Loading...

تشکیل کنسرسیوم خودروسازان به منظور ایجاد پلت فرم مشترک تولید

تشکیل کنسرسیوم خودروسازان به منظور ایجاد پلت فرم مشترک تولید

تشکیل کنسرسیوم خودروسازان به منظور ایجاد پلت فرم مشترک تولید
کنسرسیوم خودروسازانکنسرسیوم خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال این هستیم یک کنسرسیوم ایجاد کنیم تا چند تا از خودروسازان یک پلت فرم مشترک تولید تا هر کدام ۲۰ درصد را داخل سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: سیدرضا فاطمی امین عصر امروز ۲۱ مردادماه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: در صنعت خودرو یک جاهایی ناترازی داریم. ظرفیت مونتاژ خودرو با دو شیفت در روز، اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار خودرور است و در موتور و بدنه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد است و اگر می خواهیم این توازن ایجاد شود، باید سرمایه گذاران را تشویق کنیم بروند روی موتور، قالب، بدنه و … کار کنند.

وی با اشاره به اینکه چند استان در کشور داریم که در صنعت خودرو فعالیت گسترده هستند، افزود: در استان کرمان این ظرفیت وجود دارد و اعلام کردیم شرکت هایی که سی کیلی کاری می کنند، فرصتی بدهیم و با تسهیلاتی ویژه ای بتوانند بیشتر تولید کنند تا درآمدی که ایجاد می شود به سمت تولید داخل بروند.

فاطمی امین تصریح کرد: دنبال این هستیم یک کنسرسیوم ایجاد کنیم تا چند تا از خودروسازان یک پلت فرم مشترک تولید تا هر کدام ۲۰ درصد را داخل سازی کنند.

وزیر صمت درباره مراکز تجاری ایران در کشورهای دیگر بیان کرد: بر این مسئله ما نیز تاکید داریم و اکنون در ۱۸ کشور از جمله روسیه، عمان، قطر و … مرکز تجاری داریم و همه با بخش خصوصی است و شاید در مواردی بهتر بتوانند از رایزن اقتصادی عمل بکنند و اگر استان کرمان نیز در این زمینه ورود کند، کمک می کنیم تا کار جلو برود.

وی اظهار کرد: کاری را که ما نیز شروع کرده ایم این است بین استان های ایران و استان های کشورهای خارجی ارتباط دو به دو برقرار کرده ایم و برای استان کرمان نیز می توانیم با استان هایی از کشورهای دیگر که ارتباطش بیشتر است، رابطه استان به استان برقرار کنیم.

فاطمی امین در ادامه درباره بلوکه شدن پهنه های استان کرمان گفت: این مطلب درست است و محدوده های زیادی توسط سازمان های محیط زیست و انرژی اتمی بلوکه شده و تقریبا ۱۷ درصد محدوده های کشور آزاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درمورد رفع تعهد ارزی گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث تعهدات ارزی را تصریح کرده و ما جلسات متعددی با بانک مرکزی داریم و هر مرحله کار مقداری ساده تر می شود و بخش زیادی از کار در بخش خدمات فنی و مهندسی حل شد و قاعده گذاشتیم که برگشت ارز باید چقدر باشد که در بخ های مختلف متفاوت است.

وی اظهار کرد: طبق توافق با وزیر امور اقتصادی و دارایی تلاش می کنیم قیمت پایه گمرکی را از طریق سامانه جامع تجارت متصل کنیم به قیمت های داخلی که واقعی تر بشوند و اگر این دقیق طراحی شود خیلی از مشکلاتی که در بحث تعهدات ارزی وجود دارد، حل می شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.