Loading...

اولین تریلر هوشمند ایران توسط دنیای ماموت معرفی شد

دسته بندی : دانشنامه خودرو کد خبر :14549
1401/03/01
12701

اولین تریلر هوشمند ایران توسط دنیای ماموت معرفی شد

اولین تریلر هوشمند ایران توسط دنیای ماموت معرفی شد
اولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایران

در چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب در حالی برگزار شد که در آن اولین تریلر هوشمند ایران توسط دنیای ماموت معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مدیرعامل شرکت دنیای ماموت در مراسم رونمایی و معرفی اولین تریلر هوشمند ایران گفت: «دنیای ماموت یک خودروساز نیست، اما در نمایشگاه خودرویی حضور پیدا کرده است که سایر شرکت ها با یک یا چند خودرو حضور پیدا کرده اند.»

سهم ۹۰ درصدی دنیای ماموت از بازار کاربری سازی

محمد مومنی تصریح کرد: «دلیل حضور یک شرکت کاربری ساز مانند دنیای ماموت در نمایشگاه خودرو این بوده است که تقریباً تمام خودروهای تجاری اعم از کامیونت تا کامیون کشنده با کاربری سازی به بازار عرضه می شوند. شاید کاربری سازان متعددی در بازار ایران حضور داشته باشند، اما شرکت دنیای ماموت سهمی ۹۰ درصدی از بازار کاربری سازان ایران دارد که بازیکن اصلی این حوزه محسوب می شود.»

وی ادامه داد: «تمام خودروهای تجاری صفرکیلومتر تولیدشده در داخل و خودروهای تجاری دست دومی که به بازار کشور وارد می شوند، نیاز به کاربری سازی دارند و این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت شرکت های کاربری سازی مانند دنیای ماموت است. وی ضمن اشاره به قدمت ۳۰ ساله دنیای ماموت در این حوزه بیان کرد که این شرکت کاربری سازی های متنوعی برای مشاغل و نیازهای متنوع، تریلرهای خاص برای حمل خودرو و گاز مایع و… را تا امروز تولید کرده است.»

نوآوری های دنیای ماموت

مدیرعامل دنیای ماموت اضافه کرد: «رویکرد این شرکت طی ۳۰ سال فعالیت همواره رویکردی مدرن و ایمن بوده و برای سال ها پیش برای اولین بار محور بالنی برای تریلر را به بازار ایران عرضه کرد. همچنین چند سال قبل سیستم توزیع نیروی ترمز تریلر یا EBS را به بازار ایران عرضه کرد. اهمیت این سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز در تریلر این بوده است که دیگر مشکل قیچی شدن تریلر در هنگام ترمزگیری و لغزنده بودن مسیر به طور کامل برطرف شده می شود. سال های سال به دلیل قیچی شدن تریلر کامیون کشنده ها، سوانح تلخی در جاده های کشور رخ می داد و تجهیز تریلرها به این سیستم ترمز موجب ایمن تر شدن حمل و نقل جاده ای شده است.»

اولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایران

مؤمنی اظهار کرد: «دنیای ماموت هر چند سالی یک‌بار یک نوآوری برای راحتی و ایمنی بیش تر راننده ها انجام می دهد. رانندگی خودروهای سنگین جزو مشاغل سخت بوده و امروز این صنف نیز در حال عبور از دنیای سنتی به عصر دیجیتالی‌ست. عبور از این مرحله دو اثر مهم دارد که یکی ایمنی و رفاه بیش تر راننده و دیگری امکان استفاده از تکنسین برای کنترل هوشمند و آنلاین ناوگان حمل بار شرکت هاست.»

وی در خصوص اولین تریلر هوشمند توضیح داد: «شرکت شتاب تک به عنوان بازوی اصلی ماموت در سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی ها و نوآوری ها، یک رویداد استارتاپی را در سال ۱۳۹۸ برگزار کرد که دز بین ۸۰ شرکت کننده، ایده شرکت مشاوران سیستم به عنوان ایده برتر انتخاب شد که نتیجه آن تأسیس شرکت شتاب سیستم با همکاری شتاب تک بوده است. اولین اقدام و گام مهم این شرکت، هوشمندسازی تریلرها و تولید تریلر هوشمند بوده که همین تریلر هوشمند دنیای ماموت نیز ایده همین شرکت بوده که به لطف دنیای ماموت اجرایی شده است. در ادامه هم قرار است همین هوشمند سازی ها برای کشنده ها، کامیون ها و پیکاپ ها نیز اجرا شود که فعلاً در مرحله تحقیق و توسعه است.»

امکانات تریلر هوشمند دنیای ماموت

مدیر عامل دنیای ماموت تأکید کرد: «در همین راستا دنیای ماموت یک تریلر هوشمند با هدف ایمن سازی، حمل باکیفیت تر و بهتر بار و امکان کنترل تریلر از راه دور را برای اولین بار در ایران طی نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ رونمایی کرد. تریلر هوشمند دنیای ماموت امکان مسیریابی و هواشناسی، کنترل ارتفاع تریلی به همراه امکان ذخیره سازی، امکان موقعیت یابی آنلاین، مانیتورینگ دما و رطوبت یخچالی به همراه امکان آلارم دهی، نمایش دما و میزان فشار باد تایرها، تعیین سرویس های دوره ای به همراه آلارم دهی، نمایش میزان وزن بار تریلر و نحوه توزیع وزن بار روی اکسل ها و کنترل محور اول را دارد. تمامی این قابلیت ها برای اولین بار است که روی یک تریلر در بازار ایران لحاظ می شود و همه این امکانات به وسیله یک وب اپلیکیشن از روی یک تلفن همراه هوشمند یا هر وسیله دیگری قابل کنترل است.»

اولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایراناولین تریلر هوشمند ایران

به گفته مؤمنی، این وب اپلیکیشن هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی می شود و قابلیت های جدیدی به آن افزوده می شود. ضمن این که، رابطه کاربری بسیار ساده ای دارد و هر فردی امکان کار کردن با این وب اپلیکیشن را دارد. نکته مهم در خصوص این هوشمندسازی این بوده که تنها محدود به مکان یابی نیست، بلکه دارای عملگرهای متعددی است که به وسیله همین وب اپلیکیشن قابل کنترل هستند.»

زمان عرضه اولین تریلر هوشمند

مدیرعامل دنیای ماموت همچنین اظهار کرد: «قرار است ابتدا این تریلر از ماه آینده به صورت آپشنال به بازار عرضه شود و پس از دریافت نظرات مشتریان به طور گسترده به بازار عرضه شود.»

مؤمنی ادامه داد: «این تریلر هوشمند در مقایسه با رقبای اروپایی دارای همان استانداردها و کیفیت بوده و قیمتی به مراتب پایین تر دارد. مؤمنی بیان کرد که ماموت هم اکنون صادرات گسترده ای به کشورها اروپایی و سایر نقاط دنیا هم دارد. دنیای ماموت قصد دارد که این هوشمندسازی را در آینده به سایر سگمنت های خودروهای تجاری اعم از کامیونت، پیکاپ و کامیون هم اجرا شد.»

۷۰۰ کارگاه تولید تریلر غیراستاندارد

مؤمنی ضمن اشاره به ماهیت مستقل کشنده و تریلر بیان کرد: «هر کامیون کشنده دارای یک پلاک جداگانه از تریلری بوده که به آن متصل می شود. هر تریلری که توسط ماموت فروخته می شود دارای پلاک، سند و برگ سبز جدا از کشنده بوده و کاملاً استاندارد است.»

وی با اشاره به این که نزدیک به ۷۰۰ کارگاه تولید تریلر در کشور فعالیت می کنند که بسیاری غیراستاندارد و ناایمن هستند تصریح کرد: «جالب است بدانید که یک تریلر که مانند خودرو دارای استاندارد بوده و تریلر هوشمند ماموت قادر به پاس کردن همان استانداردهای ۸۵ گانه ای بوده که برای خودروها نیز درنظر گرفته شده است. به عنوان مثال، شلگیر یا گل پاش پشت چرخ های یک تریلر استاندارد باید قابلیت جذب آب داشته باشد و یک تریلر باید دارای محافظ هایی در قسمت های کناری و عقب باشد در صورت بروز سانحه و تصادف، خودرو به زیر تریلر نرود. اصالت یک تریلر با پلاک و برگ سبز کمپانی آن مشخص می شود و تریلرهای غیر استاندارد فاقد این موارد هستند.»

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.