Loading...

کیا EV3 جدید با قیمتی مناسب به‌زودی وارد بازار جهانی خواهد شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :70172
1403/02/21
6553

کیا EV3 جدید با قیمتی مناسب به‌زودی وارد بازار جهانی خواهد شد

کیا EV3 جدید با قیمتی مناسب به‌زودی وارد بازار جهانی خواهد شد

خودروسازان کره‌ای از دهه 1980 میلادی تاکنون، در تولید انواع خودروهای اقتصادی و کارآمد تبحر داشته‌اند. این رویه در دوره انقلاب خودروهای الکتریکی نیز ادامه دارد، چرا که به زودی شاهد عرضه نسل جدید کیا EV3 خواهیم بود. این خودرو با قیمت پایه 32 هزار دلار، یک خودرو الکتریکی مقرون‌به‌صرفه، زیبا و کارآمد به حساب می‌آید.

آنچه از کیا EV3 انتظار داریم

کیا EV3 براساس پلتفرم E-GMP گروه هیوندای ساخته می‌شود و برخلاف برادران بزرگتر و گران‌تر خود از معماری 400 ولتی بهره می‌برد. این خودرو با پکیج‌های باتری 58 و 77.4 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. کیا EV3 در قالب یک شاسی‌بلند جمع‌وجور به تولید می‌رسد. مدل‌های پایه به تک موتور الکتریکی مجهز خواهند بود، در حالی که مدل‌های گران‌تر دو موتوره هستند. همچنین امکان عرضه یک نسخه اسپرت با پسوند GT‌ از این خودرو وجود دارد.

کیا EV3 ظاهری شبیه به برادران بزرگتر خود یعنی کیا EV9 و کیا EV5 دارد. چراغ‌های LED با ظاهر تهاجمی، نمای عقب قائم و شیشه عقب زاویه‌دار از جمله المان‌های طراحی مشترک تمامی خودروهای برقی کیا هستند. خودروساز کره‌ای این زبان طراحی را «Opposites United» می‌نامد. نقطه اشتراک این زبان طراحی در خودروهای کیا، چراغ‌های T‌ شکل نمای جلو هستند.

کیا EV3

تحلیل‌گران صنعت خودرو انتظار دارند تا خودروساز کره‌ای در مدل برقی EV3، به جای فرمان بیضی از فرمان مرسوم گرد استفاده کند. همچنین تعدادی دکمه فیزیکی روی داشبورد اضافه خواهد شد. دریچه‌های تهویه هوا، پدال‌ها و پنل‌های درب نیز طرحی مرسوم و مشابه خودروهای تولید انبوه دیگر را خواهند داشت.

خودروساز کره‌ای هنوز به صورت رسمی ابعاد مدل الکتریکی EV3‌ را اعلام نکرده است؛ با این حال تحلیل‌گران حدس می‌زنند که طول این خودرو 4.4 متر باشد. با این حساب می‌توان گفت که کیا EV3 ابعادی مشابه نسل فعلی کیا سلتوس خواهد داشت. ولوو EX30، پژو 2008 برقی و اسمارت نامبر وان از جمله رقبای اصلی شاسی‌بلند اقتصادی کیا خواهند بود.