دی اس ۷ فیس لیفت با ظاهری جدید و پیشرانه هیبرید

دی اس ۷ فیس لیفت با ظاهری جدید و پیشرانه هیبرید

دی اس ۷ فیس لیفت با ظاهری جدید و پیشرانه هیبرید
دی اس 7 فیس لیفت 2023دی اس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۳

دی اس ۷ فیس لیفت شاسی بلند پرمیوم فرانسوی است که حالا با چهره جدید و پیشرانه هیبرید معرفی شده است و در مدل جدید خبری از پسوند کراس بک برای این خودرو نیست.

فهرست مطالب

  • طراحی دی اس ۷ فیس لیفت
  • کابین دی اس ۷ فیس لیفت
  • مشخصات فنی دی اس ۷ فیس لیفت

اوایل ماه جاری میلادی بود که تصاویر جاسوسی از نسخه فیس لیفت این کراس اوور لوکس منتشر شد و از همان تصاویر پیدا بود که تغییراتی به نسبت اساسی را در این خودرو خواهیم داشت. همان طور که گفته شد در این خودرو دیگر خبری از پسوند کراس بک نیست و این شاسی بلند لوکس فرانسوی با نامی نو، تکنولوژی بیش تر و پیشرانه جدید به دنبال جذب مشتریان بیش تری در این رده است.

طراحی دی اس ۷ فیس لیفت

دی اس 7 فیس لیفت 2023دی اس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۳دی اس 7 فیس لیفت 2023دی اس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۳

در نمای جلو چراغ های جدید با طراحی متفاوت را می بینیم، که البته سه چراغ چرخنده ای که قبلاً در این خودرو داشتیم، این بار به شکل ثابت در نسخه فیس لیفت به کار رفته است. اما حالا دی اس ۷ فیس لیفت فناوری هوشمند ال ای دی را دارد و در نوردهی بسیار قوی تر عمل می کند. چراغ های جلو از ۸۴ دیود نوری تشکیل شده اند که همین باعث می شود نوردهی بسیار قوی ای را در این خودرو داشته باشیم. چراغ های روشنایی روز در این خودرو تغییر طراحی داشته اند و حالا از ۳۳ ال ای دی در هر جهت تشکیل شده و با یک صفحه پلی کربنات همرنگ بنده پوشیده شده است. سپر هم بازطراحی داشته و خطوط شکسته بیش تری را نسبت به مدل قبل در آن می بینیم و طرح مشبک به کاررفته در جلوپنجره بازطراحی شده و همه این تغییرات باعث شده است دی اس ۷ جدید چهره ای بسیار نزدیک به دی اس ۴ جدید داشته باشد.

دی اس 7 فیس لیفت 2023دی اس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۳دی اس 7 فیس لیفت 2023دی اس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۳

در نمای عقب طراحی جدید را در چراغ ها داریم و حالا به جای واژه دی اس ۷ کراس بک تنها نوشته دی اس ۷ را می بینیم. رینگ های جدید با طراحی متفاوت از سایز ۱۸ تا ۲۱ اینچ برای این خودرو قابل سفارش است. علاوه بر این، پکیج دارک یا تیره هم به صورت آپشنال ارائه می شود که با انتخاب آن برخی المان ظاهری بدنه رنگ تیره خواهند داشت تا چهره اسپرت تری را در این کراس اوور لوکس داشته باشیم.

کابین دی اس ۷ فیس لیفت

کابین دی اس 7 فیس لیفت 2023

تغییرات در داخل به گستردگی بیرون نیست. یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و پایین آن دسته دنده آشنایی با سبک طراحی گروه PSA می بینیم. در بسیاری از محصولات جدید اتحاد استلانتیس، تعویض دنده با سیم و به وسیله دسته دنده های مدرن انجام می شود، اما دی اس در این قسمت خواسته است دسته دنده سنتی خود را حفظ کند.

کابین دی اس 7 فیس لیفت 2023

صفحه نمایش وسط در دی اس ۷ فیس لیفت حالا آخرین نسخه از سیستم های دی اس را دارد و به صورت بدون سیم اندروید اتو و اپل کارپلی را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، سیستم دید در شب قوی را هم در این خودرو داریم که به کمک دیگر آپشن های ایمنی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، سنسور نقطه کور، تابلوخوان، ترمز اضطراری هوشمند و… می آید.

مشخصات فنی دی اس ۷ فیس لیفت

دی اس 7 فیس لیفت 2023

برای این خودرو پیشرانه های بنزینی، دیزل و پلاگین هیبرید قابل سفارش است. بسته به بازار هدف، پیشرانه های پایه تمام بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و یا دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری خواهند بود. علاوه بر این، سه پیشرانه پلاگین هیبرید هم قابل سفارش است. همه پیشرانه های پلاگین هیبرید مذکور به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ و پک باتری با ظرفیت ۱۴٫۲ کیلووات ساعتی مجهز می شوند. در نسخه پایه پلاگین هیبرید نهایت قدرت ۲۲۵ اسب بخار را داریم و در دو نسخه قوی تر که به صورت چهارچرخ محرک ارائه می شوند، نهایت قدرت به ترتیب ۳۰۰ و ۳۶۰ اسب بخار خواهد بود. در قوی ترین نسخه یعنی همان نسخه ۳۶۰ اسب بخاری، مهندسی محصول را تیم دی اس پرفورمنس انجام داده است و در این تیپ رینگ های ۲۱ اینچی به صورت استاندارد ارائه می شود و علاوه بر آن، ترمزهای ۳۸۰ میلی متری و سیستم تعلیق تقویت شده را در آن می بینیم. قوی ترین نسخه دی اس ۷ فیس لیفت در ۵٫۶ شتاب‌گیری صفر تاصد را انجام می دهد و انتقال قدرت در تمام نسخه های پلاگین هیبرید توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک انجام می گیرد.

دی اس 7 فیس لیفت 2023

کمپانی دی اس می گوید در حال حاضر رزرو خرید این خودرو در اروپا آغاز شده است و فروش کامل آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. حالا باید دید دی اس ۷ فیس لیفت با ظاهر جدیدش می تواند موفق تر از مدل قبل ظاهر شود یا نه؟ نسخه قبل را به واسطه واردات محدود در بازار کشور دیده بودیم. در این خودرو با وجود انبوهی از آپشن ها و همچنین کیفیت بالای قطعات، همچنان فاصله کیفی با محصولات لوکس آلمانی و ژاپنی حس می شد و حالا باید دید که فرانسوی ها در مدل جدید توانسته اند این فاصله را کم کنند یا نه.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

دی اس ۷ فیس لیفت در نسخه پایه چه مشخصاتی دارد؟

بسته به بازار هدف، پیشرانه های پایه تمام بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و یا دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری خواهند بود.

نسخه های پلاگین هیبرید از دی اس ۷ فیس لیفت چه مشخصاتی دارند؟

همه پیشرانه های پلاگین هیبرید مذکور به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ و پک باتری با ظرفیت ۱۴٫۲ کیلووات ساعتی مجهز می شوند. در نسخه پایه پلاگین هیبرید نهایت قدرت ۲۲۵ اسب بخار را داریم و در دو نسخه قوی تر که به صورت چهارچرخ محرک ارائه می شوند، نهایت قدرت به ترتیب ۳۰۰ و ۳۶۰ اسب بخار خواهد بود.

فروش دی اس ۷ فیس لیفت چه زمانی آغاز می شود؟

کمپانی دی اس می گوید در حال حاضر رزرو خرید این خودرو در اروپا آغاز شده و فروش کامل آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. حالا باید دید دی اس ۷ فیس لیفت با ظاهر جدیدیش می توان موفق تر از مدل قبل ظاهر شود یا نه؟

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.