ریویان اولین روز «خودران و هوش مصنوعی» خود را برگزار کرد. «آر جی اسکارینگ»، مدیرعامل این شرکت، گفت هدف نهایی آنها ارائه سیستم رانندگی خودکار سطح ۴ (رانندگی خودران کامل) است که در بسیاری از سناریوها به دخالت انسان نیازی ندارد.
ریویان میگوید یکی از عوامل کلیدی پیشرفت در این زمینه، استفاده از «سیلیکون ساخت شرکت» خواهد بود که «برای هوش مصنوعی فیزیکی متمرکز بر بینایی طراحی شده است». اولین تراشه آنها با نام پردازنده خودمختار ریویان (RAP1)، پردازش و حافظه را در یک ماژول چندتراشهای ادغام میکند. RAP1 «قدرت پردازش ۵ میلیارد پیکسل در ثانیه و ۱۶۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه» را دارد.

حسگرهای لیدار در خودروهای آینده R2 معرفی خواهند شد. این سنسورها استراتژی حسگر چندوجهی خود را تقویت میکنند و «دادههای مکانی سهبعدی دقیق و حسگرهای اضافی» را ارائه میدهند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که سنسور لیدار تشخیص در زمان واقعی را بهبود میبخشد و به حفظ امنیت رانندگان حتی در «موارد خاص» کمک میکند.
رانندگی خودران کامل در ریویان R1، به زودی
ریویان گفت که رانندگی بدون دخالت دست در «آینده نزدیک» به خودروهای R1 میآید که امکان رانندگی خودکار در «مکانهای بسیار بیشتری» را فراهم میکند. رانندگان میتوانند در بیش از ۳.۵ میلیون مایل (۵,۶۳۲,۷۰۴ کیلومتر) از جادههای ایالات متحده و کانادا بدون دخالت دست سفر کنند.
ریویان همچنین از اشتراک جدیدی به نام +Autonomy با هزینه اشتراک ۴۹.۹۹ دلار در ماه یا ۲۵۰۰ دلار بهصورت دائمی رونمایی کرد. این سرویس که در اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه میشود، «قابلیتهای درحال گسترش مداوم» را ارائه میدهد. این قابلیتها «پتانسیل ایمنتر کردن جادهها، پاسخگویی به تقاضای مشتری و تبدیل به رانندگان واقعی را دارند.»

ریویان افزود که «بهطور مداوم قابلیتهای خودران نسل دوم R1 و R2 را بهبود خواهد بخشید.» در نهایت، این شرکت یک سیستم خودران سطح ۴ ارائه میدهد که مسیریابی نقطه به نقطه و بدون دخالت انسان را فراهم میکند.
ریویان علاوهبر فناوری رانندگی خودران، از دستیار صوتی هوش مصنوعی نسل بعدی خود برای عرضه در اوایل سال آینده رونمایی کرد. دستیار ریویان «وسیله نقلیه، فضای دیجیتال و دنیای اطراف را درک میکند.»
دستیار صوتی ریویان با قابلیت انجام مکالمات طبیعی و تعامل با برنامههای شخص ثالث ازجمله تقویم گوگل، در خودروهای نسل اول و دوم R1 رونمایی خواهد شد.