Loading...

فورد موستانگ ۲۰۲۴ سرکش‌تر از قبل به میدان آمد

دسته بندی : کد خبر :24577
1401/06/31
9504

فورد موستانگ ۲۰۲۴ سرکش‌تر از قبل به میدان آمد

فورد موستانگ ۲۰۲۴ سرکش‌تر از قبل به میدان آمد

درحالی‌ که این روزها شاهد این موضوع هستیم که تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه درون­‌سوز رو به کاهش است، نسل هفتم فورد موستانگ ‌پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، رونمایی شد تا مسیر ۶۰ ساله اجداد خود را ادامه دهد. به احتمال زیاد این آخرین پونی کار فورد بوده که طبق الگوی اصلی خود یعنی مدل اولیه معرفی شده در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است و آخرین مدل موستانگ است که به شما این امکان را می‌دهد با ایستادن کنار خودرو و فشردن کلید از روی ریموت این غول هشت سیلندر را به غرش درآورید.

برخلاف انتظار، این خودرو از پیشرانه برقی بی­‌بهره مانده، ولی با فناوری‌های جدید و ظاهر بروز، به جلب نظر مشتریان امیدوار است. موستانگ ۲۰۲۴ هنوز به پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست و هشت سیلندر ۵ لیتری Coyote تنفس طبیعی مجهز می‌شود. اما فعلا خبری از پیشرانه هیبریدی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرکی که شایعه شده بود فورد روی نسل جدید موستانگ نصب می کند نیست.

امسال فورد استراتژی مخالف با دوج در پیش گرفته است و طبق اظهار نظر جیم فارلی مدیرعامل فورد در زمانی که بسیاری از رقبا تولید خودروهای درونسوز را کنار گذاشته‌اند، این کمپانی دست به تولید نسل جدید موستانگ آن هم با موتور بنزینی زده است. منظور  از این صحبت رونمایی دوج چارجر برقی کانسپتی بوده که مدتی پیش خبرساز شده بود.

نسل جدید فورد موستانگ با کد S650 شناخته می‌شود. در نمای جلو در هر چراغ المان‌های LED سه تایی نصب شده که با نسل قبلی متفاوت بوده و گلگیرهای عقب برای عضلانی نشان دادن این موستانگ عریض‌تر شده. فورد موستانگ ۲۰۲۴ در دو استایل فستبک و کانورتیبل به بازار عرضه می‌شود. نسخه فستبک دارای سقفی کشیده‌تر بوده تا سوار و پیاده شدن از آن زمانی که کلاه ایمنی به سر دارید ساده‌تر شود البته این موضوع اشاره به نگاه ویژه این خودرو‌ساز به مسابقات ۲۴ ساعته است.

فورد برای اولین بار طراحی ظاهری متفاوتی را برای نسخه مجهز به پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر و نسخه مجهز به موتور ۵ لیتری هشت سیلندر موستانگ ۲۰۲۴ اجرا کرده و این دو مدل را به سادگی از طراحی نمای جلویی می توان تشخیص داد. نسخه هشت سیلندر فورد ماستنگ ۲۰۲۴ طراحی متفاوتی در نمای جلویی دارد و جلوپنجره آن به سه قسمت تقسیم شده و ورودی هوای پایینی آن نیز بزرگتر بوده تا هوای بیشتری به موتور هشت سیلندر ۳۲ سوپاپ آن برسد. همچنین ورودی‌های هوای روی کاپوت و اسپلیتر نصب شده در زیر سپر نیز از جمله دیگر تفاوت های ظاهری نسخه هشت سیلندر نسل جدید فورد موستانگ ۲۰۲۴ با مدل چهار سیلندر هستند.

نسخه پایه فورد موستانگ دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی بوده و نسخه‌های GT دارای رینگ ۱۹ اینچی هستند. به صورت آپشنال هم می‌توان رینگ ۲۰ اینچی روی نسل جدید فورد ماستنگ نصب کرد. کالیپرهای ترمز برمبو این خودرو در سه رنگ قابل سفارش بوده و ۱۱ رنگ مختلف برای بدنه قابل سفارش بوده که روی آن خط کشی با رنگ و طرح های مختلفی قابل اجراست.

هر دو نسخه چهار و هشت سیلندر فورد موستانگ ۲۰۲۴ را می‌توان با پکیج ظاهری Bronze دیزاین که شامل رینگ‌های برنزی و نشان‌های برنزی بوده سفارش داد. ضمن اینکه با سفارش پکیج پرفورمنس استرس بارهای جلو، دیفرانسیل محدود کننده لغزش Torsen، دیسک‌های ترمز برمبو ۳۹۰ میلی متری در جلو و ۳۵۵ میلی متری در عقب و رینگ های عریض تری در عقب برای این خودرو نصب می‌شود. همچنین پکیج پرفورمنس فورد موستانگ ۲۰۲۴ شامل دمپرهای تطبیقی MagneRide، صندلی های اسپرت ریکارو و سیستم اگزوز فعال است.

نسخه‌های GT فورد موستانگ ۲۰۲۴ و مدل‌های مجهز به پکیج پرفورمنس دارای داکت های خنک کن ترمز، خنک کننده روغن و ویژگی به نام اکتیو Pothole Mitigation و یک ویژگی بسیار جالب به نام ترمز برقی دریفت هستند. ترمز برقی دریفت در واقع چیزی شبیه به ترمز دستی‌های قدیمی بوده و برای قفل کردن چرخ‌های عقب از موتورهای الکترونیکی استفاده کرده و فورد اظهار کرده که این سیستم برای راننده‌های تازه کار طراحی شده تا مهارت‌های دریفت خود را بهبود دهند. در عین حال این سیستم برای رانندگان دریفت حرفه‌ای هم مناسب است. (برای انبوهی از ویدیوهای تصادفات موستانگ از تابستان آینده آماده شوید!)

عمده تغییرات ظاهری فورد ماستنگ ۲۰۲۴ در داخل کابین صورت گرفته و به عقیده بسیاری از محصولات تازه رونمایی شده بی‌ام‌و الگوبرداری کرده است. نسل جدید فورد موستانگ دارای یک نمایشگر رزولوشن بالا ۱۲.۴ اینچی در پشت فرمان بوده که در کنار آن یک نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا با رابط کاربری SYNC 4 و درگاه آمازون الکسا نصب شده است.

بدین ترتیب داشبورد نسل جدید فورد ماستنگ ۲۰۲۴ کاملا از داشبورد رترواستایل نسل قبلی متمایز بوده و این کوپه عضلانی آمریکایی را مدرن‌تر جلوه می‌دهد. کیفیت ساخت کابین بالا به نظر می‌رسد و گرافیک این نمایشگرها به لطف قناوری Unreal Engine 3D نیز بسیار خیره کننده است. جدا از این نمایشگرهای دیجیتالی و لمسی، هنوز چند کلید فیزیکی برای برخی عملگرها وجود دارد. اما بیشتر قابلیت‌های فورد موستانگ به وسیله نمایشگر دیجیتالی آن انجام می‌شود.

از جمله دیگر ویژگی‌های مدرن کابین فورد ماستنگ ۲۰۲۴ می‌توان به پد شارژ وایرلس تلفن همراه، سیستم‌های ایمنی مختلف همچون کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان مسیر و کمکی ترمز دنده عقب اشاره کرد. همچنین خروجی‌های USB در بالای سر شما نصب شده که می‌توانید دوربین اکشن Cam را برای ضبط تصاویر پیست بدون نیاز به سیم به آنها متصل کنید. صندلی‌های فورد موستانگ ۲۰۲۴ به صورت استاندارد دارای تودوزی پارچه‌ای هستند. اما نسخه های پریمیوم دارای تودوزی طرحدار و دوخت در اطراف نمایشگر پشت فرمان هستند و مدل GT نیز دارای تودوزی چرمی برای صندلی‌ها است.

خبر بد اینکه پیشرفت خاصی در بخش پیشرانه صورت نگرفته است، اما خبر خوب اینکه موستانگ همچنان با موتور V8 تنفس طبیعی و جعبه‌دنده دستی عرضه خواهد شد.

فورد توان موتورهای ۲.۳ لیتری و ۵ لیتری این مدل را اعلام نکرده است، اما عنوان کرده است که موتور V8 یک جعبه ورودی هوای دوگانه و دریچه گاز دوگانه نوآورانه دارد که جریان هوا را بهبود می‌بخشد و به ادعای فورد قدرتمندترین موتور V8 استاندارد فورد موستانگ است. بنابراین GT جدید باید عملکرد بهتری نسبت به مدل کنونی با توان ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۹ نیوتن متر داشته باشد که توان مدل ۲۰۲۲ آن به منظور رعایت مقررات آلایندگی ۱۰ اسب بخار کاهش یافته بود. همچنین احتمالاً شاهد بهبود عملکرد نسخه اکوبوست باشیم که در مدل کنونی توان ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۶ اسب بخار تولید می‌کند.

موستانگ کاملاً جدید از تابستان ۲۰۲۳ در ایالات متحده به فروش می‌رسد. نظر شما در مورد موستانگ ۲۰۲۴ چیست؟ آیا فورد به اندازه کافی کار کرده است، یا زیاده روی کرده است، به خصوص در مورد فضای داخلی؟ دیدگاهتان خودتان را برای ما بنویسید.

منبع: carscoops