Loading...

مقایسه خودروهای ۱۴ هزار دلاری بازار جهانی با ایران

مقایسه خودروهای ۱۴ هزار دلاری بازار جهانی با ایران

مقایسه خودروهای ۱۴ هزار دلاری بازار جهانی با ایران

افرادی که ۱۴ هزار دلار پول داشته باشند، می‌توانند برای خرید خودرو به سراغ مدل‌های ۲۰۲۲ برندهایی مثل هیوندای، رنو، میتسوبیشی، سوزوکی و نیسان بروند و انواع ماشین جمع و جور و شهری را با طراحی ظاهری روز و آپشن‌های قابل قبول خریداری کنند.

حتما بخوانید: قیمت روز خودرو

قیمت خودروها در جهان و ایران

هیوندای اکسنت

۱۳،۹۴۰ دلار

رنو داستر

۱۴،۱۳۰ دلار

سوزوکی سیاز

۱۴،۱۳۰ دلار

میتسوبیشی میراژ

۱۴،۳۰۰ دلار

سوزوکی ارتیگا

۱۴،۴۰۰ دلار

رنو مگان

۱۴،۸۴۰ دلار

نیسان ورسا

۱۴،۹۳۰ دلار

میتسوبیشی L200

۱۴،۹۵۰ دلار

*همه این خودروها مدل ۲۰۲۲ هستند.

با توجه به اینکه در دی ماه ۱۴۰۰، دلار در بازار ایران ۲۷ هزار تومان است، ۱۴ هزار دلار معادل ۳۷۸ میلیون تومان و ۱۳ هزار دلار معادل ۴۰۵ میلیون تومان می‌شود.

برای مقایسه قیمت بازار جهانی با بازار ایران، در جدول زیر، خودروهای داخل کشور در محدوده قیمتی ۳۷۵ تا ۴۰۰ میلیون تومان آورده شده است.

پژو ۲۰۷ (پانوراما دنده‌ای)

۳۷۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس H230 (اتوماتیک)

۳۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

جیلی GC6

۳۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنا پلاس (دنده‌ای ساده)

۳۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو پارس (اتوماتیک)

۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

 

حتما بخوانید: خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی

هیوندای اکسنت

قیمت جهان: ۳۷۶،۳۸۰،۰۰۰ تومان

قیمت ایران: ۸۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هیوندای اکسنت یکی از محصولات خودروساز معروف کره‌ای است که از سال ۹۶ در شرکت کرمان موتور مونتاژ می‌شد و آخرین مدل آن نیز برای سال ۱۳۹۷ است. این خودرو در کره جنوبی با دو بدنه سدان و هاچبک تولید می‌شود که فقط مدل سدان مونتاژی در ایران قابل خرید است. مدل مونتاژی این خودرو به جز روکش چرمی صندلی‌ها، هیچ تفاوتی با مدل فول وارداتی ندارد. اکسنت کرمان موتور مثل مدل فول‌آپشن وارداتی به تهویه دیجیتال، فرمان برقی و نویگیشن مجهز است.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ نسل پنجم این سدان کره‌ای است که با اسامی ورنا و سولاریس نیز در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. جدیدترین فیس‌لیفت اکسنت در سال ۲۰۲۰ با جلوپنجره جدید هیوندای و طراحی جذاب‌تر عرضه شد. خرید نسل چهارم و مدل ۲۰۱۷ این خودرو در بازار ایران، دو برابر بیشتر از بازار جهانی برای مشتریان آب می‌خورد.

رنو داستر

قیمت جهان: ۳۸۱،۵۱۰،۰۰۰ تومان

قیمت ایران: ۹۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رنو داستر کراس‌اووری است که روی پلتفرم لوگان یا تندر۹۰ ساخته شده است. این خودرو را زیرمجموعه اقتصادی‌ساز رنو، داچیا تولید کرده و به همین خاطر یکی از ارزان‌ترین خودروهای کراس‌اوور در جهان است. این خودرو در مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و دو تیپ SE و PE به بازار ایران رسید که از نظر آپشن‌هایی شامل کروز کنترل و کنترل پایداری تفاوت دارند.

رنو داستر یا داچیا داستر ۲۰۲۲ در بازارهای همسایه ایران، سه برابر ارزان‌تر از خودرویی است که ایرانی‌ها برای خرید مدل ۲۰۱۸ آن یک میلیارد تومان هزینه می‌کنند.

حتما بخوانید: خودروهای ۱۲ هزار دلاری

میتسوبیشی میراژ

قیمت جهان: ۳۸۶،۱۰۰،۰۰۰ تومان

قیمت ایران: ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

میتسوبیشی میراژ ارزان‌ترین خودرو وارداتی در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو هاچبک برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و فیس لیفت نسل ششم آن در زمستان سال ۱۳۹۵ با چهره‌ای جذاب‌تر و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی رسید. موتور ۱.۲ لیتری میراژ ۷۹ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت هاچبک‌های تیبا ۲ و کوییک سایپا است، اما آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، گرمکن صندلی جلو، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و ورود و استارت بدون کلید را می‌توان در این هاچبک کوچک ژاپنی پیدا کرد.

آخرین مدل میراژ در بازار ایران برای سال ۲۰۱۸ است و به دلیل ممنوعیت واردات که از سه سال پیش اعمال شده، مدل‌های جدیدتر آن به کشور نرسیده است. در صورتی که مدل ۲۰۲۲ این هاچبک در کشورهای همسایه حدود ۲.۵ برابر ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد.

رنو مگان

قیمت جهان: ۴۰۰،۶۸۰،۰۰۰ تومان

قیمت ایران: ۴۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رنو مگان در اواسط دهه نود میلادی به فهرست محصولات خودروساز فرانسوی اضافه شد و تولید نسل دوم آن در سال ۱۳۸۷ با پیشرانه ۱.۶ لیتری در ایران آغاز شد. این سدان در سال ۱۳۸۸ با موتور ۲ لیتری روی خط تولید قرار گرفت و این روند تا سال ۱۳۹۳ ادامه داشت. تعدادی رنو مگان هم به صورت وارداتی به بازار ایران رسید و چندین دستگاه هاچبک و کابریولت آن هم وارد کشور شد.

رنو مگان علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه، مثل ترکیه و امارات هم مشتریانی دارد و ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند مدل ۲۰۲۲ این کراس‌اوور را با ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کنند، در صورتی که مشتریان ایرانی برای خرید مدل دست دوم و کارکرده باید ۴۹۵ میلیون تومان هزینه کنند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو