Loading...

ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد + ویدیو

دسته بندی : دانشنامه خودرو کد خبر :33137
1401/11/19
10220

ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد + ویدیو

ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد + ویدیو
ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد

یکی از مخاطبان اسب بخار ویدیویی را برای این رسانه ارسال کرده است که نشان می دهد گروه صنعتی ایران خودرو نسخه اولیه رانینگ کراس اوور ملی ری را ( ریرا ) را جهت تست های فنی به جاده های کشور آورده است. ری را قرار است تا در تابستان ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود.

فهرست مطالب

  • آیا اقدام ایران خودرو برای تست های فنی ری را ایراد دارد؟
  • امکانات و مشخصات فنی ری را
  • ویدیوی نسخه تست فنی ری را
  • آلبوم تصاویر ایران خودرو ری را

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ری را اولین کراس اوور ملی ایران خودرو است که روی پلتفرم KP1 طراحی شده و در سال جاری نمونه اولیه آن توسط مهدی خطیبی (مدیرعامل فعلی ایران خودرو) رونمایی شد. حال در این ویدیو مشخص است که ایران خودرو نمونه اولیه و آزمایش فنی کراس اوور ملی خود را جهت تست های تطبیق فنی به جاده های کشور آورده است. نبود پوشش استتاری بر روی بدنه ری را سبب شده تا مخاطب اسب بخار انتقاد شدیدی را به مونتاژ نمونه اولیه این کراس اوور داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از خودروسازان جهان با پوشش استتاری، ضعف های مونتاژی و نواقص تزئیناتی را در نمونه های اولیه و رانینگ از دید عموم دور می کنند. اما ایران خودرو چنین اقدامی را انجام نداده و سبب شده تا ظاهری خوب از این خودرو در جاده ها وجود نداشته باشد.

آیا اقدام ایران خودرو برای تست های فنی ری را ایراد دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، اقدام ایران خودرو یک حرکت رایج در تمام خودروسازی ها به حساب می آید و اتفاقاً تست فنی نمونه اولیه ری را در آب و هوای سرد زمستانی و شرایط جوی فعلی، عملکرد خوب و درست است. زیرا شرایط آب و هوایی فعلی کشور و وضعیت مسیرهای جاده ای این فرصت را فراهم می کند تا ری را برای یک تست سخت و با شرایط مختلف آماده شود و بدیهی است که اطلاعات این تست می تواند به مهندسان ایران خودرو کمک زیادی کند. قطعاً با آغاز فصل گرما هم تست های دیگری برای ری را شروع می شود و پیشرانه این خودرو در شرایط آب و هوای گرمسیری هم مورد تست قرار می گیرد.

اینکه نسخه اولیه و رانینگ ری را مشکلات شدیدی را در مونتاژ بدنه و اجزای تزئیناتی دارد، مشکل به حساب نمی آید و نمی توان به اصل ماجرا ایراد گرفت. زیرا مهم این است که چنین ایرادهایی در نسخه تجاری وجود نداشته باشد. اما ایراد اصلی زمانی بروز می دهد که ایران خودرو بر خلاف بسیاری از خودروسازان، نسخه آزمایش فنی محصول جدید خود را بدون پوشش استتاری و کاورهای مخصوص به جاده ها آورده است و باعث شده تا تمام ایرادهای ظاهری نسخه آزمایشی ری را برای همان قابل مشاهده باشد. بدیهی است که هر مخاطب، رسانه و حتی کارشناسی می تواند به وضعیت ظاهری نسخه اولیه ری را انتقادهای درستی داشته باشد و قطعاً بخش اصلی این انتقادهای با دلیل و یا بدون دلیل، به خاطر ضعف تیم مهندسی در عدم استفاده از پوشش های استتاری برای این خودرو است.

در هر صورت باید بگوییم که نمونه اولیه ری را با ضعف های شدید در ظاهر همراه است و نمی توان انتقاد مخاطب اسب بخار که در ویدیو مطرح شده است را نادرست دانست. اما از سوی دیگر می توان متوجه شد که وعده مدیرعامل ایران خودرو برای عرضه اولین کراس اوور ملی این شرکت در دست تحقق است و طبق برنامه ریزی های قبلی، تست های فنی و تطبیق ری را در جاده های کشور آغاز شده است. با توجه به آمار رسمی، تا پایان دی ۱۴۰۱ ایران خودرو توانسته است تا ۱۳ اتاق کراس اوور ری را را در خطوط تولید خود بسازد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و اتفاق های رخ داده، می توان پیش بینی کرد که طبق وعده مهدی خطیبی، ری را در تابستان ۱۴۰۲ به تولید تجاری می رسد.

امکانات و مشخصات فنی ری را

گفته می شود که نسخه فول آپشن ایران خودرو ری را به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

در بحث قوای محرکه هم قرار است تا کراس اوور ری را با پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر EFP به بازار بیاید. این پیشرانه ۱۶۱ تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی های DAE و لندای هم توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رسانند. پیش از این گفته می شد که نسخه ارزان قیمت ایران خودرو ری را به پیشرانه TU5 پلاس مجهز خواهد بود. اما گویا قرار است تا از همان ابتدا نسخه ۱۶۳ اسب بخار این کراس اوور ملی به دست مشتریان برسد.

ویدیوی نسخه تست فنی ری را

آلبوم تصاویر ایران خودرو ری را

ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری راری را ری را برای تست های فنی به جاده ها آمدری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد

عکس های رونمایی: علیرضا پاداش

۳ امتیاز از ۴ رای

نوشته ری را برای تست های فنی به جاده ها آمد + ویدیو اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.