Loading...

جدیدترین خودروهای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲

جدیدترین خودروهای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲

جدیدترین خودروهای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲

جدیدترین دوره نمایشگاه توکیو (Tokyo Auto Salon) از ۱۴ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ در ماکوهاری مسه ژاپن برگزار شد. این نمایشگاه امسال سی و هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و به نوعی نسخه آسیایی نمایشگاه اسن آلمان و نمایشگاه سما لاس‌وگاس محسوب می‌شود. این نمایشگاه خودرو قرار بود در سال ۲۰۲۱ هم برگزار شود که به دلیل پاندمی ویروس کرونا لغو شده بود.

هوندا، تویوتا، لکسوس، میتسوبیشی و سوبارو مهم‌ترین خودروسازان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند که خودروهای مفهومی و جدیدشان را ارائه کرده‌اند و علاوه بر این کمپانی‌های ژاپنی، تعدادی از شرکت‌های تیونینگ هم محصولاتی را در معرض دید عموم مردم قرار داده‌اند.

حتما بخوانید: خودروهای نمایشگاه CES ۲۰۲۲

هوندا سیویک R

هوندا سیویک R

هوندا نسل بعدی سیویک R را همراه با ویدیویی از این ماشین در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲ ارائه کرد. بدنه این خودرو با طرح استتاری خاصی پوشانده شده و به همین خاطر جزئیات آن چندان معلوم نیست، اما طبق گفته کمپانی ژاپنی، هوندا سیویک R جدید، سریع‌ترین مدل سیویک خواهد بود. در این ویدیو می‌بینیم که خودرو جدید دارای سه اگزوز، چهار در و یک باله بزرگ در عقب است. بهترین هوندا سیویک R در سال ۲۰۲۲ به طور رسمی رونمایی می‌شود.

تویوتا GR GT3

تویوتا GR GT3

تویوتا GR GT3 با ظاهری خشن و تهاجمی، توسط Gazoo Racing طراحی و تولید شده و چیزی بیشتر از یک ماشین مسابقه‌ای است. طبق گفته خودروساز، این محصول یک مدل مفهومی نیست و یک خودرو واقعی برای رقابت در پیست اتومبیلرانی است. هنوز مشخصات فنی تویوتا GR GT3 اعلام نشده، اما تویوتا گازو ریسینگ قصد دارد خودرویی پایدار را در اختیار مشتریان قرار دهد و به همین دلیل، احتمالا پیشرانه هیبریدی یا برقی زیر کاپوت این ماشین مسابقه قرار خواهد گرفت.

تویوتا یاریس GRMN

تویوتا یاریس GRMN

تویوتا در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۰، یاریس GR را با موتور سه سیلندر توربو ۲۶۸ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ متحرک رالی رونمایی کرد. حالا ژاپنی‌ها مدلی جدیدتر و بهتری از این ماشین را با نام تویوتا یاریس GRMN به نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲ آوردند. مدل جدید بدنه محکم‌تری دارد و با این حال ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. برای بهبود خاصیت آیرودینامیک، عرض خودرو ۱۰ میلیمتر بیشتر شده و ارتفاع ماشین نیز برای داشتن مرکز ثقل پایین‌تر، ۱۰ میلیمتر کوتاه‌تر شده است. همچنین یاریس جدید دارای دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و جعبه دنده با ضریب کوتاه است. تویوتا فقط ۵۰۰ دستگاه یاریس GRMN را تولید می‌کند و از طریق قرعه‌کشی به مشتریان ساکن ژاپن می‌فروشد. قیمت این خودرو خاص بین ۶۴ هزار تا ۷۴ هزار دلار است.

تویوتا bZ4X GR اسپرت

تویوتا bZ4X GR اسپرت

تویوتا bZ4X، اولین خودرو برقی اختصاصی تویوتا سال گذشته میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد و قرار است در سال جاری در دسترس خریداران قرار بگیرد. کراس‌اوور پاک برقی با دو باتری ۷۱.۴ و ۷۲.۸ کیلووات ساعتی و یک و دو موتور عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند مدل‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل آن را سفارش دهند. مدل دو دیفرانسیل خودرو برقی مجهز به سیستم XMode است که به کار علاقمندان آفرود می‌آید. کمپانی ژاپنی، مدل اسپرت bZ4X را با لاستیک‌های بزرگ‌تر و بدنه سیاه رنگ به نمایشگاه توکیو آورده و ادعا می‌کند که از مدل اصلی قوی‌تر و اسپرت‌تر است.

حتما بخوانید: لغو نمایشگاه توکیو ۲۰۲۱

لکسوس LX آفرود

لکسوس LX آفرود

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و جایگزین تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ در بازارهایی مثل ایالات متحده محسوب می‌شود. شاسی‌بلند لوکس ژاپنی به صورت استاندارد قابلیت آفرود دارد، اما لکسوس با همکاری JAOS مدل خاص آفرودی را در نمایشگاه خودرو توکیو عرضه کرده است. وزن این شاسی‌بلند کاهش یافته و اسکیدهای زیر سپر جلو و عقب تقویت شده تا از خودرو در مسیرهای ناهموار محافظت کند.

میتسوبیشی رالیارت

میتسوبیشی رالیارت

میتسوبیشی قصد دارد با عرضه کیت رالیارت (Ralliart) برای اوتلندر و اکلیپس کراس، محصولات هیجان‌انگیزی را در اختیار مشتریانش قرار دهد. این کیت روی سپرها، گلگیرها، درها، اسپویلر و دیفیوزر اعمال می‌شود و همراه رینگ‌های آلومینیومی مشکی رنگ ظاهر جذاب‌تری به شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای میتسوبیشی می‌دهد.

سوبارو STI E-RA

میتسوبیشی STI E-RA

سوبارو STI E-RA مدل مفهومی است که بخش خودروهای مسابقه‌ای سوبارو طراحی و تولید کرده‌اند. هدف از ارائه این خودرو مفهومی، استفاده از فناوری‌های جدید و آلایندگی صفر در حوزه ماشین‌های مسابقه‌ای است. سوبارو STI E-RA دارای چهار موتور برقی برای چهار چرخ است و ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو