Loading...

خودرو اسپرت، محصول امارات و ایتالیا

خودرو اسپرت، محصول امارات و ایتالیا

خودرو اسپرت، محصول امارات و ایتالیا

جانارلی (Janarelly)، خودروساز کوچکی است که برای طراحی محصولاتش از خودروهای AC کبرا الهام می‌گیرد و آنها را با موتورهای نیسان Z (پیشرانه VQ نیسان 350Z) روانه بازار می‌کند. این کمپانی کوچک قصد دارد تا کسب و کارش را گسترش دهد و حضور پررنگ‌تری در بازار خودرو جهان داشته باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در دبی امارات متحده عربی قرار دارد. بر اساس اطلاعیه‌ای که جانارلی منتشر کرده، قصد دارد با کمپانی ایتالیایی مانیفاتورا اتومبیلی تورینو (Manifattura Automobili Torino – خودروسازی تورینو) برای تولید و عرضه خودرو فعلی‌اش دیزاین ۱ (Design-1) و محصول آینده‌اش دیزاین ۲ GT (Design-2) همکاری کند.

انتشار این اطلاعیه خبر خوبی برای جانارلی است و به خودروساز کوچک اماراتی این امکان را می‌دهد تا به پلتفرم جدیدتر و منابع بیشتری دسترسی پیدا کند و بتواند بازارش را گسترش دهد. مانیفاتورا در تورین ایتالیا واقع است و قبلا خودروهایی مثل گلیکنهائوس ۰۰۳ (Glickenhaus 003)، آپولو اینتنسا اموتزیونه (Apollo Intensa Emozione)، آسپارک اول (Apark Owl) و اتومبیل بازسازی‌شده لانچیا استراتوس (Lancia Stratos) را تولید و عرضه کرده است.

حتما بخوانید: بهترین خودروهای اسپرت جهان

جانارلی اسپرت اماراتی و ایتالیایی

جانارلی دیزاین ۱ ترک‌دی

در حال حاضر تمام مراحل طراحی و تولید در کارخانه جانارلی در دبی امارات متحده عربی انجام می‌شود. در سال ۲۰۲۰، این خودروساز کوچک اعلام کرد قصد دارد خط تولید جدیدی را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند، اما به نظر می‌رسد که تغییری در برنامه‌های کمپانی صورت گرفته است. بنابراین، مانیفاتورا وظیفه تولید خودرو را برعهده خواهد گرفت و همچنین طرح‌هایی را در زمینه گسترش کسب و کار و عرضه محصولات جدید ارائه می‌کند.

جانارلی قبلا اعلام کرده بود که توانایی تولید خودرو برقی اسپرت را هم دارد، اما محصول آینده هم یک اتومبیل بنزینی است. دیزاین ۲ GT خودرو اسپرت موتور جلو و دیفرانسیل عقب است و در طراحی آن به راحتی بیشتر راننده و سرنشین و قابلیت استفاده بیشتر توجه شده است.

جانارلی دیزاین ۱ تورینگ

کمپانی خودروسازی در سال ۲۰۱۶ توسط آنتونی جانارلی در شهر دبی امارات تاسیس شد. جانارلی یکی از اعضای گروهی است که ابرخودرو لیکان هایپراسپرت را ساخته‌اند. فردریک جولیوت، طراح و سازنده قایق‌های مسابقه‌ای و اسپرت، در کنار جانارلی، هم‌بنیانگذار کمپانی کوچک خودروسازی است. در سال ۲۰۲۰، الکساندر لی، مدیرعامل سابق سینگر، به گروه مدیریتی شرکت اضافه شد تا به گسترش بازار و طراحی محصولات جدید کمک کند.

حتما بخوانید: ارزان‌ترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۰

جانارلی دیزاین ۱، محصول فعلی این شرکت، یک خودرو اسپرت سبک‌وزن است که از پیشرانه V6 تنفس طبیعی با قدرت ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۷۱ نیوتن متر استفاده می‌کند. موتور در وسط بدنه نصب شده و از طریق جعبه دنده دستی ۶ سرعته به چرخ‌های عقب متصل است. دیزاین ۱ در سه تیپ ترک‌دی (Trackday) با بدنه رودستر و جلوپنجره ساده، لایف‌استایل (Lifestyle) با جلوپنجره جدید و تورینگ (Touring) با سقف فلزی عرضه می‌شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو