مدیرعامل اسنپ: پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

مدیرعامل اسنپ: پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

مدیرعامل اسنپ: پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

به‌گزارش زومیت، امشب ۱ خرداد، گروه شرکت‌های اسنپ در مراسمی، گزارش سالانه عملکرد این گروه در سال ۱۴۰۰ را رونمایی کرد. در این مراسم که برای اولین‌بار هم‌بنیان‌گذاران خارجی این گروه نیز سخنرانی کردند، وضعیت زیرمجموعه‌های گروه اسنپ شامل اسنپ (تاکسی اینترنتی)، اسنپ‌فود، اسنپ‌دکتر، اسنپ‌باکس، اسنپ‌مارکت، اسنپ ونچرز و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، گفت روزی که تصمیم به برگزاری این رویداد گرفتند، بسیاری خوشحال بوده‌اند که پس از بهترشدن وضعیت کرونای کشور، دوباره فرصت کنارهم جمع‌شدن را پیدا کرده‌اند. وی با ابراز تأسف از اخبار دو هفته اخیر و اوضاع اقتصادی کشور، به نگرانی مجدد درخصوص فعالیت خود در این بازار اشاره کرد.

خلج افزود درحال‌حاضر همه‌جا صحبت از افزایش قیمت‌ها و وضعیت نامعلوم آینده است. وی درادامه گفت:

اسنپ به‌عنوان شرکت حمل‌ونقل درون‌شهری خودش را هم دربرابر درآمد کاربران راننده و هم دربرابر هزینه‌ی کاربران مسافر مسئول می‌داند. بنابراین، برقراری تعادل بین این دو نیاز باتوجه‌‌به شوکی که به بازار وارد شده، برای ما وظیفه سنگینی است.

او تأکید کرد که بدون شک خواسته‌های هر دو گروه از کاربران اسنپ منطقی است و ادامه‌ی فعالیت اسنپ هم در گرو رضایت هر دو گروه است؛ زیرا هم رانندگان که در‌صورت کم‌بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

خلج اعلام کرد تاکسی‌های اینترنتی هم براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم اعمال خواهند کرد.

در همین زمینه، امروز محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در گفت‌وگو با زومیت درباره خبر تصمیم رانندگان اسنپ برای اعتصاب به‌دلیل قیمت‌ها اعلام کرد که پیگیر خواسته‌های رانندگان ناوگان این شرکت است. او تأکید کرد که اسنپ همواره دردسترس و بهینه بودن قیمت را مأموریت اصلی خود می‌داند.

حالا در مراسم امشب گروه شرکت‌های اسنپ، او به رایزنی برای تغییر تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت:

درحال‌حاضر، در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور هستیم و پس از دریافت مجوزهای لازم افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام می‌شود. تمام تلاشمان این است که قیمت سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین شود که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و هزینه‌های سوخت تأمین و دغدغه‌های کاربران مسافر هم در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته شود.

خلج درادامه سخنرانی خود اعلام کرد که اسنپ جزو شرکت‌هایی است که به‌طور مستقیم با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد؛ به‌همین‌دلیل، وظیفه خودش را در حوزه مسئولیت اجتماعی سنگین‌تر می‌داند.

او اعلام کرد که در سال گذشته به اشکال مختلفی تلاش کرده‌اند تا مسئولیت اجتماعی خودشان را درقبال جامعه بیش‌ازپیش انجام دهند. طبق اظهارت خلج، در این زمینه اسنپ ۵ طرح در بخش نیکوکاری اسنپ‌کلاب با کمک خیریه‌های معتبر اجرایی کرده است که نتیجه آن بیش از ۵۹۱ هزار بار مشارکت کاربران در این طرح بوده است.

مدیرعامل اسنپ یادآور شد که این شرکت تلاش کرده است با معافیت از کمیسیون بیش از ۱۵ هزار کاربر راننده و تخفیف‌های ویژه (مانند کد تخفیف اتیسم، واکسیناسیون و مؤسسات خیریه) بتواند اقشار مختلف جامعه را حمایت کند.

در بخش‌های دیگر از سخنرانی مدیرعامل اسنپ او با اعلام اینکه به تبدیل‌شدن ایده نوآورانه به شرکت موفق و بزرگ افتخار می‌کنند، گفت:

در مسیر رشد گروه، اگرچه افراد بسیاری تلاش کردند تا سرعت ما را کم کنند، ما بیشتر از آن‌ها تلاش کردیم تا بحران‌ها را پشت‌سر بگذاریم و ریسک کردیم و برای بهترشدنمان شبانه‌روز تلاش کردیم.

او تأکید کرد که هدف اولیه اسنپ راحت‌کردن زندگی روزمره مردم بوده و حالا خوشحال هستند که بعد از ۷ سال توانسته‌اند این هدف را در بخش‌های مختلف زندگی از درخواست خودرو، موتور و وانت گرفته تا رزرو بلیت و هتل، خرید سوپرمارکتی و مشاوره پزشکی توسعه دهند. به‌باور او، حالا دیگر هر جایی که قرار است ایده به کاری بزرگ و سودآور تبدیل شود، نام «اسنپ» شنیده می‌شود.

افتخار به دستاورد‌های اسنپ

درادامه مراسم، دو هم‌بنیان‌گذار خارجی گروه اسنپ، یعنی ایاد الکسار و محمود فوز، نیز با ارائه آماری از رشد گروه اسنپ در ۷ سال گذشته اشاره و اعلام کرده‌اند که دستاورد‌های گروه اسنپ در خاورمیانه از افتخار‌های آن‌ها است.

ایاد الکسار، هم‌بنیان‌گذار گروه اسنپ در حال سخنرانی در هتل اسنپیناس پالاس

ایاد الکسار، هم‌بنیان‌گذار گروه اسنپ، در سخنرانی خود به مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه این گروه اشاره کرد و گفت:

در راه توسعه محصولات اسنپ با مشکل مختلفی روبه‌رو بودیم. خیلی از محصولات را به‌دلیل تحریم‌ها مجبور شدیم خودمان بسازیم. از اسنپ کلاد گرفته تا اسنپ مپس.

او رسیدن اسنپ به جایگاه فعلی را با وجود تحریم‌ها دستاوردی خارق‌العاده دانست. البته الکسار در سخنرانی خود به ضعف‌های اسنپ هم اشاره و اعلام کرد که در تلاش هستند تا این ضعف‌ها را برطرف کنند. او در این زمینه توضیح داد:

قطعاً در ۷ سال گذشته اشتباه‌هایی هم کرده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی را می‌بینم و انتقادها درباره سرویس‌هایی همچون غذا و تاکسی را می‌خوانم. هر روز انتقادها را می‌خوانم تا بهتر شویم. می‌خواهیم هر روز کمی خودمان را بهتر کنیم. ممنونم که از ما انتقاد می‌کنید.

محمود فوز، هم‌بنیان‌گذار گروه اسنپ در حال سخنرانی در هتل اسپیناس پالاس

درادامه محمود فوز، هم‌بنیان‌گذار دیگر گروه اسنپ، گفت که آن‌ها با تیمی ۱۰ نفره شروع کرده‌اند و حالا تعداد نیروهای این گروه به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای سرویس‌های مختلف این گروه ایجاد کرده، گفت:

ما یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان در حوزه حمل‌ونقل هوشمند هستیم. در دو سال گذشته، دوره بسیار سختی را به‌علت کرونا پشت‌سر گذاشته‌ایم. سفارش‌ها بسیار کم شد؛ اما به‌خاطر اتحاد و درکنارهم‌بودن توانستیم سرویس‌های خود را رشد و سرویس‌های جدیدی را در این دوران معرفی کنیم.

طبق اظهارت فوز، سروس اسنپ ۴۳ درصد در حمل‌و‌نقل رشد کرده است و راه بیشتری برای رشد دارد. به‌باور او، داشتن بیش از ۳ میلیون رکورد سفر روزانه در کشوری با بیش از ۸۰ میلیون نفر، عددی شگفت‌انگیز است. او تأکید کرد که اسنپ سهم بیش از ۹۰ درصدی در بازار حمل‌ونقل هوشمند دارد.