Loading...

کدام بخش از بدنه خودرو بیشتر تعویض یا رنگ می‌شود؟

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :72805
1403/04/20
5000

کدام بخش از بدنه خودرو بیشتر تعویض یا رنگ می‌شود؟

کدام بخش از بدنه خودرو بیشتر تعویض یا رنگ می‌شود؟


<?xml encoding="utf-8" ?>

اولین موضوعی که در جریان کارشناسی خودرو مورد توجه قرار می‌گیرد، بررسی بدنه ماشین است. بعضی از مشکلات بدنه خودروهای دست دوم چندان جدی نیست؛ اما برخی دیگر از آسیب دیدگی‌ها، نشان‌دهنده تصادف‌های سنگین خودرو هستند. به‌همین دلیل باعث افت قیمت نسبتا زیاد خودرو می‌شوند. در عین حال، مشکلاتی که برای ستون و شاسی خودروها به‌وجود می‌آید، امنیت آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند که از خرید خودروهایی که ستون یا شاسی آن‌ها آسیب دیده، پرهیز کنید. در این مطلب قصد داریم به‌سوال مهمی پاسخ دهیم؛ در جریان کارشناسی خودرو، کدام بخش از بدنه معمولا بیش از سایرین آسیب می‌بینند؟ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

 

بیشترین آسیب دیدگی بدنه خودرو مربوط به‌کدام بخش‌ها است؟

در سال 1402، بیش از 60 هزار کارشناسی خودرو در همراه مکانیک صورت گرفت. بخشی از داده‌های به‌دست آمده در جریان کارشناسی‌های صورت گرفته در گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودرو ایران منتشر شد. یکی از موضوعات مهم در این گزارش، تجزیه و تحلیل بخش‌هایی از خودرو است که بیشترین میزان آسیب دیدگی را در کارشناسی‌ها داشته‌اند. منظور از آسیب دیدگی هم تعویض یا رنگ شدگی قطعات بدنه است.

بر این اساس، بیشترین آسیب دیدگی در بخش‌های مختلف بدنه خودروهای سواری به‌شرح زیر است:

  • گلگیر جلو سمت چپ: 16 درصد
  • گلگیر جلو سمت راست / گلگیرهای عقب سمت راست و چپ: 15 درصد
  • درب عقب سمت راست: 14 درصد
  • کاپوت / درب‌های جلو سمت راست و چپ / درب عقب سمت چپ: 11 درصد
  • صندوق عقب: 10 درصد
  • سقف: 2 درصد
  • ستون / شاسی جلو / شاسی عقب: 1 درصد
  • گلگیر جلو سمت راننده بیشترین سهم از آسیب دیدگی بدنه خود را به‌خود اختصاص داده است. خوشبختانه آسیب دیدگی گلگیرها، خسارت قابل توجهی نیست و تاثیر منفی چندانی هم در قیمت خودرو ندارد. آسیب دیدگی و رنگ شدگی بدنه و کاپوت خودرو نیز سهم قابل توجهی در کارشناسی ماشین دارند. در بسیاری از مواقع، تشخیص مشکلات درب‌ها و کاپوت تنها با تجهیزات کارشناسی امکان‌پذیر است.

     

    کارشناسی ماشینکارشناسی ماشین

     

    جدی‌ترین مشکلات بدنه خودرو‌ها مربوط به سقف، ستون و شاسی است. هرگونه آسیب دیدگی در این بخش‌ها، نشانه تصادف سنگین خودرو است. خوشبختانه تنها در 2 درصد کارشناسی‌های صورت گرفته، شاهد آسیب دیدن این بخش‌ها بودیم. دقت داشته باشید که حتی اگر قصد خرید خودرو با وجود آسیب دیدگی ستون، سقف و شاسی را دارید، ارزش خرید ماشین افت شدیدی پیدا می‌کند.

     

    کلام پایانی

    در این مطلب بررسی کردیم که کدام بخش‌های خودرو بیشترین میزان آسیب دیدگی را به‌خود اختصاص می‌دهند. واقعیت از این قرار است که در بسیاری از موارد، افراد عادی که تجربه چندانی در زمینه ماشین ندارند، قادر به‌تشخیص مشکلات بدنه نیستند. کیفیت صافکاری و نقاشی خودرو در سال‌های اخیر خیلی پیشرفت کرده و به‌همین دلیل تشخیص تعویض قطعات و رنگ شدگی بدنه تنها با استفاده از تجهیزات مخصوص آن هم توسط افراد باتجربه و حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

    همراه مکانیک، تیم متخصص و کاربلد از کارشناسان خودرو را دور هم جمع کرده است. اگر قصد خرید خودرو در تهران یا البرز را دارید، می‌توانید روی خدمات کارشناسی خودرو در محل همراه مکانیک حساب کنید. کارشناسی ماشین همراه مکانیک به‌همراه ضمانت ارائه می‌شود. کارشناسی خودرو راهی ساده و کم‌هزینه برای حضور بااطمینان پای میز معامله ماشین است.