شاسی ‌بلند جتور TX رونمایی شد

شاسی ‌بلند جتور TX رونمایی شد

شاسی ‌بلند جتور TX رونمایی شد

جتور TX نام شاسی بلندی جدید، جذاب و خشن است که به تازگی توسط برند نسبتا پرطرفدار چری، در شهر فوژو کشور پهناور چین رونمایی شد.

حتما بخوانید: مشخصات فنی چری اکسید VX

جتور به عنوان برند زیر مجموعه کمپانی خودروسازی چری شناخته می‌شود. این نام نه چندان بزرگ تا به حال محصولاتی در سگمنت شاسی بلندها، خودروهای پیکاپ و MPV‌ها تولید کرده است. حالا به نظر می‌رسد نوبت یک شاسی بلند آفرودی تمام عیار است که در آینده نه چندان دور به خط تولید این خودروساز چینی اضافه شود.

همانطور که از نمای ظاهری این خودرو مشخص است، جتور جدید می‌تواند یک محصول مناسب برای آفرود باشد. بارزترین ویژگی این خودرو که در کمتر آفرودری دیده می‌شود، پیشرانه پلاگین هیبرید آن است.

البته هنوز نباید دلمان را برای حضور این شاسی بلند آفرودر در بازار جهانی صابون بزنیم، چرا که به نظر می‌رسد هنوز در مرحله مدل مفهومی مانده است. به عبارت دیگر کانسپت جتور TX نشان می‌دهد که آینده شاسی بلندهای آفرودی، چه شکل و شمایلی به خود خواهد گرفت.

نمایی از جتور TX

نکته جالب توجه این است که جتور TX هیچ شباهتی به دیگر اعضای خانواده شاسی بلند خود که در حال حاضر در بازار حضوری پررنگ دارند، ندارد. طراحی ظاهری این ماشین تا حد بسیار زیادی به آفرودرهای قدر و روز دنیا، از جمله فرود برانکو یا لندروور دیفندر شباهت دارد. حروف کلمه JETOR روی گریل خشن آن دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این خودرو، درخشش نام این برند زیرمجموعه است که به لطف چراغ‌های LED تعبیه شده انجام می‌شود.

به دلیل طراحی نه چندان خلاقانه اما زیبای TX و به واسطه گلیگرها، ستون‌های تیره رنگ و دیگر المان‌های استفاده شده در طراحی، بدنه این ماشین آفرودی هیبرید ظاهری یک پارچه و یک دست دارد.

از ظاهر گریل می‌توان فهمید که هنوز خبری از کابین و پیشرانه نیست و همین موضوع به کانسپت بودن محصول جدید جتور دامن می‌زند. البته که اعلام شده این خودرو بر پایه و اساس زبان طراحی کونلان چری و پیشرانه هیبرید آن (که از نوع پلاگین است) از نوع مدل کونپنگ خواهد بود.

با اینکه اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این خودرو مفهومی در دسترس نیست، اما ظاهرا سیستم دو دیفرانسیل روی آن تعبیه خواهد شد. مصرف سوخت آن نیز یک لیتر در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. از طرف دیگر، پیشرانه در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند قدرتمند و خوش ساخت، می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را مانند آب خوردن طی کند. همین ویژگی‌های فنی، جتور TX را به یک آفرودر تمام و کمال تبدیل خواهد کرد.

اگر بنا بر این باشد که TX وارد خط تولید جتور و چری شود، به احتمال زیاد پای آن در سال میلادی آینده، یعنی ۲۰۲۳، به بازار جهانی باز خواهد شد.

فروش آنلاین خودرو

پرستو مهدی قلیخان