تست گوزن هیوندای آیونیک ۵ با نتیجه درخشان [تماشا کنید]

تست گوزن هیوندای آیونیک ۵ با نتیجه درخشان [تماشا کنید]

تست گوزن هیوندای آیونیک ۵ با نتیجه درخشان [تماشا کنید]

تقریبا یک ماه پیش بود که نشریه اسپانیایی km77 عملکرد کراس‌اوور برقی کیا EV6 را در تست گوزن ارزیابی کرد. حالا این نشریه به سراغ دوقلوی ناهمسان EV6 یعنی هیوندای آیونیک ۵ رفته و به بررسی رفتار آن در پیست مارپیچ معروف به خود پرداخته است. نکته جالب توجه اینکه آیونیک ۵ در این تست عملکرد مناسب‌تری به نمایش گذاشته و رکورد بهتری نسبت به کیا EV6 را ثبت کرده است.

هیوندای آیونیک ۵

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده نمایید، این خودرو موفق به ثبت رکورد ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌شود. این در در حالی است که کیا EV6 رکورد ۷۸ کیلومتر در ساعت را از خود برجای گذاشته بود.

چنانچه نتایج تست‌های km77 را دنبال می کنید، حتما می‌دانید که هر دوی این رکوردها کاملا تحسین‌برانگیز هستند. برای اینکه درک بهتری داشته باشید، باید بگوییم خودروی اسپرت و تند و تیزی مثل مرسدس AMG A45 S نتوانسته رکوردی بهتر از ۷۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. همچنین ب‌ام‌و M235i با رکورد ۶۸ کیلومتر در ساعت به کار خود در تست گوزن نشریه km77 پایان داده است.

هیوندای آیونیک ۵

با ثبت رکورد ۸۰ کیلومتر در ساعت، هیوندای آیونیک ۵ در کنار هاچبک اسپرت تویوتا GR یاریس قرار می‌گیرد. همچنین با چنین رکورد درخشانی، کراس‌اوور برقی کره‌ای‌ها جزو سریع‌ترین مدل‌های تست شده توسط km77 محسوب می‌شود. قبل از این خودرو، تسلا مدل Y و ۳ نیز ارزیابی شده و هر دوی آنها توانسته‌اند رکورد خیره‌کننده ۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.

به گفته برگزارکنندگان تست، هیوندای آیونیک ۵ هر چند در تست اسلالوم خیلی سریع نیست، اما حرکات بدنه آن آرام و نرم بوده و باعث اذیت یا عدم اطمینان نمی‌شود.

شایان ذکر است نسخه تک موتوره آیونیک ۵ مجهز به باتری 72.6 کیلووات ساعتی می‌تواند طبق استاندارد WLTP مسافتی بین 470 الی 480 کیلومتر را با شارژ کامل پشت سر بگذارد. پیشرانه این نسخه 214 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه دو موتوره هم با همین پک باتری در دسترس مشتریان قرار دارد. این دو موتور در مجموع 302 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل پایه از آیونیک ۵ با پیشرانه تک موتوره و باتری 58 کیلووات ساعتی به فروش می‌رسد.