فهیمه نعمت‌الهی: حق من است که با موتور روز دنیا تمرین کنم

فهیمه نعمت‌الهی: حق من است که با موتور روز دنیا تمرین کنم

فهیمه نعمت‌الهی: حق من است که با موتور روز دنیا تمرین کنم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

اولین بانوی موتورسوار ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، از سوء استفاده گسترده در دادن مجوز واردات موتورسیکلت‌های سنگین به افرادی غیر از قهرمانان این رشته طی سال های گذشته، خبر داد و گفت: روسای برخی فدراسیون‌ها و مسئولان به عنوان افراد کاملا غیرمرتبط با رشته موتورسواری این مجوزها را گرفته‌اند اما به ما قهرمانان این رشته مجوزی داده نشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، فهیمه نعمت‌اللهی با انتقاد از اعطای غیرقانونی و گسترده مجوز واردات موتورهای سنگین به افرادی غیر از قهرمانان این رشته طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: در شرایطی که هیچ توجهی به وضعیت ورزشکاران این رشته نمی‌شود، متاسفانه بدیهی‌ترین حق قهرمانان این رشته که طبق قانون دریافت مجوز واردات موتورسیکلت سنگین به کشور است نیز پایمال می‌شود و افرادی که هیچ ارتباطی با این رشته نداشته‌اند، این مجوزها را طی سال های گذشته دریافت کرده‌اند.

قهرمان شاخص موتورسواری بانوان ایران، با انتقاد از بی‌توجهی وزارت ورزش نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع، گفت: قبل از اعزام وقتی از مسئولان وزارت ورزش درخواست کمک داریم و می‌گوییم که برای حضور در مسابقات بین‌المللی موتور مناسب و به روز نداریم، قول‌های زیادی می‌دهند که به محض بازگشت از مسابقات این موضوع را پیگیری می‌کنند، اما وقتی از مسابقات جهانی بازگشتم هیچ کس جوابم را نداد. شرایط به شکلی است که درب وزارت ورزش تا یک ساعت مانده به اعزام به مسابقات باز است اما پس از مسابقات هیچ کس پاسخگوی ورزشکاران این رشته نیست.

وی افزود: من حتی نامه تایید برای دریافت مجوز را از وزارت ورزش دریافت کردم اما به من گفتند که به مسابقات برو و برگرد ما این کار را نهایی می‌کنیم اما وقتی به ایران بازگشتم هیچ کس پاسخ من را نداد. اعطای مجوز واردات موتورسیکلت قبلا دست فدراسیون بود اما با اتفاقات و سوءاستفاده‌هایی که رخ داد، وزارت ورزش این کار را در دست خود گرفت اما با این حال باز این قهرمانان موتورسواری هستند که حقی از این بابت ندارند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه طی سال های گذشته بسیاری از افراد غیر مرتبط با این رشته از فدراسیون مجوز واردات موتورسیکلت دریافت کردند و سود زیادی به جیب زدند، گفت: باورتان نمی‌شود که چه افرادی از فدراسیون مجوز واردات موتور گرفتند. باورش برایتان سخت است اما روسای برخی فدراسیون‌ها و حتی نایب رییس و دبیر برخی فدراسیون‌ها مجوز واردات موتورسنگین گرفتند اما من ورزشکار که عمرم را در این رشته گذاشته‌ام و برای ادامه فعالیت و حضور در مسابقات بین‌المللی نیازمند داشتن موتورهای به روز هستم نتوانستم مجوز واردات موتور سنگین را دریافت کنم!

وی تصریح کرد: این درست که این اتفاق در دوره‌های قبل فدراسیون رخ داده اما چرا در این ۲ سال هیچ اتفاق مثبتی برای ما ورزشکاران رخ نداده است؟ یک سال و نیم است که از وزارت ورزش پیگیری می‌کنم اما هیچ جوابی نمی‌دهند. این حق من است که با موتور روز دنیا تمرین کنم و چیز دیگری نمی‌خواهم. من حتی به آقای سجادی وزیر ورزش هم شکواییه نوشتم و ایشان هم دستور کتبی دادند تا این موضوع پیگیری شود اما اصلا معلوم نیست نامه من کجاست. هیچ کس جوابی نمی دهد وواقعا از این شرایط خسته شده‌ام و با همان موتور قدیمی تمرین می‌کنم.

اولین بانوی موتورسوار ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، خاطرنشان کرد: سال گذشته چند ماه مانده به مسابقات جهانی ترکیه برای دریافت مجوز اقدام کردم تا از موتور روز دنیا در مسابقات جهانی استفاده کنم اما فایده‌ای نداشت و با همان موتور قدیمی خودم به مسابقات رفتم و در میان همه شرکت کنندگان که از بهترین موتورسیکلت‌های روز دنیا استفاده می‌کردند، تنها موتور من بود که با هندل روشن می‌شد و همه از دیدن این موضوع تعجب می‌کردند.

وی در پایان گفت: بنده به یکی از نمایندگان مجلس نیز سوء استفاده گسترده از مجوز واردات موتورسیکلت را گفتم و اعلام کردم تعداد زیادی مجوز به صورت غیرقانونی به افرادی غیر از قهرمانان این رشته داده شده که قول پیگیری داد اما اتفاقی نیفتاد. امیدوارم این موارد حل شود تا حداقل ما ورزشکاران اندکی امید و شوق برای فعالیت در این رشته و افتخارآفرینی برای ورزش کشورمان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است. منبع ایسنا برچسب هافهیمه نعمت الهی قهرمان موتورسواری موتورسواری بانوان موتورسواری دختران موتورسواری زنان