سایبرتراک تا قبل از سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده نمی‌شود

سایبرتراک تا قبل از سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده نمی‌شود

سایبرتراک تا قبل از سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده نمی‌شود

از زمان معرفی پیکاپ مدرن و نامتعارف تسلا به نام سایبرتراک نزدیک به دو سال می‌گذرد و از آن زمان تابه‌حال، شایعات، حواشی و بازخورد‌های مثبت و منفی زیادی درباره‌ی این خودرو منتشر شده است. ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرده بود که نخستین مدل از سایبرتراک سال آینده‌ی میلادی (۲۰۲۲) به خط‌تولید می‌رسد؛ اما به‌نظر می‌رسد که مشتریان این محصول باید نزدیک به یک سال بیشتر منتظر بمانند؛ چراکه به گزارش Digitaltrends، روز پنجشنبه منبعی آگاه ادعا کرد که تولید اولیه‌ی خودرو سایبرتراک تسلا تا قبل از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ (زمستان ۱۴۰۲) انجام نخواهد شد.

در صفحه‌ی مربوط به سایبرتراک در وب‌سایت تسلا نیز، تاریخ عرضه در عبارت «با نزدیک‌شدن به زمان تولید سایبرتراک در ۲۰۲۲، می‌توانید تنظیمات خودرو خود را تکمیل کنید» حذف شده و به عبارت «با نزدیک‌شدن به زمان تولید سایبرتراک، می‌توانید تنظیمات خودرو خود را تکمیل کنید» تغییر یافته است. همین امر می‌تواند صحه‌ای بر ادعای منتشر محسوب شود.

ORDER CYBERTRUCK

در ابتدا، انتظار می‌رفت تسلا تا پایان سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) تولید سایبرتراک تمام‌الکتریکی را در مقیاسی کامل آغاز کند؛ اما در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) این تاریخ به اوایل سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) تغییر کرد.

تسلا هنوز دلیل یا دلایل تأخیر در زمان تولید سایبرتراک را اعلام نکرده است، اما به‌گفته‌ی این منبع آگاه، تغییر در زمان تولید می‌تواند به تغییرات در طراحی این خودرو مرتبط باشد.

مدیرعامل تسلا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) با انتشار توییتی درباره‌ی مشکلات کارخانه‌ی تگزاس تسلا، به بحران جهانی کمبود تراشه نیز اشاره کرده بود که این بحران را نیز می‌توان دلیل دیگری برای تغییر زمان تولید سایبرتراک به‌شمار آورد.

درحال‌حاضر، همه‌ی نگاه‌ها به رویداد فراخوان درآمد تسلا در ۲۶ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۶ بهمن ۱۴۰۰) دوخته شده تا ایلان ماسک نقشه‌راه به‌روز‌شده‌ی تسلا را برای سایبرتراک ارائه کند.

بیش از یک‌میلیون مشتری در انتظار عرضه‌ی سایبرتراک

تخمین زده می‌شود که تسلا بیش از یک‌میلیون پیش‌سفارش برای سایبرتراک دریافت کرده باشد. مشتریان برای قرارگرفتن در صف عرضه، در ابتدا باید مبلغ ۱۰۰ دلار ودیعه‌ی قابل‌استرداد پرداخت کنند و این فروشگاه آنلاین نیز با وجود نامشخص‌بودن زمان تحویل، همچنان سفارش می‌پذیرد.

ایلان ماسک تابستان ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) در توصیف سایبرتراک گفته بود که طراحی پیکاپ تسلا به‌گونه‌ای است که به‌نظر می‌رسد این خودرو را بیگانگان آینده ساخته‌اند و به‌خاطر طراحی عجیب‌وغریبش، ممکن است فروش موفقی تجربه نکند.

مقاله‌های مرتبط:
  • ایلان ماسک از تعویق تولید وانت برقی تسلا سایبرتراک تا اواخر سال ۲۰۲۲ خبر داد
  • تسلا سایبرتراک احتمالاً برای ایلان ماسک فاجعه خواهد بود

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که حالا علاوه‌بر ظاهر عجیب‌وغریب، طول‌کشیدن زمان انتظار برای تحویل نیز برخی از مشتریان را از خرید منصرف کند؛ چراکه زمان عرضه‌ی پیکاپ‌های الکتریکی خودروسازان رقیب از سایبرتراک کوتاه‌تر است و همین امر ممکن است مشتریان تسلا را برای خرید این خودرو‌ها وسوسه کند.

تسلا سایبرتراک را این‌گونه توصیف می‌کند:

سایبرتراک کارایی بهتری از کامیون و عملکرد بیشتری از خودرو اسپرت دارد.

پیکاپ الکتریکی تسلا در سه مدل و بسته به ویژگی‌های انتخابی با قیمتی بین ۳۹،۹۰۰ تا ۶۹،۹۰۰ دلار با بازار عرضه خواهد شد.