Loading...

لامبورگینی ریوولتو ؛ جانشین اونتادور با هزار اسب بخار قدرت

دسته بندی : دانشنامه خودرو کد خبر :36049
1402/01/10
10617

لامبورگینی ریوولتو ؛ جانشین اونتادور با هزار اسب بخار قدرت

لامبورگینی ریوولتو ؛ جانشین اونتادور با هزار اسب بخار قدرت
لامبورگینی ریوولتو لامبورگینی ریوولتو

لامبورگینی ریوولتو سرانجام از راه رسید. خودرویی که جای اونتادور افسانه ای را در سبد محصولات لامبورگینی می گیرد و مشخصات فنی بی نظیری را ارائه می دهد.

فهرست مطالب

  • مشخصات فنی لامبورگینی ریوولتو
  • طراحی لامبورگینی ریوولتو
  • کابین لامبورگینی ریوولتو

مثل همیشه نام گذاری سوپرکارهای لامبورگینی برگرفته از گاوهای وحشی است و این بار نام ریوولتو از یک گاو وحشی اسپانیایی گرفته شده است. البته در زبان اسپانیایی، ریوولتو معنای تخم مرغ همزده هم می دهد، اما قطعاً منظور لامبورگینی برای غول ۱۰۰۰ اسب بخاری اش این معنا نیست. این نخستین بار است که یک محصول لامبورگینی دو قوای محرکه مجزا و متفاوت را دارد و این یک آغاز جدید برای محصولات این شرکت محسوب می شود.

مشخصات فنی لامبورگینی ریوولتو

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

به جذاب ترین قسمت این سوپرکار جدید می رسیم و آن هم چیزی نیست جز مشخصات فنی. لامبورگینی ریوولتو به پیشرانه V12 با حجم ۶.۵ لیتر مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۸۱۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۲۵ نیوتن متر را دارد. این یعنی با قوی ترین ۱۲ سیلندر جاده ای لامبورگینی طرف هستیم، اما این همه قدرت ریوولتو نیست. سه پیشرانه برقی دیگر در جلو قرار دارند که دو تای آن ها تولید قدرت برای محور جلو را انجام می دهند و یکی به همراه جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه به محور عقب نیرو منتقل می کند. در نتیجه، نهایت قدرت ترکیبی به ۱,۰۰۱ اسب بخار می رسد. با این قدرت بالا، شتاب گیری صفر تا صد تنها در ۲.۵ ثانیه رقم می خورد و تنها ۷ ثانیه زمان می برد تا لامبورگینی ریوولتو به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت در این سوپرکار جذاب به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و تمام این مشخصات نشان می دهد ریوولتو رقیب مستقیم و جدی فراری SF90 پلاگین هیبرید استرادل است.

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

باتری ۳.۸ کیلووات ساعتی در این خودرو از طریق منبع ۷ کیلوواتی در ۳۰ دقیقه شارژ می شود و حتا می توان با ۶ دقیقه کار پیشرانه ۱۲ سیلندر به عنوان ژنراتور این باتری را شارژ کرد. نکته مهم در مورد لامبورگینی ریوولتو این است که قرارگیری باتری در زیر سیستم انتقال قدرت باعث شده است لامبورگینی بزرگ ترین تغییر ساختاری را در طرح هایش انجام دهد. شاید این بزرگ ترین تغییر از زمان تغییرات میورا به کانتاش باشد.

طراحی لامبورگینی ریوولتو

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

اگر در طراحی ریوولتو همچنان یک اونتادور می بینید، اصلاً عجیب نیست، چراکه کلیت طراحی همان است، اما جزییاتی جالب در این خودرو داریم که پیش از این در هیچ لامبورگینی ای ندیده اید. برای مثال، المان هایی در عقب و جلو از خودروهای قبلی و یا کلاسیک این نشان گرفته شده است. سبک طراحی گلگیرهای عقب بسیار شبیه به دیابلو است و شیب جلوی بدنه ما را یاد مورسیه لگو می اندازد. با همه این ها اما باز هم یک اونتادور در چهره ریوولتو دیده می شود که البته یک تفاوت دارد و آن هم الگوی Y است.

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

چراغ های جلو و عقب طرح گرافیکی Y را دارند و ورودی های هوا هم همین الگو را در طراحی داشته اند و حتا در داخل کابین هم الگوی Y را در طرح داشبورد می بینیم. اما چرا المان Y تا این اندازه پرتکرار است؟ در واقع، اونتادور شروعی از الهام لامبورگینی در طراحی از جنگنده های هوایی بود. البته این الهام را شاید در دیگر مدل های لامبو هم ببینیم، اما در اونتادور شباهت محسوس تر شد. الهام از جنگنده های مدرن و سریع چیزی است که در لامبورگینی ریوولتو هم دیده می شود و استفاده از الگوی Y هم همین دلیل را دارد. کمپانی تا حدی این سوپرکار را شبیه به جنگنده های مدرن هوایی می داند که در معرفی این خودرو راننده را خلبان و شاگرد را کمک خلبان خطاب می کند. طراحی درهای بازشونده به سمت بالا هم این الهام و شباهت را برای مخاطب بیش تر می کند.

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

اما همه چیز در مورد زیبایی و فضایی بودن خلاصه نمی شود و در عمل، مهندسی ناب ایتالیایی پشت تمام المان های طراحی این خودروست. ورودی های هوای کناری مسیر هوا را از کناره ها باز می کند و فرورفتگی در سقف برای هدایت هوا به سمت بال عقب است. اسپلیتر جلو هوا را می شکافد و دیفیوزر عقب نیروی رو به پایین را افزایش می دهد. بال عقب به صورت فعال کار می کند و بسته به شرایط تغییر موقعیت می دهد و می توان آن را به صورت دستی هم تنظیم کرد. تمام این تغییرات باعث شده است راندمان آیرودینامیکی و نیروی رو به پایین در لامبورگینی ریوولتو بسیار بالاتر از اونتادور Ultimae باشد.

کابین لامبورگینی ریوولتو

کابین لامبورگینی ریوولتو کابین لامبورگینی ریوولتو

در داخل طرح Y را در الگوی داشبورد می بینیم و سه صفحه نمایش در وسط، کلاستر و روبه‌روی شاگرد قرار دارند. صفحه نمایش جلوآمپر ۱۲.۳ اینچی است و صفحه نمایش میانی و شاگرد به ترتیب ابعاد ۸.۴ و ۹.۱ اینچ را دارند. در هر سه صفحه نمایش اطلاعات فنی و اساسی خودرو قابل نمایش و اشتراک است و دلیل این امر هم این است که لامبورگینی به فردی که به عنوان شاگرد در این خودرو می نشیند به عنوان کمک راننده (کمک خلبان) نگاه می کند. راننده ۱۳ نوع حالت رانندگی را می تواند در ریوولتو انتخاب کند و در کنار آن سیستم نویگشین پیشرفته و همچنین دستیار صوتی آمازون الکسا را در هم در این سوپرکار خواهد داشت. همچنین بسیاری از تنظیمات این خودرو به وسیله اپلیکشن موبایل لامبورگینی یونیکا قابل تنظیم است و این برنامه سیستم ردیابی در زمان سرقت هم دارد.

لامبورگینی ریوولتولامبورگینی ریوولتو

لامبورگینی ریوولتو قرار است اواخر سال در ایالات متحده آمریکا با مدل ۲۰۲۴ به تولید برسد و هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. از آن جا که اونتادور در انتهای عمرش بالای ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشت، پیش بینی می شود ریوولتو قیمتی بالاتر از ۵۵۰ هزار دلار داشته باشد.

ریوولتو چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

ریوولتو به پیشرانه V12 با حجم ۶.۵ لیتر مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۸۱۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۲۵ نیوتن متر را دارد. این یعنی با قوی ترین ۱۲ سیلندر جاده ای لامبورگینی طرف هستیم، اما این همه قدرت ریوولتو نیست. سه پیشرانه برقی دیگر در جلو قرار دارند که دو تای آن ها تولید قدرت برای محور جلو را انجام می دهند و یکی به همراه جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه به محور عقب نیرو منتقل می کند. در نتیجه، نهایت قدرت ترکیبی به ۱,۰۰۱ اسب بخار می رسد.

عملکرد فنی لامبورگینی ریوولتو چگونه است؟

با این قدرت بالا، شتاب گیری صفر تا صد تنها در ۲.۵ ثانیه رقم می خورد و تنها ۷ ثانیه زمان می برد تا ریوولتو به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت در این سوپرکار جذاب به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لامبورگینی ریوولتو چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید؟

ریوولتو قرار است اواخر سال در ایالات متحده آمریکا با مدل ۲۰۲۴ به تولید برسد و هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. از آن جا که اونتادور در انتهای عمرش بالای ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشت، پیش بینی می شود ریوولتو قیمتی بالاتر از ۵۵۰ هزار دلار داشته باشد.

به این مطلب رای دهید

نوشته لامبورگینی ریوولتو ؛ جانشین اونتادور با هزار اسب بخار قدرت اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.