Loading...

دور اول مسابقات کارتینگ کشوری

دور اول مسابقات کارتینگ کشوری

دور اول مسابقات کارتینگ کشوری

با فروکش کردن بحران کرونا، تقویم ورزشی در بسیاری از رشته‌ها به حالت عادی بازگشته و رقابت‌های اتومبیلرانی در فصل جدید هم به تدریج به جریان افتاده‌اند. بعد از برگزاری راند اول مسابقه سرعت که جلودار مسابقات داخلی محسوب می‌شود، روز جمعه سی‌ام اردیبهشت نیز راند اول مسابقات کشوری کارتینگ و درگ برگزار شد تا ورزشکاران فعال در این دو رشته نیز فصل تازه‌ای را آغاز کنند.

راند اول مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور ملقب به روتکس مَکس، در پیست سوپر کارت سرزمین ایرانیان برگزار شد و مطابق معمول رانندگان این رقابت پایه‌ای و مهم، در دو گروه سینیور و DD2 به رقابت با هم پرداختند. این سرآغازی است بر یک فصل پرماجرا که طبق تقویم قرار است در ۸ راند ادامه پیدا کند و در پایان، قهرمان سال در این دو گروه معرفی شوند.

موقع تایم‌گیری این مسابقه، بر خلاف انتظار دو قهرمان فصل پیش در رتبه دوم قرار گرفتند. در کلاس سینیور و در یک فعل و انفعال ناشی از خرابی خودرو آرمان رکنی، مهربد شاملی قهرمان فصل پیش با پرچم زرد مارشال‌ها مواجه شد و اجبارا سرعت خود را کم کرد تا زمان بیشتری نسبت به رکنی ثبت کند و به این ترتیب در جایگاه دوم در استارت مسابقه قرار گرفت. در کلاس DD2 هم دانیال چیت‌ساز تایم بهتری نسبت به فرهاد موسوی ثبت کرد تا قهرمان چند ساله این گروه را به جایگاه دوم بفرستد.

دور اول مسابقات کارتینگ کشوریاما بعد از تایم‌گیری یعنی در زمان مسابقه نیز اتفاقاتی رخ داد که شرایط را برای رانندگان پیشتاز تغییر داد. یکی از نکات جالب روز مسابقه در کلاس سینیور حضور دو راننده با اختلاف سنی ۴۰ سال بود که رنگ تازه‌ای به این رقابت بخشید. در حالی که علیرضا منصوری ۵۰ ساله هم پشت فرمان قرار داشت در خط دیگر هیربد کریمی ۱۰ ساله نیز ورود هیجان‌انگیزی به این رقابت‌ها داشت و با خوشامدگویی رقبایش مواجه شد. لحظاتی بعد این کلاس با حضور مهربد شاملی، آرمان رکنی، سوشیانس باقری، نوید عباسی، هیربد کریمی، علی کرمی، علیرضا منصوری و آرین فرهادی استارت خورد.

بیشتر بخوانید: در اولین مسابقه سرعت سال چه گذشت؟

جدیدترین آگهی‌های خودرو

در کلاس سینیور و در دور (لِگ) اول، در حالی که آرمان رکنی از خط یک شروع کرد، این مهربد شاملی بود که با کارت شماره ۱ در همان پیچ اول یک سبقت متهورانه گرفت و پیشتاز شد و در ادامه، رقابت برای رتبه دوم و سوم شکل گرفت و این آرمان رکنی بود که با استفاده از خطاهای کوچک نفرات دیگر و تجربه‌اش توانست رتبه دوم را تصاحب کند. در پایان لگ اول، مهربد شاملی توانست با اختلاف کمتر از ۳ ثانیه اول شود.

دور اول مسابقات کارتینگ کشوریبه این ترتیب لگ دوم را مهربد شاملی از جایگاه اول شروع کرد در حالی که سوشیانس باقری از اصفهان، نوید عباسی از اهواز و آرین فرهادی به شدت با هم در رقابت بودند و چند باری با هم برخوردهای کوچکی داشتند که به هیجان مسابقه افزود. در حالی که مهربد شاملی تا پایان دور دوم جلودار بود و نهایتا با اختلاف حدود ۱۰ ثانیه برنده نهایی این مسابقه شد، آرمان رکنی به مقام دوم رسید و سوشیانس باقری و نوید عباسی نیز مشترکا سوم شدند که البته ممکن است بعد از بازبینی و احتمال پنالتی، تغییراتی در رتبه به وجود آید. نکته جالب این مسابقه پیشرفت سوشیانس باقری نسبت به قبل بود که باعث شد اولین سکوی خود را به دست بیاورد.

دور اول مسابقات کارتینگ کشوریدر گروه DD2 نیز رقابت فرهاد موسوی که اخیرا به عنوان سرپرست کمیته کارتینگ در فدراسیون اتومبیلرانی منصوب شده با دانیال چیت‌ساز جالب توجه بود. در این گروه فرهاد موسوی توانست در حین مسابقه به رده اول برسد اما دانیال چیت‌ساز سپر به سپر او حرکت می‌کرد و عرصه را به او تنگ کرده بود. در حالی که حاضران در مسابقه منتظر کوچک‌ترین غفلت فرهاد موسوی بودند تا شاید دوباره جای نفر اول و دوم عوض شود، بروز ایراد در ایرباکس چیت‌ساز به معنی نشان دادن پرچم مشکی-نارنجی به او بود و ناچارا مسابقه را ترک کرد. به این ترتیب فرهاد موسوی فارغ‌البال برنده مسابقه شد و علی وحیدی دوم شد و کورش غنیمتی نیز به مقام سوم رسید تا نخستین سکوی خود را به دست بیاورد.

به این ترتیب نخستین راند رقابت‌های کارتینگ سال ۱۴۰۱ با برتری مهربد شاملی و فرهاد موسوی به پایان رسید و قرار است راند دوم این رقابت در تیر ماه انجام شود. مهربد شاملی قصد دارد امسال در رقابت‌های جهانی فرمول ۳ به میدان برود و طبیعتا این رقابت‌ها در حفظ آمادگی او موثر خواهد بود. در عین حال وجود رقبای تازه‌نفس نیز می‌تواند نوید یک فصل پرهیجان را در کارتینگ بدهد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو