Loading...

معرفی پیشرانه V8 هیبرید جدید بنتلی با 750 اسب بخار برای جایگزینی با موتور W12

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70171
1403/02/21
6561

معرفی پیشرانه V8 هیبرید جدید بنتلی با 750 اسب بخار برای جایگزینی با موتور W12

معرفی پیشرانه V8 هیبرید جدید بنتلی با 750 اسب بخار برای جایگزینی با موتور W12

تا چند ماه دیگر، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید بنتلی در هر سه مدل کانتیننتال، فلاینگ اسپور و بنتایگا جایگزین موتور W12 قبلی خواهد شد.

آخرین نمونهٔ پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی تابستان امسال از خط تولید خارج خواهد شد اما خبر خوب اینکه برند بریتانیایی این موتور را با یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جایگزین خواهد کرد که قدرت بیشتری دارد. بنتلی این قوای محرکه را با نام اولترا پرفورمنس معرفی کرده و به‌زودی آن را روی هر سه محصول خود یعنی کانتیننتال، بنتایگا و فلاینگ اسپور نصب خواهد کرد. هرچند فعلاً جزئیات زیادی در مورد این قوای محرکه اعلام نشده است اما قطعاً نسخه‌ای از همان پیشرانهٔ V8 توئین توربوی پلاگین‌هیبریدی گروه فولکس‌واگن است که در خودروهایی مثل پورشه کاین و لامبورگینی اوروس SE دیده‌ایم.

به گفتهٔ بنتلی، این قوای محرکه ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و قوی‌ترین پیشرانه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون در یک بنتلی تولیدی جاده‌ای ارائه می‌شود. قدرت این پیشرانه ۹۰ اسب بخار از W12 قبلی بیشتر است و با توجه به ویدئویی که بنتلی منتشر کرده است، صدای بسیار جذابی هم دارد. هرچند هنوز از گشتاور این قوای محرکه خبر نداریم اما به گفتهٔ بنتلی، عددی چهاررقمی خواهد بود که این یعنی باید انتظار حداقل ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم. بنتلی همچنین وعده داده است که حداکثر گشتاور این پیشرانه در محدودهٔ دور موتور گسترده‌تری نسبت به موتور W12 قبلی ارائه می‌شود.

سازندهٔ بریتانیایی فعلاً در مورد ظرفیت باطری قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید خود حرفی نزده اما گفته است که این سیستم امکان پیمودن تا ۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد. بااین‌حال، مشخص نشده که چنین بردی در کدام خودرو ارائه می‌شود. این عدد می‌تواند متعلق به کانتیننتال باشد که از دو خودروی دیگر بنتلی سبک‌تر است زیرا لامبورگینی برای اوروس هیبریدی جدید برد تمام الکتریکی تنها ۶۰ کیلومتری را ذکر کرده است.

کسانی که خواهان پیشرانهٔ W12 هستند تنها چند ماه برای خرید فرصت دارند زیرا پس‌ازآن تمام محصولات بنتلی هیبریدی خواهند شد. بااین‌حال، فعلاً خبری از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا بنتلی اخیراً اعلام کرده است که در واکنش به کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، برنامه‌های خود برای ساخت مدل‌های تمام الکتریکی را عقب می‌اندازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۵ رای برچسب هااخبار خودرو هیبریدی