راه حل بحران خودرو افزایش عرضه است

راه حل بحران خودرو افزایش عرضه است

راه حل بحران خودرو افزایش عرضه است
افزایش عرضه خودورافزایش عرضه خودورافزایش عرضه خودور

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: نیاز بازار در طول چند سال گذشته دو برابر تولید آن بوده است، از این رو تصمیم گرفته شد بورس کالا وارد میدان شود تا خودرو با قیمت حاشیه بازار عرضه شود اما باید توجه داشت محصول نهایی صنعتی کمتر به این شکل خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از شهر بورس، سعید موتمنی اظهار داشت: نیاز بازار با افزایش عرضه خودرو امکان پذیر است و از آنجایی که خودرو کالایی مصرفی به شمار می‌آید نباید نگاه سرمایه‌ای به آن داشت.

به گفته وی، رفع ممنوعیت واردات خودرو که اکنون به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده را وارد دسته کالای مصرفی می‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران ادامه داد: با واردات خودرو قیمت خودرو در بازار کاهش می یابد اما اگر تعرفه ۱۰۰ درصد تعیین شود قیمت خودرو همچنان بالا خواهد ماند و تعیین تعرفه در وزارت صمت هنوز مشخص نشده است.

سعید موتمنی با اشاره به سامانه یکپارچه فروش خودرو، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر متوجه شده‌ام که برخی از شرکت های فروش خودرو که اغلب عرضه کننده خودروهای چینی هستند و در سامانه حضور دارند، خودروی ۳۰۰ هزار دلاری را با تحویل چهار ماهه و با ارز ۳۰ هزارتومانی به قیمت ۹۵۰ هزار دلار به مصرف کنندگان به فروش می‌رسانند که این ارقام قیمتی با توجه به مشخص بودن قیمت ها برای خودرو در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی افزود: واردکنندگان خودروهای چینی اکنون به عنوان شرکت های واسطه گر عمل می کنند و سوداگری خودرو در این شرکت ها با توجه به محدودیت عرضه و شمار زیاد متقاضیان رواج زیادی پیدا کرده است و عملا هیچ فرد یا نهاد مسئولی هم این موضوع را پیگیری نمی‌کند.

این فعال صنفی معتقد است با شرایط فعلی باید فکر جدی برای شفافیت عرضه خودرو کرد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.