Loading...

رشد ۲۲۰ درصدی طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :1869
1400/06/07
6286

رشد ۲۲۰ درصدی طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان

رشد ۲۲۰ درصدی طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان
افزایش طرح‌های فروش فوق‌العاده

عرضه خودرو از طریق اجرای طرح‌های فروش فوق‌العاده از سوی دو خودروساز بزرگ کشور در طی ۵ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طی ۵ ماه ابتدایی امسال ۸ طرح فروش فوق‌العاده از سوی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شده است. این در حالی است که در طی این بازه زمانی در سال گذشته ایران‌خودرو و سایپا تنها ۳ طرح فروش فوق‌العاده را برگزار کرده‌اند.

این افزایش عرضه خودرو از طریق اجرای طرح‌های فروش‌العاده حکایت از ایجاد ثبات در تولید و کاهش معوقات خودروسازان دارد.

اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته بود که خودروسازان مکلف شدند برای جلوگیری از دلالی و سفته‌بازی در بازار خودرو و همچنین افزایش احتمال دسترسی مشتریان واقعی به خودرو؛ بخشی از محصولات تولیدی خود را از مسیر طرح‌های فروش فوق‌العاده در بازار عرضه کنند.

حالا با گذشت بیش از یک سال از اجرایی شدن این طرح خودروسازان توانسته‌اند با سبک کردن بار تعهدات معوق خود و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد فروش؛ تیراژ تولید محصولات خود را تا حدودی بهبود بخشیده و طرح‌های فروش فوق‌العاده بیشتری برگزار کنند.

البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که سبد محصولاتی که در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان در طی نزدیک به یک سال و نیم گذشته عرضه شده، تغییر کرده است. سال گذشته خودروسازان بیشتر تمرکز خود را روی عرضه محصولات پرتیراژ قرار دادند اما در طرح‌های فوق‌العاده‌ای که در سال جدید برگزار شده، کمتر رد پایی از خودروهای پرتیراژ می‌توان یافت و به جای آن کفه محصولات کم‌تیراژ سنگینی می‌کند.

بررسی آمارهای فروش ایران‌خودرو و سایپا در طرح‌های فروش فوق‌العاده

بررسی آمارهای فروش ایران‌خودرو نشان می‌دهد که این خودروساز در طی ۵ ماه ابتدایی سال گذشته ۲ طرح فروش فوق‌العاده را اجرایی کرده و از این طریق نیز ۲۹ هزار دستگاه خودرو را راهی بازار خودرو کشورمان کرده است. این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۶ طرح فروش فوق‌العاده از سوی ایران‌خودرو اعلام و در مجموع ۹۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسیده است. با این اوصاف عرضه خودرو از طریق فروش فوق‌العاده از سوی ایران‌خودرویی‌ها در سال جاری به نسبت سال گذشته رشدی بیش از ۲۱۹ درصدی را به خود دیده است.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا نیز در دو مرحله فروش فوق‌العاده خود در سال جاری در مجموع ۴۹ هزار دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را در بازار عرضه کرده است. این در حالی است که این خودروساز در ۵ ماه ابتدایی سال گذشته تنها یک طرح فروش‌ فوق‌العاده را اجرا کرده و در این طرح نیز ۱۵ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است. مقایسه دو آمار مذکور حکایت از یک رشد ۲۲۶ درصدی دارد.

نوشته رشد ۲۲۰ درصدی طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان اولین بار در وبلاگ کارنامه. پدیدار شد.