ال‌جی با خرید شرکت AppleMango وارد بازار شارژر خودروهای برقی می‌شود

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :17458
1401/04/06
3886

ال‌جی با خرید شرکت AppleMango وارد بازار شارژر خودروهای برقی می‌شود

ال‌جی با خرید شرکت AppleMango وارد بازار شارژر خودروهای برقی می‌شود

رقابت در زمینه تولید خودروهای برقی در سراسر جهان افزایش پیدا کرده و حالا ال جی الکترونیکس، یک شرکت توسعه‌دهنده شارژر باتری خودروهای الکتریکی مستقر در کره جنوبی با نام AppleMango را خریداری کرده است.

LG در بیانیه خود اعلام کرد که این خرید به صورت مشترک با GS Energy، اپراتور ایستگاه شارژ خودرو برقی و GS Neotek، ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات انجام شده و باعث می‌شود تا این شرکت از فرصت‌های تجاری آینده استفاده کند.

طبق گزارش‌های موجود، ال‌جی 60 درصد و GS Energy و GS Neotek به ترتیب 34 و 6 درصد از سهام AppleMango را در اختیار گرفته‌اند. بنابراین، این شرکت پس از نهایی شدن معامله به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه غول کره‌ای تبدیل خواهد شد. هرچند ارزش معامله هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما طبق گزارش‌های محلی، رقم قرارداد 7.8 میلیون دلار است.

رقابت‌طلبی ال جی در بازار خودروهای برقی

ال جی

«پیک کی-مون»، معاون ارشد ال‌جی الکترونیکس در این بیانیه نوشته است:

«انتظار می‌رود بازار شارژ خودرو برقی (EV) به دلیل افزایش تقاضا برای آن‌ها، رشد کند. ما با استفاده از دانش و تجربه خود در بخش B2B، رویکردهای سفارشی و یکپارچه خودمان برای شارژ خودرو را به مشتریان مختلفی ارائه خواهیم کرد که این امر باعث افزایش رقابت‌طلبی و آمادگی ما برای فرصت‌های آینده می‌شود.»

گزارش‌های مربوط به این خرید در حالی اعلام شده که ‌بیشتر از یک سال قبل، ال‌جی رسما کسب‌و‌کار زیان دیده موبایل خود را تعطیل کرد تا روی حوزه‌‌های دیگری مانند خودروهای برقی، اینترنت اشیاء (loT) و رویکردهای B2B تمرکز کند.

غول فناوری قصد دارد تا پایان سال جاری در «پارک دیجیتال ال جی» کشور کره جنوبی، یک خط تولید شارژر خودروهای برقی راه‌اندازی کند تا برای اقامتگاه‌های خصوصی، مراکز، هتل‌ها و موسسات عمومی آن خدمات شارژ فراهم کند. هرچند هنوز مشخص نیست که ال‌جی قصد دارد به فروش شارژرهای AppleMango ادامه دهد، اما این شرکت قصد دارد طیف گسترده‌ای از فناوری‌های شارژ خود را وارد معامله کند.