Loading...

با تسهیل فرآیند انتقال پول زمینه صادرات در صنعت خودرو و قطعه فراهم خواهد شد

با تسهیل فرآیند انتقال پول زمینه صادرات در صنعت خودرو و قطعه فراهم خواهد شد

با تسهیل فرآیند انتقال پول زمینه صادرات در صنعت خودرو و قطعه فراهم خواهد شد


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور توسعه صادرات در صنعت قطعه و خودرو را مستلزم تسهیل فرآیند انتقال پول دانست.

ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه عدم تعامل صنعت قطعه کشور با قطعه سازان جهان این صنعت را از نظر کمی و کیفی تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: با مسدود شدن کانال های تجاری در صنعت خودرو و قطعه امکان ارتباط با برندهای مطرح دنیا از بین رفته است و اگرچه این قطع همکاری در همه بخش ها نمود پیدا کرده اما در حوزه واردات و صادرات تاثیر بیشتری داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه واردات خودرو در ازای صادرات قطعه و خودرو می تواند مجددا زمینه واردات و صادرات در این صنعت را فراهم کند، گفت: طرحی که در مجلس به تصویب رسیده بی تاثیر نیست اما تاثیر چشمگیری هم نخواهد داشت زیرا در حال حاضر بازارهای صادراتی ما بازارهایی هستند که امکان واردات خودرو از این کشورها به دلیل مشکل انتقال ارز وجود ندارد. ضمن اینکه مساله تنها خروج پول از ایران نیست بلکه تحریم ها مانع انتقال پول و کالا شده است. بنابراین واردات در ازای صادرات در شرایط فعلی به سادگی امکان پذیر نیست.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه توسعه صادرات در صنعت قطعه و خودرو نیازمند تسهیل فرآیند انتقال پول است، تاکید کرد: بسیاری از قطعه سازان مطرح جهان به دلیل تعامل با کشور آمریکا به همکاری خود با ایران پایان دادند و عدم ارتباط با آنها ما را در حوزه صادرات دچار مشکل کرده است.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر تنها می توان با تعداد اندکی از شرکت های کوچک قطعه سازی دنیا که مستقل از قطعه سازان بزرگ فعالیت می کنند همکاری کرد که آنها نیز به دلیل ضعیف بودن به جای واردات، صادر کننده قطعه هستند.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پاسخ به این پرسش که آیا قطعات تولید داخل دارای کیفیت لازم برای صادرات هستند، گفت: قطعه سازان کشور پیش از تحریم ها به خودروسازان مطرح جهان مانند پژو قطعه صادر می کردند و قطعا اگر این قطعات کیفیت نداشت امکان صادرات آنها نیز وجود نداشت.