معرفی Sehol A5 Plus؛ محصول احتمالی کرمان موتور

معرفی Sehol A5 Plus؛ محصول احتمالی کرمان موتور

معرفی Sehol A5 Plus؛ محصول احتمالی کرمان موتور
سهول A5 Plus سهول A5 Plus سهول A5 Plus

به تازگی، تصاویری از خطوط تولید کرمان موتور به بیرون درز کرده که نشان دهنده یک سدان جدید با ظاهری متفاوت است.

فهرست مطالب

  • ماجرای عرضه A5 وJ7
  • برند Sehol چیست؟
  • طراحی ظاهری Sehol A5
  • بخش داخلی A5
  • امکانات ایمنی و رفاهی Sehol A5
  • مشخصات فنی سهول A5 پلاس

ماجرای عرضه A5 وJ7

پیش تر گمانه زنی ها بر عرضه جک J7 توسط کرمان موتور به بازار داخلی دلالت داشت، اما با روی کار آمدن رقبای جدید در بازار و همچنین فرسایشی شدن زمان عرضه J7، به نظر می رسد که کرمان موتوری ها در یک حرکت متفاوت و قابل تحسین قصد دارند جدیدترین نسخه J7 یعنی نسخه فیس لیفت و جذاب تر آن را که در خارج از ایران با نام Sehol A5 Plus شناخته می شود، به بازار عرضه نمایند؛ با این حال، به دلیل اسپرت بودن، خاص بودن و پیچیدگی فنی A5 Plus، عده ای هنوز معتقدند که در نهایت سدان جک J7 به عنوان محصول جدید کرمان موتور به بازار عرضه خواهد شد. جک J7 دارای طراحی ساده تر و پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری است که از هر نظر در سطحی پایین تراز  A5 Plus قرار می گیرد.

این احتمال داده می شود که در هفته های آتی، شرکت کرمان موتور سدان J7 یا همان A5 را رونمایی کند و شاید در آینده نزدیک برای داشتن یک سدان اسپرت در سبد محصولات خود، به سراغ سهول A5 پلاس هم برود.

بیش تر بخوانید: سدان جدید کرمان موتور (J7) به تهران آمد+ تصاویر و مشخصات

برند Sehol چیست؟

برند Sehol در سال ۲۰۲۰ و با نام اولیه SOL تحت عنوان جوینت ونچر جک و فولکس واگن آلمان به منظور تولید خودروهای برقی روی پلت فرم های جک تأسیس شد. ثمره این شراکت به تولید خودروی E20X، که براساس جک iEV7s ساخته شده بود، ختم شد. پس از مدتی تصمیم خودروساز آلمانی تغییر کرد و این برند مطرح به ساخت محصولات خود روی پلت فرم MEB روی آورد و بدین ترتیب، برند سول به زیرشاخه ای لوکس از جک مبدل شد.
شرکت جک نام این برند را از SOL به Sehol یا به زبان چینی Sihao تغییر داد و این شرکت تاکنون خودروهای با این برند و براساس محصولات خود معرفی کرده است.

طراحی ظاهری Sehol A5

سدان A5 را در صورت عرضه در ایران می توان یکی از متفاوت ترین خودروهای بازار به لحاظ سبک طراحی دانست؛ چراکه این خودرو دارای حالت فست بک است یا به عبارتی روان تر، در صندوق و شیشه عقب به صورت یکپارچه طراحی شده و باز می شوند و پیش تر نیز مشتریان ایرانی نشان داده اند که به خودروهای این چنینی نظیر زانتیا، علاقه وافری دارند.

سهول A5 Plusسهول A5 Plusسهول A5 Plus

خودرو Sehol A5 دارای جدیدترین زبان طراحی شرکت بوده و در جای جای بدنه آن شاهد سبک تهاجمی و متفاوت از دیگر محصولات جک هستیم. جلوپنجره غول آسا با خطوط عمودی که توسط دو کمربند سرتاسری احاطه شده است و چراغ های خشمگین جلو را متفاوت از مشخصه های بارز دماغه خودرو دانست.

سهول A5 Plusسهول A5 Plusسهول A5 Plus

در نمای عقب هم سپر حجیم با دو مه شکن عمودی، چراغ های عقب به هم پیوسته و بالچه عقب، از خصوصیات جالب توجه این سدان جدید هستند.

سهول A5 Plusسهول A5 Plusسهول A5 Plus

بخش داخلی A5

در بخش داخلی هم مانند ظاهر خودرو شاهد طرحی اسپرت و جذاب هستیم. مانیتور عمودی که گویی در پنلی جدا از داشبورد تعبیه شده و در ادامه به بخش میانی دو صندلی رسیده است، حالتی متفاوت دارد و استفاده از خطوط و چرم قرمز در برخی قسمت ها بر حس و حال اسپرت درون خودرو افزوده است. اهرم تعویض دنده هم دقیقاً مشابه KMC K7 است‌.

امکانات ایمنی و رفاهی Sehol A5

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی نظیر سانروف سه حالته، صندوق برقی، دوربین ۳۶۰، مانیتور عمودی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گیربکس شیفت بای وایر، صندلی راننده برقی، چهار عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و… اشاره کرد.

کابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plus کابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plus کابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plus کابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plus کابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plusکابین سهول A5 Plus

مشخصات فنی سهول A5 پلاس

سدان Sehol A5 plus دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری T-GDI با حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر می باشد و گیربکس آن هم از نوع شش سرعته دو کلاچه است.
صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل توسط سایت کمپانی مادر ۷.۶ ثانیه اعلام شده است و با این تفاصیل و در صورت ارائه SEHOL A5 PLUS در ایران، نه تنها سریع‌ترین خودرو چینی بنزینی خواهد بود، بلکه به لقب سریع‌ترین خودرو مونتاژ داخل هم می رسد.  

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

برند Sehol چیست؟

برند Sehol در سال ۲۰۲۰ و با نام اولیه SOL تحت عنوان جوینت ونچر جک و فولکس واگن آلمان به منظور تولید خودروهای برقی روی پلت فرم های جک تأسیس شد.

مشخصات فنی Sehol A5 چیست؟

سدان Sehol A5 plus دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری T-GDI با حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است و گیربکس آن از نوع شش سرعته دو کلاچه است. صفر تا صد این مدل توسط سایت مادر ۷.۶ ثانیه اعلام شده است.

سدان A5 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی نظیر سانروف سه حالته، صندوق برقی، دوربین ۳۶۰، مانیتور عمودی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گیربکس شیفت بای وایر، صندلی راننده برقی، چهار عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و… اشاره کرد



تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.