لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :90127
1404/07/30
14392

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی
به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت آرین پارس موتور در شب سه شنبه دو محصول جدید خود را در نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب تهران معرفی کرد. محصول دوم این شرکت خودروساز، لاماری نئو بود که در کلاس کراس‌اوور‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد. این خودرو در سطح اقتصادی‌تر از لاماری هیرکانی قرار دارد و قرار است به‌زودی پا به خیابان‌های کشور بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا این خودرو را بررسی کنیم.

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

نگاهی به طراحی بدنه لاماری نئو

لاماری نئو یک کراس‌اوور جمع‌وجور جوان پسند است که از نظر طراحی کاملا مدرن به نظر می‌رسد. این خودرو به لطف طراحی خطوط نسبتا تیز رو مجموعه‌ای از سطوح تخت و استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی کاملا پیکره جوان‌پسند به این خودرو می‌بخشد. در نمای جلو چراغ‌های کشیده با LED به صورت افقی و یک جلوپنجره مشبک با کم‌ترین منافذ ورودی هوا سبب شده تا چهره اسپرت و جوان‌پسندی به خود گیرد. در نمای عقب چراغ‌های مربع شکل که با LED نواری حالت پیوسته ایجاد کرده با خط کروم میانی آن بسیار زیبا و جذاب است. هرچند که اضافه شدن دو اگزوز غیرفعال و دیفیوزر میانی چاشنی هیجان را در لاماری نئو دوچندان می‌کند. از نظر طراحی لاماری نئو یک گزینه جدید و مدرن بوده که به خوبی بازار کراس‌اوور‌های ایران را نیز متحول می‌سازد.

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

فضای داخلی مینیمال، اما مدرن لاماری نئو

با ورود به کابین لاماری نئو شاهد طراحی داشبورد ساده و مینیمال هستیم. هرچند که طراحی نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی افقی برای سیستم مولتی مدیا در بخش میانی داشبورد و یک کلاستر ۷ اینچی TFT در مقابل راننده به همراه دکمه‌های پیانویی حس مدرن بودن را در کابین لاماری نئو دوچندان می‌کند. اما از طراحی غربیلک فرمان دی کات دو شاخه مشابه محصولات جدید هیوندای و دسته دنده کوچک اسپرت و دکمه استارت در کنار دسته دنده نمی‌توان صرف نظر کرد، زیرا این المان‌ها سبب شده تا حس اسپرت‌تری در زمان رانندگی القا کند. طراحی دریچه‌های عمودی کولر برای طرفین داشبورد و طراحی دریچه‌های افقی بخش میانی جذابیت خاصی به داشبورد بخشیده است. استفاده از قطعات باکیفیت و دقت در مونتاژ به خوبی کیفیت بالای ساخت لاماری نئو را به نمایش می‌گذارد. طراحی ستون A با زاویه بیش‌تر و سقف پانورامیک سبب شده تا فضای دلنشینی فراهم شود. به لطف فاصله محوری ۲۶۳۲ میلی‌متری، طول ۴۴۰۰ میلی‌متری، عرض ۱۸۳۱ میلی‌متری و ارتفاع ۱۶۵۳ میلی‌متری سبب شده تا فضای کاملا راحت و جاداری در اختیار سرنشینان قرار گیرد.

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

مشخصات فنی لاماری نئو

از نظر مشخصات فنی لاماری نئو زیر کاپوت خود یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری را جا داده است. ناگفته نماند که این موتور به سیستم پرخوران توربوشارژ تجهیزشده است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ لاماری نئو با کد SQRE۴T۱۵C شناخته می‌شود، این موتور دارای بدنه آلومینیومی و سرسیلندر آلومینیومی است که از نظر انتقال حرارت در سطح خوبی قرار دارد. با در نظر گرفتن سیستم پرخوران توربوشارژ و سیستم زمان‌بندی متغیر هوشمند سوپاپ‌ها؛ حداکثر قدرت به ۱۵۶ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور به ۲۳۰ نیوتون‌متر در ۴ هزار آرپی‌ام می‌رسد. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در حقیقت ساختار گیربکس CVT با چنین پیشرانه‌ای، در ایجاد رانندگی باکیفیت و آرام بسیار اثرگذار بوده تا مصرف سوخت را بهینه و رانندگی آرامی را به مالک خود ارائه دهد. به لطف حجم موتور ۱.۵ لیتری و ساختار جدید در طراحی این موتور، در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند، این عدد در چنین حجم موتوری مناسب و بهینه بوده است.

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

سیستم تعلیق لاماری نئو

سیستم تعلیق لاماری نئو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب تورشن بیم یا نیمه مستقل است. این ساختار سیستم تعلیق سبب می‌شود تا کیفیت سواری مناسبی را در اختیار سرنشینان بگذارد و از سوی دیگر به عنوان یکی از سیستم تعلیق‌های کاربردی نیز به حساب آید. همچنین استفاده از تایر‌های ۶۰/۲۱۵ با رینگ‌های ۱۸ اینچی سواری باکیفیتی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. ناگفته نماند که سیستم تعلیق به همراه مرکز ثقل نسبتا بالا سبب شده تا از نظر هندلینگ یا فرمان‌پذیری در سطح خوبی قرار دارد و در کلاس کراس‌اوور‌های جمع‌وجور عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین سیستم فرمان نئو دارای ساختار برقی یا EPS بوده که هندلینگ این خودرو را بهبود می‌بخشد.

لاماری نئو کراس اوور اقتصادی؛ نوین در مسیر بلندقامتان! +تصاویر و مشخصات فنی

سطح امکانات رفاهی و ایمنی لاماری نئو

از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی لاماری نئو می‌توان به سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی، کمربند ایمنی جلو با پیش کشنده و محدودکننده نیرو، کمربند ایمنی ردیف دوم سه نقطه‌ای، ۶ ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم هشدار دهنده سرعت با قابلیت تنظیم، سیستم اتصال صندلی کودک یا ISOFIX، سیستم ضدسرقت یا ایموبیلایزر، سیستم ترمز ABS، EBD، EBA، BA، BAS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و ESP، سیستم توقف خودکار (اتوهلد)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سرازیری HDC، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایر TPMS، سیستم دوربین دید پانورامای ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز پارک برقی EPB، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، قابلیت رانندگی در حالت‌های نرمال و اسپرت، سقف سانروف پانورامیک SKY Light، در صندوق عقب برقی، سیستم هوشمند ورود بدون کلید (کی لس)، دستگیره‌های در جمع‌شونده برقی، آینه‌های جانبی با چراغ راهنما یکپارچه به همراه تنظیم برقی، تاشدن خودکار آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، فرمان چرمی مجهزبه کلید‌های دسترسی به سیستم مولتی مدیا، تنظیم فرمان برقی با تنظیم در ۲ جهت، گرم‌کن فرمان، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تمام لمسی کنسول میانی، قابلیت اتصال به بلوتوث سیستم مولتی مدیا، مجهزبه ۶ بلندگو، مجهزبه شارژ بی‌سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، صندلی عقب با قابلیت جمع شدن ۶۰/۴۰، کلاستر تمام رنگی ۷ اینچی TFT، مجهزبه سیستم ناوبری GPS، اپل کارپلی و اندروید اتو بدون سیم، قابلیت اتصال Wi-Fi، ۲ عدد خروجی USB در جلو، ۱ عدد خروجی USB در ردیف دوم، چراغ‌ها با تکنولوژی LED و مجهزبه اتولایت و چراغ روشنایی در روز اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه لاماری نئو

آرین پارس موتور در حال حاضر زمان دقیق و قیمت لاماری نئو را اعلام نکرده است، اما به‌زودی راهی بازار خواهد شد.