Loading...

صنعت خودروی کشور نیازمند حمایت است

صنعت خودروی کشور نیازمند حمایت است

صنعت خودروی کشور نیازمند حمایت است


به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت ساپکو با اشاره به تامین 92 درصدی ورق موردنیاز از طریق فولاد داخل گفت: این دستاورد از برکت صنعت خودروی کشور است در صورتی که حمایت از مواد اولیه مقدم بر حمایت از محصول نهایی خودرو شمرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو،عادل پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو در گردهمایی سراسری قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازی یا هوایی در تمام نقاط دنیا، ویترین صنعتی‌سازی است و ما اکنون ویترین صنعتی کشور و همچنین بورس به عنوان ویترین اقتصادی را به دست خود خراب کرده‌ایم و تفاوتی ندارد این خراب کردن از سوی کارشناسان اتفاق بیفتد و یا از سوی نمایندگان مجلس.

وی افزود: اینکه هر شخصی بلندگویی به دست بگیرد و صنعت خودروی کشور را خراب کند، نتیجه آن چه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساپکو با بیان اینکه تولید موضوع محوری شعار سال مقام معظم رهبری از 10 سال گذشته تاکنون بوده است، گفت: خوب کردن حال مردم با رشد اقتصادی رقم می‌خورد و اگر با پوست و گوشت و استخوان این موضوع را لمس کرده باشیم، می‌توانیم چاره‌ای برای آن بیاندیشیم و اگر از این موضوع بی‌تفاوت عبور کنیم، برای صندلی خود تصمیم‌گیری کرده‌ایم و نه برای رشد اقتصادی کشور.

پیرمحمدی رشد اقتصادی را مرتبط با مباحث مرتبط با اشتغال و بهره‌وری اعلام کرد و گفت: با حرکت در محور تولید رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد و حال مردم نیز خوب خواهد شد که خودرو نیز جزئی از تولید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در یک مقطعی خودکفایی در تولید مواد اولیه در دنیا حائز اهمیت بود، گفت: این ترکیب اکنون از میان رفته، بلکه هر کشوری که بتواند محصولی را تولید و صادر نماید، برنده است.

مدیرعامل شرکت ساپکو تصریح کرد: اکنون 23 صنعت مادر اعم از پتروشیمی، نفت، فولاد، لیزینگ و بانک‌ها به صنعت خودروی کشور سرویس می‌دهند و تمامی این صنایع وابسته به صنعت خودرو هستند و اگر لوکوموتیو صنعت خودرو بایستد، سایر صنایع نیز متوقف خواهند شد.

پیرمحمدی با بیان اینکه اکنون 92 درصد ورق موردنیاز از فولاد داخل تامین می‌شود، گفت: این دستاورد از برکت صنعت خودروی کشور است در صورتی که از محصول حمایت نشد و در مقابل از تولید مواد اولیه حمایت به عمل آمد.

وی با تصریح بر اینکه مواد اولیه، 65 درصد از حداقل قیمت تمام شده محصول را شامل می‌شود، گفت: مواد اولیه فولاد و آلومینیوم از بورس تامین می‌شود که با قیمت‌های جهانی و حتی بیش از آن محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساپکو اذعان داشت: از سهم 2 هزار دلاری به ازای واردات قطعه یا مواد اولیه، 33 درصد به خودروساز و قطعه‌ساز تعلق دارد و 35 درصد از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان در اختیار آنها نیست.

پیرمحمدی در پایان با بیان اینکه 33 درصد واردات مربوط به قطعات الکترونیک است، خاطرنشان کرد: متاسفانه استراتژی توسعه صنعتی در کشور وجود ندارد.