تولید نخستین خودروی الکتریکی مرسدس بنز در آمریکا آغاز شد

دسته بندی : کد خبر :22323
1401/06/05
2279

تولید نخستین خودروی الکتریکی مرسدس بنز در آمریکا آغاز شد

تولید نخستین خودروی الکتریکی مرسدس بنز در آمریکا آغاز شد

اینطور که به نظر می‌رسد، مرسدس بنز که یک شرکت معروف آلمانی در زمینه‌ی تولید خودرو به حساب می‌آید تولید نخستین خودروی الکتریکی خود را در آمریکا آغاز کرده است.

با اعلام رسمی مرسدس بنز، شرکت توسکالوسا واقع در آلاباما کشور آمریکا، از امروز رسما فرایند تولید نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را آغاز کرده است. این خودروی الکتریکی، EQS SUV نام دارد که شرکت نام‌آشنای آلمانی اوایل امسال از آن رونمایی کرده بود. در واقع بهتر است بگوییم پیش‌نمایشی از آن را برای کاربران به نمایش گذاشت اما در آینده‌ای نزدیک، کاربران قادر خواهند بود این محصول را از نزدیک هم مشاهده کنند.

طبق اعلام مرسدس بنز، ظاهرا این خودروی الکتریکی که تماما در آمریکا هم تولید خواهد شد، قرار است پاییز امسال رسما برای خرید در دسترس قرار بگیرد. در حالی که زنجیره‌های تأمین خودروهای الکتریکی با یک سری مشکلات در تأمین قطعات مورد نیاز از جمله باتری برای ساخت خودروهای الکتریکی مواجه شده‌اند و در نتیجه عرضه‌ی بسیاری از این خودروها به تعویق افتاده، مرسدس اما توانسته راهی برای دور زدن این مشکلات پیدا کند.

شرکت آلمانی ظاهرا از قبل با دولت کانادا بر سر تأمین مواد مورد نیاز برای باتری این خودروی الکتریکی به توافق رسیده است. در نتیجه از این نظر تقریبا خودکفا شده چرا که ظاهرا می‌خواهد باتری‌های مورد نیاز خودروی الکتریکی خود را به صورت محلی و در کارخانه‌ی Bibb County در آلاباما تولید کند.

زمانی که EQS SUV اوایل سال گذشته رونمایی شد، وب‌سایت منبع این خبر، به بررسی میزان شارژدهی آن پرداخت؛ نتیجه این شد که این محصول می‌تواند با یک بار شارژ، ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) مسافت را طی کند. مرسدس هنوز رسما اعلام نکرده قیمت این خودروی الکتریکی چقدر خواهد بود. اعلام خبر مربوط به قیمت این محصول باعث می‌شود متوجه شویم آیا EQS شامل تخفیف مالیاتی می‌شود یا خیر. در حال حاضر خودروهای الکتریکی که در آمریکای شمالی تولید می‌شوند باید کمتر از ۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشند تا مشمول تخفیف مالیاتی شوند. از آن‌جایی که سدان EQS مرسدس بنز در مدل پایه اندکی بیشتر از ۱۰۳ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند، این احتمال وجود دارد که قیمت این خودروی الکتریکی به بیش از این میزان برسد تا بدین ترتیب دیگر خبری از تخفیف مالیاتی هم نباشد.

  • شیائومی از فناوری Pilot برای رانندگی خودکار رونمایی کرد
  • عرضه نخستین خودروی الکتریکی شیائومی به خاطر دولت چین به تعویق افتاد
  • مرسدس Vision AMG؛ سفری به آینده‌ی خودروهای الکتریکی

منبع: Engadget