خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن

دسته بندی : کد خبر :26744
1401/09/01
1228

خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن

خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن

شرکت آلفا موتورز در حال ثبت سفارش خرید برای محصول جدیدی است که هیچ شباهتی به دیگر مدل‌ها و محصولات این شرکت خودروساز برقی ندارد. خودروی جدید آلفا موتورز مونتاژ، رونوشتی مدرن از خودروهای اسپرت و کلاسیک بریتانیا در دهه‌ی ۵۰ میلادی نظیر بنتلی S1 کوپه و مورگان پلاس فور به شمار می‌رود و طراحی کلاسیک و منحصر‌به‌فرد آن بسیار خودنمایی می‌کند. قیمت این خودروی الکتریکی که تیراژ محدودی نیز دارد، از ۴۹۹ هزار دلار شروع خواهد شد.

  • کیا سلتوس ۲۰۲۴ فیس لیفت با ۱۹۵ اسب بخار قدرت معرفی شد

طبق اعلام رسمی شرکت آلفا موتورز، خودروی برقی مونتاژ از یک پیشرانه برقی آپشنال با توان ۲۰۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۳۳۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس تک سرعته با ضریب ۹.۵۳ به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. البته این گروه خودروساز آمریکایی به اینکه آیا گشتاور عظیم مذکور پس از چند برابر شدن توسط گیربکس در چرخ‌ها ارائه می‌شود یا نه اشاره‌ای نکرده، اما به صورت عادی این گشتاورهای بزرگ به این صورت محاسبه می‌شوند.

برای مثال می‌توان به شرکت جی‌ام‌سی اشاره کرد که در ابتدا اعلام کرده بود پیکاپ هامر برقی گشتاور عظیم معادل ۱۵۰۰۰ نیوتن متری را ارائه می‌دهد که این موضوع تنها جنبه تبلیغاتی داشته و به همین صورت محاسبه شده است. شرکت آلفا موتورز تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد خروجی پیشرانه استاندارد آلفا مونتاژ و همچین ظرفیت پک باتری‌های این محصول جدید خود اعلام نکرده است.

در عوض این شرکت خودروساز ادعا کرده که خودروی برقی آلفا مونتاژ به لطف پک باتری لیتیوم یونی شخصی‌سازی شده قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل ۴۰۲ کیلومتر را طی کند. همچنین از توانایی‌ها و قابلیت‌های شارژ این خودرو در حال حاضر اطلاعاتی در دسترس نیست.

آلفا موتورز در بیانیه‌ی خود گفت: «از آنجایی که ما به دستاوردهای عظیمی در تولید انبوه خود دست یافته‌ایم، بنابراین فرصت‌هایی نیز برای تولید خودروهای سفارشی وجود دارد. مونتاژ برای علاقه مندانی طراحی شده که قصد دارند از بازار خودروهای برقی حمایت کنند.»

از آن جایی که تصاویر منتشر شده رندر هستند، درک ابعاد واقعی این خودروی برقی آن کمی دشوار است. با این وجود اعلام شده آلفا مونتاژ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۴۰۰، ۱۸۵۰ و ۱۳۸۴ میلی‌متر است. به جهت اینکه تصور بهتری در مورد ابعاد این خودرو داشته باشیم، بد نیست آن را با نیسان Z مقایسه کنیم که از طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۳۷۹، ۱۸۴۴ و ۱۳۱۶ میلی‌متر بهره می‌برد.

درون کابین آلفا مونتاژ فضایی برای قرار گرفتن دو سرنشین وجود دارد. این خودروی برقی از یک کلاستری رتور استایل در پشت فرمان بهره می‌برد که خود متشکل از دو نشانگر عقربه‌ای بزرگ بوده و تریم کرومی در بخش‌های اطراف آن به چشم می‌خورد. بخش میانی داشبورد نیز به دریچه‌های بزرگ برای سیستم تهویه مطبوع مجهز شده و تزئین این بخش نیز با استفاده از تریم کرومی صورت گرفته است.

در نهایت باید به رادیو پخش با دیزاین کلاسیک این خودروی برقی اشاره کنیم که در بخش میانی داشبورد جا خوش کرده است. با این وجود اما عناصر طراحی مدرن نیز داخل کابین این خودرو نظیر سرعت‌سنج دیجیتالی و سیستم صوتی دیجیتال به چشم می‌خورد. همچنین برای بیشتر شدن فضا بار، یک فضای بار در زیر کاپوت و یک فضای بار هم در عقب در نظر گرفته شده تا رانندگان از این بابت مشکلی نداشته باشند.

  • با دراکو دراگون، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان آشنا شوید

منبع: Motor 1