مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه موفقیتهای خوبی در حوزه صنعت طی چند سال اخیر در زمینه کاهش آلودگی هوا به دست آمده است، گفت: طی دو سال گذشته ما به هیچوجه اجازه مازوت سوزی را ندادهایم.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سعید محمودی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته ملی هوای پاک که امروز در بوستان ولایت برگزار شد، درباره تحقق هوای پاک در کلانشهرها بویژه تهران گفت: به هر ترتیب میزان روزهای پاک در چنین شهرهایی کم است البته میزان تعداد روزهای هوای قابل قبول در تهران بیشتر شده است. تعداد کمتر روزهای دارای هوای پاک در شهر تهران از تردد خودروهای دیزلی و توسعه لجامگسیخته آنها نشات میگیرد و به هر طریق ما در پایتخت شاهد تردد این خودروها هستیم که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت محسوب میشوند.
وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی خودروهای دیزلی باید تمهیداتی اندیشیده شود، اظهارکرد: این مسئله در درازمدت باید عملیاتی شود که البته هوای پاک و کاهش آلودگی هوا یک مسئله بینبخشی است و در این فرآیند مردم نیز باید کمک بکنند تا شرایط بهتری فراهم شود.
محمودی با اشاره به اینکه تردد خودروهای دیزلی از اصلیترین دلایل آلودگی هوای شهر تهران محسوب میشود، ادامه داد: تردد خودروهای دیزلی را باید بهشدت کاهش بدهیم. در کنار این خودروها لازم است به تردد بیش از سه میلیون موتورسیکلت اشاره کرد. هر دستگاه موتورسیکلت به میزان چهارتا پنج برابر خودروهای بنزینی آلودگی ایجاد میکند.
بیشتر بخوانید:
اعتراض «محمدعلی نژادیان» بهنظر اعلام شده توسط «سازمان حفاظت محیط زیست» درباره آییننامه فنی (ماده 2 قانون هوای پاک)
انتقاد «محمدعلی نژادیان» به سخنان «سیدشهریار زینی» درباره مونتاژکنندگان موتورسیکلت
محمدعلی نژادیان خواستار رفع اجبار تولید سهم 10 درصدی موتورسیکلتهای برقی در سبد محصولات سه ماهه مونتاژکنندگان شد
محمدعلی نژادیان: در شرایط فعلی اجرای استاندارد یورو 5 برای موتورسیکلتها متضاد با هدف اصلی قانون هوای پاک است
تاثیر بهبود نظام ملی نوآوری در صنعت موتورسیکلت ایران
انتهای پیام/
منبع ایسنا برچسب هاآلودگی هوا تهران سعید محمودی قانون هوای پاک مازوت