Loading...

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ با قدرت ۱۸۲ اسب بخاری معرفی شد

دسته بندی : کد خبر :26642
1401/08/30
4539

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ با قدرت ۱۸۲ اسب بخاری معرفی شد

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ با قدرت ۱۸۲ اسب بخاری معرفی شد

سوبارو در نمایشگاه لس‌ آنجلس از نسل ششم ایمپرزا یعنی مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. جالب است بدانید که نسل اول این خودروی کامپکت محبوب سال ۱۹۹۲ و در همین نمایشگاه به علاقه مندان این برند معرفی شد.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ در سه تریم مختلف استاندارد، اسپرت و RS روانه‌ی بازار جهانی می‌شود. تریم استاندارد و اسپرت این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری باکسر چهار سیلندر بوده که قادر به تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور است. تریم RS سوبارو ایمپرزا از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری باکسر چهار سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید و به چرخ‌ها منتقل کند.

سوبارو ایمپرزا 2024

همه‌ی تریم‌های سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هستند. تریم‌های اسپرت و RS از گیربکس CVT با هشت دنده شبیه‌سازی شده با ضرایب از پیش تعیین‌شده و پدال شیفترهای پشت فرمان بهره می‌برند. محصول جدید سوبارو به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود.

این خودروساز ژاپنی ادعا کرده که سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید ایمپرزا عملکرد بسیار بهبودیافته‌تری از خود به نمایش خواهد گذاشت و از سیستم توزیع گشتاور نیز بهره می‌برد. نسل ششم سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ تنها با استایل هاچبک پنج درب روانه‌ی بازار خودروها خواهد شد، اما در نسل قبلی علاوه‌بر استایل هاچبک شاهد مدل سدان این خودرو نیز بودیم.

سوبارو تغییرات ظاهری متعددی را روی این خودرو اعمال کرده که برای مثال می‌توان به جلو پنجره‌ی بزرگ‌تر شده و فرم زاویه­‌دار چراغ‌های جلوی این کامپکت محبوب اشاره کرد. در بخش پشتی ایمپرزا ۲۰۲۴ چراغ‌های عقب D شکل و خروجی‌های اگزوز مخفی در پشت سپر از جمله تغییرات چشم‌گیر طراحی این خودرو به شمار می‌روند.

تغییرات طراحی تنها به بدنه‌ی این خودرو محدود نشده و درون کابین نیز با تغییراتی به مراتب واضح‌تری روبرو هستیم. سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ مجهز به یک نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی ایستاده در میان داشبورد است. این نمایشگر از درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو بهره می‌برد.

سوبارو ایمپرزا 2024

برای ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی بهتر، این خودروساز ژاپنی از سیستم فرمان برقی دوال پینیوم مشابه با سوبارو WRX برای ایمپرزا جدید استفاده کرده است. طبق ادعای این شرکت، این سیستم پاسخگویی بهتر و هیجان بیشتر را به رانندگان ارائه می‌دهد. سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ در نهایت از نسخه‌ی پیشرفته‌تر سامانه کمک راننده EyeSight بهره می‌برد که با دید وسیع‌تر، در زمان کمتری قادر است عابرین و دوچرخه­‌سواران را تشخیص داده و آن را به راننده‌ اطلاع دهد.

  • سوبارو فارستر ۲۰۲۳ به جز افزایش قیمت تغییر دیگری ندارد

منبع: Motor 1