ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳، آرایشی سبک برای رقیب C کلاس

ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳، آرایشی سبک برای رقیب C کلاس

ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳، آرایشی سبک برای رقیب C کلاس
سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳

ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ جدیدترین محصول بیمر است که به تازگی معرفی شده و کمپانی ب ام و یک فیس لیفت سبک را روی این خودرو انجام داده است.

فهرست مطالب

  • طراحی ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳
  • کابین ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳
  • مشخصات فنی ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

سری ۳ بودن بی‌شک یکی از مهم ترین محصولات ب ام و در طول تاریخ بوده است و از جمله محصولات ماندگار تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود. حالا بیمر مدل جدید این خودرو، ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳،‌را معرفی کرده است که تغییراتی جزئی در طراحی دارد، اما در بحث طراحی داخلی و امکانات تغییرات عمیق تر هستند. مشخصات فنی هم نسبت به مدل قبل بی تغییر مانده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

طراحی ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳

بیایید نگاهی سریع به طراحی این خودرو داشته باشیم؛ با توجه به خودروهای جدید بیمر، در این خودرو تغییرات بسیار محافظه کارانه انجام شده است تا ریسک زیادی را در طراحی این سدان اسپرت دیده نشود. در نمای جلو طراحی و گرافیک چراغ ها تغییری اندک داشته است و در طرح سپرها و ورودی های هوا بازطراحی را می بینیم. چراغ های جلو طرح L را به صورت تمام ال ای دی دارند و در ورودی های هوای کناری هم طرح L به صورت عکس دیده می شود که هماهنگی جالبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است. در مجموع با تغییرات انجام شده، چهره کلی ب ام و بی تغییر مانده است و می توان گفت ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ جزو معدود ب ام های جدید است که استایل کلاسیک ب ام و در آن حفظ شده و به زبان دیگر، این خودرو از دیگر محصولات جدید بیمر ب ام و تر است.

سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳

در طراحی عقب هم همان تغییرات جزئی مشابه را می بینیم. برای مثال، چراغ های عقب شکل کلی قبل را حفظ کرده اند، اما ابعاد نازک تری دارند. گرافیک ال ای دی ها عقب شکل کلی L را دارند که باز هم معکوس آن در پایین سپر دیده می شود.

کابین ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

کابین سری 3 مدل 2023کابین سری 3 مدل 2023کابین سری ۳ مدل ۲۰۲۳

حالا به جایی می رسیم که بیش ترین تغییرات انجام شده است و خبری از محافظه کاری بیمر نیست. درون کابین یک صفحه نمایش خمیده بزرگ و یکپارچه را می بینیم که سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهند. اندازه صفحه نمایش وسط ۱۴٫۹ اینچ است و جلوآمپر دیجیتال با ۱۲٫۳ اینچ اطلاعات خودرو را به راننده نمایش می دهد. در طراحی داشبورد هم بازطراحی را داریم و دریچه های سیستم تهویه نازک تر شده است. تنظیمات سیستم تهویه در جای جدیدی قرار گرفته و سلکتور دنده خیلی کوچک در وسط طراحی شده است. همه این ها یعنی ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ برخلاف طراحی بیرونی، در داخل تغییراتی گسترده تر داشته و به‌روزتر شده است.

کابین سری 3 مدل 2023کابین سری 3 مدل 2023کابین سری ۳ مدل ۲۰۲۳کابین سری 3 مدل 2023کابین سری 3 مدل 2023کابین سری ۳ مدل ۲۰۲۳

علاوه بر تغییرات ذکرشده، در ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ آخرین نسخه از سیستم های ب ام و موسوم به iDrive استفاده شده که گرافیک در آن ارتقا یافته است و دستورات صوتی بیش تری را پشتیبانی می کند. سیستم مکان یابی این خودرو به‌روزترین حالت ممکن را دارد و اتصال اینترنت ۵G را برای اتصال به ۱۰ دستگاه در این خودرو داریم.

مشخصات فنی ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳

زیر کاپوت ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ همان قوای محرکه ای را می بینیم که در نسخه قبلی هم دیده می شد؛ یعنی در نسخه پایه با نام ۳۳۰i پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۵ اسب بخار را دارد. در نسخه پلایگن هیبرید که با نام ۳۳۰e شناخته می شود، همین پیشرانه به کمک موتور برقی نهایت قدرت ۲۸۸ اسب بخار را تولید می کند. نسخه M340i مجهز به پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی و توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۳۸۲ اسب بخار را دارد و قوی ترین نسخه از سری ۳ مدل ۲۰۲۳ است. برای دو نسخه ۳۳۰e و M340i سیستم چهارچرخ محرک یا xDrive را داریم و برای تمام نسخه های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد ارائه می شود.

سری 3 مدل 2023سری 3 مدل 2023سری ۳ مدل ۲۰۲۳

کمپانی ب ام و هنوز قیمت سری ۳ مدل ۲۰۲۳ را اعلام نکرده است، اما برای نسخه پایه از مدل ۲۰۲۲ قیمت ۴۲،۴۴۵ دلار را داشتیم و برای نسخه قدرتمند M340i قیمت به ۵۵,۶۹۵ دلار می رسید. بر همین اساس به نظر می رسد افزایش قیمت حداقلی را نسبت به نسخه قبل داشته باشیم و تولید این خودرو به زودی در آمریکا آغاز خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه پایه با نام ۳۳۰i پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۵ اسب بخار را دارد.

ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ در قوی ترین نسخه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه M340i مجهز به پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی و توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۳۸۲ اسب بخار را دارد و قوی ترین نسخه از سری ۳ مدل ۲۰۲۳ است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.