این اولین اتفاق خبرساز برای شیائومی SU7 صفرکیلومتر و نمایان شدن مشکلات کیفیتی آن نیست. یکی از جنجالی‌ترین وقایع به عملکرد AEB خودرو مربوط می‌شود که نمی‌توانست تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت عمل کند و تا زمان به‌روزرسانی از راه دور شیائومی این مشکل پابرجا بود. همچنین خبرهایی درباره مشکلات ضخامت رنگ غیر یکسان بدنه و همچنین استهلاک بیش از حد صندلی مدل‌های تست SU7 منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هااخبار خودرو الکتریکی جدید