Loading...

برنامه‌ریزی حلقه مفقوده توقف تولید خودروهای ناقص است

برنامه‌ریزی حلقه مفقوده توقف تولید خودروهای ناقص است

برنامه‌ریزی حلقه مفقوده توقف تولید خودروهای ناقص است


به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

محمود نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

وی افزود: خودروسازان شروع به مونتاژ قطعات ساخت داخل می‌کنند اما در ادامه برنامه‌ریزی برای تکمیل چرخه تولید به دلیل چالش‌هایی که در حوزه تامین قطعات وارداتی، موانع ارزی، بانکی و گمرکی وجود دارد با وقفه مواجه می‌شود.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تا زمانی که زنجیره ناقص تولید خودرو تکمیل نشود، نمی‌توان انتظار اقدام به موقع در حلقه نهایی تولید را داشت و تحقق این موضوع، مشروط بر اراده مسئولان و مدیرانی است که حضور، تصمیمات و اقدامات به موقع آنها اثرگذار است.

نجفی سهی در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف یا فقدان نیروی ماهر و متخصص یکی از عوامل موثر بر تولید خودروهای ناقص به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنعت خودروی کشور از نیروهای متخصص و فنی بهره می‌برد و قطعه‌سازی نیز نخستین صنعتی بود که موفق به کسب نشان استاندارد ایزو شد. این موضوع نشان می‌دهد صنعت خودرو از آمادگی پیشرفت و تولید خودروهای بروز و با کیفیت برخوردار است مشروط بر اینکه شرایط مناسب برای تولید مهیا باشد. پس بدین ترتیب، تولید محصول در درجه اول نیازمند امکانات، تجهیزات، منابع کافی و لازم و رفع محدودیت‌ها است.

وی در خصوص تاثیر تکنولوژی بر کاهش قیمت تمام شده و توقف تولید خودروهای ناقص تاکید کرد: ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت قطعه‌سازی بروز نیستند و بیشترین وابستگی را به نیروی کار دارند. ماشین‌آلاتی که اگر با خرابی مواجه شوند، تامین قطعات یدکی آنها به سختی انجام می‌شود. تمامی این موارد از الزامات تولید و تحویل به موقع خودرو به مشتریان است.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوان از عرق ملی صنعتگران بخش خودرو به خوبی بهره‌برداری نمود، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.