در رویداد گلکسی Unpacked‌ سامسونگ چه گذشت؛ شکستن مرزهای مرسوم

در رویداد گلکسی Unpacked‌ سامسونگ چه گذشت؛ شکستن مرزهای مرسوم

در رویداد گلکسی Unpacked‌ سامسونگ چه گذشت؛ شکستن مرزهای مرسوم

دومین رویداد آنپکد ۲۰۲۲ سامسونگ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد و غول فناوری کره‌ای در این رویداد ۵ محصول جدید رونمایی کرد که شاید بتوان گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ را شاخص‌ترین آن‌ها دانست.

سامسونگ به‌صورت سنتی هرسال دو رویداد آنپکد برگزار می‌کند و تا دو سال گذشته دومین رویداد هرسال به معرفی پرچم‌دار جدیدی از خانواده‌ی نوت اختصاص داشت؛ بااین‌حال، این سنت در سال گذشته شکست و کره‌‌ای‌ها به‌جای معرفی نوت جدید، در دومین رویداد Unpacked نسل جدید گوشی‌های تاشدنی زد فولد و زد فلیپ را رونمایی کردند. امسال هم مانند سال گذشته سامسونگ رویداد آنپکد اخیر خود را به معرفی گوشی‌های جدید خانواده‌ی گلکسی زد فولد و زد فلیپ اختصاص داد و درکنار آن‌ها سری جدید ساعت‌‌های هوشمند گلکسی واچ و هدفون گلکسی بادز پروی ۲ را نیز معرفی کرد.

گلکسی زد فولد ۴؛‌ بهبودیافته برای چندوظیفگی

گلکسی زد فولد ۴ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ TSMC راهی بازار می‌شود و به نمایشگری کمی عریض‌تر از نسل قبلی با پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس مجهز است. جدیدترین گوشی خانواده‌ی گلکسی زد فولد از صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی Dynamic AMOLED 2x Infinity Flex با رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل بهره می‌برد. نمایشگر بیرونی آن ۶٫۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل است و هر دو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی زد فولد ۴ در رنگ‌ های مختلف

مجموعه‌دوربین تعبیه‌شده در پنل پشتی گلکسی زد فولد ۴ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبرید ۳۰ برابری و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال تشکیل می‌شود. دوربین سلفی بیرونی ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین دیگر ۴ مگاپیکسلی است که درست مانند گلکسی زد فولد ۳، زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است. این دوربین از فناوری شبیه‌سازی رنگ کمتر از قبل بهره می‌برد.

گلکسی زد فولد ۴ مانند گوشی نسل قبلی این خانواده به قلم SPen بازطراحی شده برای صفحات تاشو مجهز است و با نسخه‌ی 12L سیستم‌عامل اندروید مبتنی‌بر One UI عرضه می‌شود که آن را گوگل برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ و تاشدنی توسعه داده است. این گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و در برخی مناطق ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار می‌شود. انرژی لازم برای کار با این گوشی را باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۲۵ واتی تأمین می‌کند. وزن گلکسی زد فولد ۴ ۲۵۴ گرم است و از ۳ شهریور ۱۴۰۱ با قیمت پایه‌ی ۱,۸۰۰ یورو در بازار عرضه می‌شود.

سامسونگ جدید‌ترین گوشی خانواده‌ی زد فولد را حاصل نوآوری‌های خود درزمینه‌ی فناوری‌های موبایلی و قابلیت چندوظیفگی می‌داند و رابط کاربری آن را به ساد‌گی هر‌چه تمام‌تر و مشابه فضای کامپیوتر‌های شخصی طراحی کرده است. کاربران می‌توانند با کمک حالت جدید Swipe در گوشی زد فولد ۴ اپلیکیشن‌ها به‌راحتی از حالت تمام‌صفحه به حالت پاپ‌آپ تغییر دهند یا صفحه‌نمایش را به دو قسمت مجزا تقسیم کنند. این گوشی و کاور S Pen آن در رنگ‌های خاص سبز و بژ و مشکی عرضه می‌شود و با گواهی IPX8، اولین گوشی تاشدنی مقاومت دربرابر نفوذ آب است.

گلکسی زد فلیپ ۴؛ مناسب برای تولید محتوا

سامسونگ در جدیدترین گوشی خانواده‌ی زد فلیپ نیز از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره برده است. نمایشگر بیرونی آن ۲٫۱ اینچی AMOLED با وضوح ۵۱۲ در ۲۶۰ پیکسل و نمایشگر داخلی آن نیز ۶٫۷ اینچی AMOLED با پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس و رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که هر دو هم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

رنگ‌های مختلف گلکسی زد فلیپ ۴

دوربین اصلی و دوربین اولتراواید گلکسی زد فلیپ ۴ هر دو با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و تا ۶۵ درصد روشن‌تر از گلکسی زد فلیپ ۳ عرضه می‌شوند و دوربین سلفی آن نیز از حسگری ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. کره‌ای‌ها جدید‌ترین گوشی خانواده‌ی زد فلیپ را با رابط کاربری One UI و اندروید ۱۲ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌فروشند. باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و مانند گلکسی زد فولد ۴ از شارژ ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گوشی در حالت بسته ۸۴٫۹ در ۷۱٫۹ در ۱۷٫۱ میلی‌متر و در حالت باز ۱۶۵٫۲ در ۷۱٫۹ در ۶٫۹ میلی‌متر است و با قاب آلومینیومی و ۱۸٫۷ گرم وزن، به قیمت پایه‌ی ۱,۱۰۰ یورو عرضه می‌شود.

سامسونگ توضیح داد که گلکسی زد فلیپ ۴ با بهترین ابزار برای تجربه کاربری منحصربه‌فرد عرضه می‌شود و کاربر می‌تواند بدون دخالت دست فیلم‌برداری کند. با فعال‌کردن حالت Quick Shot در این گوشی، می‌توان ویدئوها را به‌راحتی و بدون نیاز به توقف ذخیره کرد. این قابلیت برای فعالان حوزه‌ی تولید محتوا و ولاگرها بسیار کارآمد خواهد بود. کاربران هنگام استفاده از حالت Quick Shot، می‌توانند سلفی‌های پرتره بگیرند و پیش‌نمایش آن را با ابعاد واقعی مشاهده کنند.

گلکسی زد فلیپ ۴ به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدون نیاز به بازکردن گوشی، امکان تماس‌گرفتن، پاسخ به پیام‌های متنی، بازکردن درِ خودرو یا حتی کنترل‌کردن ویجت SmartThings Scene از روی نمایشگر بیرونی برای کاربر فراهم است و قابلیت شارژ فوق‌سریع این گوشی نیز شارژ ۵۰ درصدی در عرض ۳۰ دقیقه را امکان‌پذیر می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۴ با استاندارد IPX8 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و در رنگ‌های قبلی بنفش و گرافیتی و رنگ‌های جدید صورتی و آبی عرضه می‌شود.

گلکسی بادز ۲ پرو؛ صدای ۲۴ بیتی Hi-Fi

گلکسی بادز ۲ پرو ازنظر طراحی به گلکسی بادز ۲ شباهت زیادی دارد و با بهبود کیفیت صدا، ارتقای ۴۰ درصدی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و عمر باتری طولانی‌تری درمقایسه‌با نسل قبلی خود عرضه می‌شود. این هدفون امکان شنیدن صدای ۲۴ بیتی Hi Fi را برای اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، فراهم می‌کند و با گواهی استاندارد IPX7 (ضدآب‌بودن) عرضه می‌شود.

گلکسی بادز ۲ پرو

قاب گلکسی بادز ۲ پرو به باتری ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و عمر باتری آن حدود ۸ ساعت برآورد شده که در ترکیب با شارژ داخل قاب به ۲۹ ساعت نیز خواهد رسید. هدفون جدید گلکسی بادز سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم و باسیم با پورت USB C بهره می‌برد و از ۴ شهریور ۱۴۰۱ به قیمت ۲۲۹ یورو و در رنگ‌های خاکستری و بنفش و طیف‌هایی از سفید در بازار به فروش می‌رسد.

گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو؛ باتری قوی‌تر و شارژ سریع‌تر

کره‌ای‌ها در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ دو نسخه‌ی استاندارد و پرو گلکسی واچ ۵ را با تمرکز بر دوام باتری و سرعت سریع شارژ و محافظ Sapphire رونمایی کردند. نسخه‌ی استاندارد این ساعت هوشمند از شارژری دو برابر سریع‌تر از شارژر نسخه‌ی استاندارد گلکسی واچ ۴ و قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۱۰ واتی بهره می‌برد. سامسونگ هم در گلکسی واچ ۵ و هم در گلکسی واچ ۵ پرو از ردیاب خواب برای بهبود کیفیت زمان استراحت کاربر و قابلیت‌های جدید مرتبط با آن استفاده کرده است.

گلکسی Watch 5 سامسونگ

طراحی گلکسی واچ ۵ به نسخه‌ی قبلی این ساعت هوشمند شباهت زیادی دارد. این ساعت در اندازه‌ی ۴۰ میلی‌متری با صفحه‌نمایش ۱٫۱۹ اینچی AMOLED عرضه می‌شود. سامسونگ ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ را به ۲۷۶ میلی‌آمپر‌ساعت افزایش داده است و آن را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و صورتی طلایی می‌فروشد.

گلکسی واچ ۵ پرو

گلکسی واچ ۵ پرو نیز با بدنه‌ی تیتانیومی و در نسخه‌ی ۴۵ میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود. این ساعت از نمایشگر ۱٫۳۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل بهره‌ می‌برد و به باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که با هربار شارژ تا ۸۰ ساعت کار می‌کند. گلکسی واچ ۵ پرو از تراشه‌ی اگزینوس W920 سامسونگ و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. سامسونگ نسخه پرو ساعت‌ هوشمند جدید گلکسی واچ را در دو نسخه‌‌ی LTE یا Wi-Fi عرضه می‌کند که نسخه‌ی LTE این محصول از eSim نیز پشتیبانی خواهد کرد. نسخه‌ی پرو گلکسی واچ ۵، ۱۰٫۵ میلی‌متری ضخامت دارد و با ۴۶٫۵ گرم وزن، از نسخه‌ی استاندارد تقریباً دو برابر سنگین‌تر است.

***

سامسونگ در دومین مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ جدیدترین دستاوردهای خود را برای شکستن مرزهای مرسوم در صنعت فناوری رونمایی و به‌طورویژه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل در سخت‌افزار و رابط کاربری و بهبود عملکرد دوربین و چندوظیفگی تمرکز کرد. به‌طورقطع دو گوشی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ نوع استفاده‌‌ی ما از گوشی‌های هوشمند تاشدنی را تغییر می‌دهند و تعامل کاربران در زندگی روزمره را بهبود می‌بخشند. کره‌ای‌ها در دیگر محصولات معرفی‌شده در این رویداد نیز قابلیت‌های چشمگیری مانند باتری بادوام‌تر و شارژر سریع‌تر را به‌نمایش گذاشتند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عملکرد سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ چیست؟ برای کدام محصول معرفی‌شده در این رویداد هیجان دارید؟