Loading...

سدان وارداتی ایران خودرو از چین را بشناسید

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :31893
1401/11/03
2436

سدان وارداتی ایران خودرو از چین را بشناسید

سدان وارداتی ایران خودرو از چین را بشناسید

به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، یک سدان چینی از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ بنام ایولوس یی‌شوئن مکس به عنوان خودرو وارداتی این شرکت انتخاب شده است. قرار است تعداد ۴۵۰۰ دستگاه از این خودرو بصورت وارداتی در کشور عرضه شود. در مرحله اول، قرار بر واردات ۵۰۰ دستگاه از این خودرو است.

سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max

ایولوس یی‌شوئن مکس با دو پیشرانه بنزینی در چین عرضه شده که یکی ۱.۰ لیتری توربو ۱۲۵ اسب‌بخاری است و دیگری، ۱.۵ توربو ۱۵۰ اسب‌بخاری. البته گزینه محتمل‌تر برای واردات، همین نمونه ۱.۵ توربو است که با ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس CVT قابل اتصال است. یک نمونه هایبرید نیز برپایه این خودرو در چین عرضه شده که به نظر می‌آید در برنامه واردات به کشور توسط ایران‌خودرو گنجانده شده است.

نمونه هایبرید ایولوس یی‌شوئن مکس موتور ۱.۵ لیتری توربو را با یک موتور برقی و گیربکس E-CVT ترکیب کرده که خروجی آن، خودرویی است با ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور که صفر تا صد ۷ ثانیه دارد و مصرف سوختش، بطور متوسط صدی ۴.۳ لیتر اعلام شده.

سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز دانگ‌فنگ برای این سدان میدسایز خود، کم نگذاشته؛ از ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی جلو، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سانروف، تهویه اتوماتیک، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر بزرگ لمسی به همراه نمایشگر دیجیتال به جای نشانگرهای پشت فرمان و مودلایتینگ در بخش رفاهی بگیرید تا کروزکنترل، دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور نور و باران، چراغ‌های LED جلو و عقب و شش ایربگ در بخش ایمنی.

سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max

اما باید منتظر بمانیم و ببینیم این خودرو قرار است با چه سطح تجهیزاتی در کشور عرضه شود. در مورد قیمت‌گذاری هم همانطور که احتمالا مستحضر هستید، همه چیز به رقابت در بورس کالا و البته، قیمت پایه‌ای که برای خودرو در نظر گرفته خواهد شد، بستگی دارد و فعلا نمی‌شود در مورد آن، نظری داد.

اما این را می‌توانیم بگوییم که شروع قیمت ایولوس یی‌شوئن مکس در چین از ۱۰هزار و ۳۰۰ دلار برای مدل پایه می‌باشد.

Dongfeng Aeolus Yixuan Max Dongfeng Aeolus Yixuan Max سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max سدان وارداتی ایران خودرو - Dongfeng Aeolus Yixuan Max Dongfeng Aeolus Yixuan Max

نوشته سدان وارداتی ایران خودرو از چین را بشناسید اولین بار در farsicar.com. پدیدار شد.