جذاب‌ ترین خودروهای نمایشگاه CES ۲۰۲۲

جذاب‌ ترین خودروهای نمایشگاه CES ۲۰۲۲

جذاب‌ ترین خودروهای نمایشگاه CES ۲۰۲۲

نمایشگاه Consumer Electronics Show که به اختصار CES نامیده می‌شود، به لطف سرعت بالای اختراع و توسعه ابزارهای الکترونیک در خودروها و وسایل نقلیه، به یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی تبدیل شده که هر ساله برگزار می‌شود. نمایشگاه CES ۲۰۲۲ هم از این قاعده مستثنا نیست.

با وجود رقابت در حوزه خودروهای برقی، کمپانی‌های بزرگ و کوچک با دست پر به دوره جدید این رویداد مهم آمده‌اند و علاوه بر معرفی فناوری‌ها و تکنولوژی‌های آینده‌نگر، مدل‌های جدید و ماشین‌های مفهومی خود را پیش روی بازدیدکنندگان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ قرار داده‌اند.

حتما بخوانید: نمایشگاه CES ۲۰۲۱

بی ام و iX M60

بی ام و iX فلو

خودروساز آلمانی سرانجام با معرفی مدل‌های i4 و بی ام و iX وارد حوزه خودروهای برقی شد. شاسی‌بلند iX در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، اما بی ام و برای نمایشگاه CES ۲۰۲۲ مدل قدرتمندی از آن را با نام iX M60 ارائه داده است. این خودرو اولین بی ام و M برقی در کلاس ماشین‌های پرفورمنس و اسپرت محسوب می‌شود. بی ام و iX M60 طراحی جذاب‌تری دارد و به دلیل استفاده از دو موتور برقی با قدرت ۶۱۰ اسب بخار می‌تواند در عرض ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

همچنین بی ام و مدل iX فلو را نیز به نمایشگاه آورده که از جدیدترین فناوری رنگ بدنه بهره می‌برد. بدنه بی ام و iX فلو مجهز به «جوهر الکترونیکی» (E Ink) است که اجازه می‌دهد تا رنگ بدنه در لحظه تغییر کند.

مرسدس ویژن EQXX

مرسدس بنز EQXX

مرسدس بنز یکی از پیشروان خودروهای برقی است و با عرضه محصولاتی مثل مرسدس بنز EQS ۴۵۰+ توانایی خود را نشان داده است. اما خودروساز آلمانی با معرفی مرسدس بنز EQXX کانسپت وارد مرحله جدیدی در حوزه EV شده است. این خودرو برقی مفهومی کاملا نو و جدید است و با یک بار شارژ بیشتر از ۱۰۰۵ کیلومتر راه می‌رود. طراحی ظاهری آیرودینامیک، وزن کم، کابین با مواد بازیافتی، شارژ باتری با انرژی خورشیدی و ابزارهای هوشمند، از ویژگی‌های این خودرو است. شاید قدرت پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری مرسدس بنز EQXX چندان قابل توجه نباشد، اما نکته مهم اینجاست که ۹۵ درصد قدرت خود را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و به عبارت دیگر ۹۵ درصد بهره‌وری دارد.

سونی ویژن S شاسی‌بلند

سونی ویژن S شاسی بلند

شاید دیدن نام سونی در بین خودروسازان کمی عجیب باشد، اما ویژن S اولین خودرو این شرکت نیست. این غول صنعت الکترونیک دو سال قبل با خودرو سونی ویژن S ۰۱ سدان وارد حوزه خودروسازی شد و حالا یک قدم دیگر برداشته است. سونی ویژن S ۰۲ شاسی‌بلند روی پلتفرم مدل سدان ساخته شده و مراحل آزمایش و تست را پشت سر می‌گذارد. شاسی‌بلند سونی در مدل‌های چهار و هفت نفره عرضه خواهد شد و دو موتور برقی آن ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. وزن سونی ویژن S شاسی‌بلند ۲۴۸۴ کیلوگرم است و حداکثر سرعتش به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شورولت سیلورادو برقی

شورولت سیلورادو برقی

بازار وانت‌های برقی هر روز با عرضه یک مدل جدید روبه‌رو است و محصولاتی مثل ریویان R1T ثابت کرده‌اند که پیکاپ‌های برقی خودروهای کارآمدی هستند. شورولت برای اینکه از قافله عقب نماند، سیلورادو برقی را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ ارایه کرده است. برعکس فورد F-150 لایتنینگ که روی پلتفرم خودروهای بنزینی و دیزلی ساخته شده، شورولت سیلورادو برقی از پلتفرم و شاسی یونیبادی جدیدی استفاده می‌کند که با هامر برقی مشترک است. شورولت سیلورادو برقی ۶۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این وانت برقی ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۵ ثانیه پر می‌کند و با یک بار شارژ می‌توان ۶۴۴ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

شورولت ایکوناکس برقی

شورولت ایکوناکس برقی

شورولت امسال را با دست پر آغاز کرده است. مری بارا، مدیر جنرال موتورز، علاوه بر معرفی سیلورادو برقی، خبر از دو مدل جدید دیگر نیز داده است: شورولت ایکوناکس برقی و بلیزر برقی. ایکوناکس برقی مثل کادیلاک لیریک و جی ام سی هامر برقی روی پلتفرم آلتیوم ساخته شده است. ایکوناکس EV با قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش می‌رسد و برای بلیزر برقی قیمت ۳۵ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: محبوب‌ترین نمایشگاه‌های خودرو

کادیلاک اینرسپیس

کادیلاک اینرسپیس

جنرال موتورز با توپ پر به نمایشگاه CES ۲۰۲۲ آمده و امید زیادی به موفقیت خودروهای جدیدش دارد. در بین این محصولات، کادیلاک اینرسپیس (InnerSpace) چیز دیگری است. این خودرو لوکس برقی با گنجایش دو سرنشین، محصولی برای آینده است و جدیدترین فناوری‌ها را دارد. خودرو مفهومی اینراسپیس از آلتیفی، نرم‌افزار جدید جنرال موتورز استفاده می‌کند و دارای ورودی بیومتریک بر پایه هوش مصنوعی و کنترل‌هایی است که روی یک صفحه لمسی بزرگ LED نمایش داده می‌شود. حتی لاستیک‌های این خودرو نیز آینده‌نگرانه و با استفاده از روغن سویا و سبوس برنج ساخته شده‌اند.

کرایسلر ایرفلو

کرایسلر ایرفلو

کرایسلر دیگر مثل قبل خودروهای جذابی نمی‌سازد و باید راه حلی برای این موضوع پیدا کند. به نظر می‌رسد کرایسلر ایرفلو همان راه حل مورد نظر باشد. این خودرو از روی مدل مفهومی ایرفلو ویژن طراحی شده که دو سال قبل معرفی شده بود. کرایسلر ایرفلو روی پلتفرم اختصاصی برقی ساخته شده و دو موتور آن می‌توانند ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید کنند. همچنین باتری ۱۱۸ کیلووات ساعتی اجازه می‌دهد تا بُرد این خودرو برقی به ۶۴۴ کیلومتر برسد. سیستم خودران سطح ۳ و تجربه کاربری عالی از دیگر ویژگی‌های کرایسلر ایرفلو است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو