با همکاری دانشگاه تهران و شرکت کروز تجاری سازی باتری های لیتیومی تسریع می شود

با همکاری دانشگاه تهران و شرکت کروز تجاری سازی باتری های لیتیومی تسریع می شود

با همکاری دانشگاه تهران و شرکت کروز تجاری سازی باتری های لیتیومی تسریع می شود


به گزارش خبرخودرو، زینب سنایی، سرپرست آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت کروز عنوان کرد: این آزمایشگاه در زمینه تست، ساخت و بررسی باتری لیتیومی و ابرخازن ها فعالیت می کند و قرار است با همکاری بخش خصوصی پروژه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به گونه ای تعریف شود که امکان تبدیل شدن به نمونه های واقعی باتری های لیتیومی و ابرخازن ها در دنیای واقعی را فراهم کند.

سنایی با اشاره به اهمیت تولید باتری های لیتیومی در کشور اظهار داشت: نیاز به باتری های لیتیومی در حال افزایش و پیش بینی ها حاکی از افزایش قیمت تصاعدی این باتری ها است و در آینده نیز بازاری رو به رشد خواهند داشت.

وی در ادامه به پیشینه آزمایشگاه ذخیره انرژی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه از سال ۱۳۹۴ تاسیس شده و از آن زمان تاکنون در زمینه بررسی، ساخت و تست باتری های لیتیومی فعالیت می کنیم و قرار است با حمایت بخش صنعت، روند تجاری سازی باتری های لیتیومی تسریع شود.

دکتر ناصر سلطانی، رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در ادامه این مراسم اظهار داشت: دانشگاه امروز با دانشگاه چهل سال قبل تفاوت زیادی کرده و خوشبختانه در این مدت توانسته ایم فاصله خود با دانشگاه های دنیا را جبران کنیم که این موضوع نشان می دهد پتانسیل های ما بیشتر از کشورهای دیگر است.

وی یادآور شد:در ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید به موضوع ذخیره انرژی و محیط زیست توجه بیشتری شود و هر جا که دانشگاه و صنعت به هم رسیده‌اند، اتفاق خوبی افتاده است و همکاری میان دانشگاه تهران و شرکت کروز از جمله کارهایی است که سال‌هاست صورت گرفته و همواره رو به بهبود بوده است.