Loading...

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو در دادگاه مونیخ آلمان

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :17184
1401/04/03
5015

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو در دادگاه مونیخ آلمان

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو در دادگاه مونیخ آلمان

آئودی از به جریان انداختن یک پرونده حقوقی در دادگاه مونیخ علیه شرکت چینی نیو (NIO) خبر داده است. به گفته آئودی، نام دو مدل ES6 و ES8 از شرکت نیو شباهت زیادی به نام مدل‌های S6 و S8 از این برند لوکس آلمانی دارد.

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو به خاطر تشابه در نامگذاری محصولات

شاید بدانید دو مدل ES6 و ES8 در دسته کراس‌اوورهای برقی قرار می‌گیرند. این در حالی است که آئودی S6 و S8 نسخه اسپرت از سدان‌های A6 و A8 بوده و از دهه 90 میلادی تولید می‌شوند.

حساسیت آئودی نسبت به نیو بی‌دلیل نیست. این استارتاپ چینی وارد بازار اروپا شده و کراس‌اوور ES8 را از سال قبل در نروژ عرضه می‌کند. احتمالا در جریان هستید نروژ بهشت خودروهای الکتریکی بوده و تنها کشور اروپایی است که خودروسازان چینی در آن حضور دارند. آنطور که نیو در سایت خود اعلام کرده، پس از نروژ این شرکت آلمان را نشان گرفته و قصد دارد از سه ماهه چهارم امسال وارد بازار فوق رقابتی آن شود.

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو به خاطر تشابه در نامگذاری محصولات

اولین محصول نیو در آلمان سدان الکتریکی ET7 خواهد بود. بر اساس گزارش روزنامه آلمانی Handelsblatt این شرکت دو کراس‌اوور ES6 و ES8 را در نمایشگاه‌های خودرو در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد. البته پس از طرح شکایت آئودی، نام و نشان‌های مربوطه از تبلیغات حذف شده است.

برخلاف سایر خودروهای برقی که در آنها باتری جزئی ثابت از خودرو است، در محصولات نیو باتری براحتی قابل تعویض بوده و در عرض سه دقیقه می‌توان باتری خالی را با باتری پر تعویض کرد. این استارتاپ چینی قراردادی با شرکت شل دارد که به موجب آن مکان‌هایی اختصاصی برای تعویض باتری در قاره اروپا راه‌اندازی خواهد شد.

بر مبنای گزارش روزنامه Handelsblatt پس از آلمان، سوئد، دانمارک و هلند دیگر کشورهایی هستند که شرکت نیو قصد حضور در آنها را دارد. شایان ذکر است آئودی در حال حاضر مشغول توسعه مدل برقی A6 E-Tron است. این مدل که تا پایان سال از راه خواهد رسید، می‌تواند رقیب مستقیم نیو ET7 باشد. این خودرو بر اساس پلتفرم اختصاصی PPE توسعه می‌یابد.

شکایت آئودی از شرکت چینی نیو به خاطر تشابه در نامگذاری محصولات

نسخه کانسپت آئودی A6 E-Tron یک پیشرانه دو موتوره با 470 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. باتری آن هم ظرفیتی برابر با 100 کیلووات ساعت داشته و با شارژ کامل و بر مبنای استاندارد WLTP قادر است مسافتی برابر با 700 کیلومتر را طی کند. این نسخه از شارژ سریع 270 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و با 10 دقیقه شارژ امکان پیمایش 300 کیلومتر مسافت میسر می‌شود. انتظار می‌رود نسخه نهایی آئودی A6 E-Tron دارای مشخصاتی کمابیش مشابه باشد. گفتنی است نسخه استیشن این خودرو در سال 2024 وارد سبد محصولات آئودی خواهد شد.