تولید خودروی به روز نیازمند به روز رسانی تکنولوژی و ماشین آلات قطعه سازی است

تولید خودروی به روز نیازمند به روز رسانی تکنولوژی و ماشین آلات قطعه سازی است

تولید خودروی به روز نیازمند به روز رسانی تکنولوژی و ماشین آلات قطعه سازی است


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بر بازنگری در دانش فنی و سخت افزاری صنعت قطعه سازی تاکید کرد..

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودروعنوان کرد: 13 هزار قطعه خودرو در صنعت قطعه سازی شناسایی و برای هر یک شناسنامه ای در نظر گرفته شده که میزان تلرانس قطعه در آن مشخص شده است. به عنوان مثال میزان تلرانس در ماشین آلات ساخت داشبورد 15 هزار ساعت است و بعد از آن چه فرسوده و چه نو باید تعویض شوند.

وی با بیان اینکه حفظ رعایت تلرانس در صنعت قطعه سازی مستلزم به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات به روز است، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، محدودیت های ارز و مساله انتقال پول در کشور و همچنین چالش های موجود در صنعت قطعه سازی، تجهیزات و ماشین آلات به روز به کار گرفته نمی شوند.

وی با انتفاد از فرسودگی ماشین آلات در صنعت قطعه سازی افزود: ماشین آلات موجود در صنعت قطعه سازی کشور بیش از 40 سال عمر دارند که این موضوع میزان تلرانس و کیفیت قطعات را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. ضمن اینکه ماشین آلات موجود مختص خودروهای با تکنولوژی گذشته است و تولید خودروهای به روز نیازمند به روزرسانی تکنولوژی و ماشین آلات قطعه سازی است.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تصریح کرد: نوسازی تجهیزات و سخت افزارها نه تنها در صنعت قطعه سازی رعایت نشده بلکه قطعه سازان در تامین مواد اولیه موردنیاز خود با مشکل مواجه هستند.

رضایی به کارگیری تحقیق و توسعه را از مسائل مهم در صنعت قطعه سازی عنوان و بیان کرد: تولید خودروهای جدید و به روز مستلزم به روز رسانی دانش فنی در صنعت قطعه سازی است که با شرایط موجود صنعت قطعه سازی کشور همخوانی ندارد و دولت باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

وی در خصوص فرسودگی ماشین آلات و تاثیر آن بر عمق داخلی سازی قطعات اذعان داشت: داخلی سازی علاوه بر تجهیزات و ماشین آلات به روز نیازمند دانش فنی و تکنولوژی روز است که شرکت های دانش بنیان با ساختار چالاک و واحدهای تحقیق و توسعه خود می توانند به تعمیق داخلی سازی قطعات در کشور کمک کنند.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان گفت: اگرچه برخی از خودروهای تولید داخل تا 90 درصد داخلی سازی شدند اما تکنولوژی ساخت آنها مربوط به چند دهه قبل است. لذا آنچه مدنظر ما است داخلی سازی خودروهای جدید است که نیازمند بازنگری در دانش فنی و سخت افزاری در صنعت قطعه سازی است.