Loading...

طرح مفهومی جنرال موتورز با نصب نمایشگر روی فرمان برای خودروهای آینده معرفی شد

طرح مفهومی جنرال موتورز با نصب نمایشگر روی فرمان برای خودروهای آینده معرفی شد

طرح مفهومی جنرال موتورز با نصب نمایشگر روی فرمان برای خودروهای آینده معرفی شد
طرح مفهومی جنرال موتورز با نصب نمایشگر روی فرمان برای خودروهای آینده معرفی شد توییتر تلگرام ذخیره

جنرال‌موتورز فرمانی آینده‌نگرانه و مجهز به نمایشگر برای به‌کارگیری در خودروهای خودران معرفی کرد. این فرمان به دکمه‌های کنترلی لمسی مجهز است و راننده را از تمرکز بر شیشه‌ جلو بی‌نیاز خواهد کرد.

صفحه اینستاگرام بخش طراحی جنرال‌موتورز تصاویر رندری از یک فرمان خودرو منتشر کرده است. ایده و طرح مفهومی فرمان مذکور کاملا آینده‌نگرانه به‌نظر می‌رسد. مسلما تصاویر فرمان مفهومی جنرال‌موتورز برای به‌کارگیری در مدل‌های تولیدی این شرکت منتشر نشده است؛ باوجوداین، آن را پیشنهادی جالب در ارتباط با آینده خودروهای خودران باید دانست.

طرح مفهومی جنرال‌موتورز نام مشخصی ندارد و آن را طراحی اینستاگرامی به‌شکل مستطیل طراحی کرده است. شمایل فرمان یادشده شاید آشنا باشد؛ اما ایده جنرال‌موتورز در‌مقایسه‌با فرمان بحث‌برانگیز Yoke تسلا، عملکرد کاملا متفاوتی دارد. در این فرمان، قرارگیری نمایشگری بزرگ و لمسی در مرکز را شاهد هستیم و این موضوع فرمان را شبیه به دستگاه‌های الکترونیکی می‌کند.

درکنار نمایشگر چرمی با دوخت سفید و نوارهایی از چراغ‌های LED می‌بینیم که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان چراغ‌های راهنما استفاده کرد. نمایشگر فرمان جنرال‌موتورز به دکمه‌های کنترل لمسی برای ورود به منو، صفحه اصلی، حرکت به جلو یا عقب و توقف مجهز شده است. علاوه‌بر‌این، در سمت راست دکمه‌ای لمسی شبیه به فرمان هواپیماها می‌بینیم که به‌عنوان شتاب‌دهنده سرعت یا پدال گاز قرار گرفته است.

طرح مفهومی نمایشگر فرمان جنرال موتورز

مقاله‌های مرتبط:

  • چه تعداد دنده از نظر جنرال‌موتورز کافی است؟
  • بازگشت جنرال‌موتورز به صنایع نظامی ارتش آمریکا

هنگامی که خودرو در حالت کاملا خودکار قرار می‌گیرد، احتمالا نمایشگر اطلاعات سنسورها و تصاویری گرافیکی و سیستم اطلاعات و سرگرمی را نمایش خواهد داد. همچنین، اگر راننده کنترل خودرو را شخصا دراختیار بگیرد، نمایشگر از دوربین‌های جلو و فناوری‌های واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد. این یعنی راننده می‌تواند به‌جای شیشه جلو موجود در خودروهای قدیمی و درحالی‌که سیستم‌های پیشرفته دستیار خودکار راننده یا ADAS از او دربرابر خطاهای احتمالی محافظت می‌کنند، فقط به فرمان توجه کند.

این داستان بیشتر شبیه به فیلم‌نامه‌ای علمی‌تخیلی است؛ چون جایگزینی همه دستگاه‌های کنترلی خودرو با چنین فرمانی، به سال‌ها آزمایش و ارزیابی نیاز دارد و از آن گذشته، فرمان جنرال‌موتورز علاوه‌‌بر رعایت کامل مقررات ایمنی، باید هنگام ورود به بازار کاملا کاربر پسند شود.

با‌این‌حال، ارائه و دیدن طرح‌هایی بدون محدودیت بسیار خوب است؛ چون ایده‌های جدید معمولا با آشفتگی‌‌های ناگهانی ذهن متولد می‌شوند. همان‌طورکه بخش طراحی جنرال‌موتورز در پست اینستاگرامی‌اش توضیح می‌دهد، برای حرکت به جلو، باید تفکری خارج از چهارچوب‌های تعریف شده داشت.

داچیا ساندرو با غلبه بر فولکس واگن گلف، پرفروش ترین خودرو اروپا شد مصوبه جدید شورای رقابت برای پیش‌پرداخت خودروهای ثبت‌نامی اعلام شد حادثه برای خودرو برقی و خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو سدان تمام برقی رنو موبالایز لیمو با طراحی مدرن معرفی شد بی ام و M5 CS منهارت با قدرت ۷۸۸ اسب بخار معرفی شد منبع carscoops

از سراسر وب

  دیدگاه کاراکتر باقی مانده قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در زومیت را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.
  • زومیت تابع قوانین کشور است، لطفا هنگام مطرح كردن دیدگاه خود، به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر خلاف قانون جداْ خودداری کنید.
  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست. لطفا پرسش‌های نامرتبط با هر پست را در سایت جواب ۲۴ مطرح کنید.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • زومیت یک سایت تخصصی در حوزه‌ی فناوری است، خواهشمند است از بحث‌های سیاسی در بخش دیدگاه‌ها پرهیز کنید.
  • هرگونه فعالیت که به قوم، نژاد، دین یا حزب خاصی توهین شود ممنوع است.
  • تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد. در زومیت شما قادر به تغییر تصویر پروفایل خود هستید، هر گونه تصاویر زننده، مستهجن، بی‌ربط و توهین آمیز حذف خواهد شد.
  • کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی مسدود می‌شود.
  • لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید. دقت کنید زومیت، وب‌سایتی عمومی است و افراد با سطوح دانش مختلف دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند. از طرفی قرار نیست همه افراد دیدگاه یکسان با شما داشته‌ باشند.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی زومیت فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید. دیدگاه‌های فینگلیش حذف خواهند شد.
  • در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وب‌سایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد.
  • لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

    در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

    ارسال نظر نمایش دیدگاه‌ها نمایش دیدگاه ها