Loading...

نسل جدید رنو 4 در راه بازار، روند بازگشت مدل‌های کلاسیک فرانسوی ادامه دارد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70164
1403/02/21
5351

نسل جدید رنو 4 در راه بازار، روند بازگشت مدل‌های کلاسیک فرانسوی ادامه دارد

نسل جدید رنو 4 در راه بازار، روند بازگشت مدل‌های کلاسیک فرانسوی ادامه دارد

شرکت فرانسوی رنو در نمایشگاه خودرو ژنو 2024، از نسخه جدید رنو 5 با طراحی کلاسیک و پیشرانه  الکتریکی رونمایی کرد. حال این شرکت قصد دارد تا دیگر خودرو مشهور خود یعنی رنو 4 را به خط تولید بازگرداند. تحلیل‌گران انتظار دارند رنو 4 جدید در سال 2025 برای عرضه به بازار اروپا معرفی شود.

براساس رندرهای منتشر شده از نسل جدید رنو چهار، این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور یا کامپکت خواهد بود. نسل اول رنو 4 در سال 1961 معرفی شد و تولید آن تا سه دهه بعد سال 1994 ادامه یافت. در مجموع هشت میلیون نسخه از رنو چهار طی 33 سال تولید در بازارهای مختلف فروخته شدند.

مشخصات احتمالی رنو 4 جدید

رنو سه دهه بعد و در سال 2022، مدل مفهومی از نسل جدید رنو چهار را با نام Ever Trophy معرفی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور با ظاهری خشن و قابلیت‌های آفرودی بود که برای ماجراجویی مناسب به نظر می‌رسید. از این رو تحلیل‌گران حوزه خودرو انتظار دارند تا نسخه تولید نهایی نیز ظاهری شبیه به مدل مفهومی Ever Trophy داشته باشد. از این رو می‌توان گفت که رنو 4 جدید، نسخه متفاوتی از داچیا ساندرو فعلی خواهد بود.

رنو 4

هنوز اطلاعات رسمی در مورد نسل جدید رنو 4 وجود ندارد اما احتمال عرضه این خودرو با پیشرانه تمام الکتریکی زیاد است. همچنین پیش‌فرض‌های ظاهری همانند وجود قطعات پلاستیکی مربعی شکل در سراسر بدنه مطرح هستند. این قطعات وظیفه دارند تا بدنه خودرو را از گزند برخورد سنگ‌ها و سایر اجسام سخت محافظت نمایند. رنو مدتی است که لوگو خود را نیز عوض کرده است و نشان این برند طرحی همانند دهه 1970 و 1960 دارد. این لوگو کلاسیک با ظاهری نورانی نیز در جلوپنجره رنو چهار جدید قرار خواهد داشت.

نسل جدید رنو چهار براساس پلتفرم AmpR Small توسعه خواهد یافت که نسخه جدید و ارتقایافته پلتفرم CMF-B گروه رنو نیسان است. همچنین انتظار می‌رود پیشرانه‌های الکتریکی 122 و 150 اسب‌بخاری رنو 5، در رنو 4 نیز مورد استفاده قرار گیرند. همچنین فضای داخلی این دو خودرو نیز شبیه به یکدیگر خواهد بود. کارشناسان بازار خودرو انتظار دارند قیمت رنو چهار در حدود 30 هزار یورو تعیین شود.